Bukser til tidlig i graviditeten?

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Hei dere! Jeg er i uke 7 (6+4) og er førstegangs gravid. Veldig spennende! Har mange symptomer, og er allerede 50% sykmeldt grunnet smerter og null energi :dead: Men, nå kjenner jeg at buksene jeg har begynner å bli trange. Om det er fordi jeg er oppblåst eller magen som stikker ut vet jeg ikke... Men, jeg lurte på om noen har tips til noen bukser som passer fint nå tidlig i graviditeten. Alle gravidbukser ser ut til å ha stor «mage», og der er jeg ikke enda

Hei, eg kjenner problemet! Eg kjøpte ei jobbbukse i to storleikar større enn eg bruker til vanleg. Så ser ein ikkje med ein gong at eg har gravidbukse, og eg klarer å knappe knappen iallfall første del av dagen. Det er også kjekt å ha til tida etter fødsel, før ein er tilbake i normal storleik igjen

Det kan godt hende gravidbuksene blir for store nå, ved at den strikken rundt magen ikke fester seg ordentlig. Selv går jeg for bukser med strikk i livet :) Finnes faktisk ganske mange fine alternativer.

Bruke gravid dongeri-bukser, kjøpe ein nye som ikkje e brukt av stor mage henge dei heilt fint på plass :) men ellers bruke eg bukser med strikk i livet og basic buksene til Cubus i bomull, dei e fantastiske og kan brukast heile graviditeten :)

Du får nok trulig ikkje så veldig mage tidlig, men ein er ofte oppblåst tidlig og det er ubehagelig med trange bukser. Det pleie å gå øve etter nokre veker. Denne graviditeten tåler eg alt utenom dongeribukser. Forrige graviditet tålte eg INGENTING som stramma rundt livet, ikkje truser ein gong! Fra sånn veke 4 til rundt veke 12. Då kunne eg gå i nesten alt igjen plutselig, men magen kom i veke 14 og då va løpet kjørt uansett :P kjenne magen komme tidligare denne (er 4dje graviditet), godt på vei over symfysebeinet allerede i veke 9!

Bruke gravid dongeri-bukser, kjøpe ein nye som ikkje e brukt av stor mage henge dei heilt fint på plass :) men ellers bruke eg bukser med strikk i livet og basic buksene til Cubus i bomull, dei e fantastiske og kan brukast heile graviditeten :)

Du får nok trulig ikkje så veldig mage tidlig, men ein er ofte oppblåst tidlig og det er ubehagelig med trange bukser. Det pleie å gå øve etter nokre veker. Denne graviditeten tåler eg alt utenom dongeribukser. Forrige graviditet tålte eg INGENTING som stramma rundt livet, ikkje truser ein gong! Fra sånn veke 4 til rundt veke 12. Då kunne eg gå i nesten alt igjen plutselig, men magen kom i veke 14 og då va løpet kjørt uansett :p kjenne magen komme tidligare denne (er 4dje graviditet), godt på vei over symfysebeinet allerede i veke 9!
Kupper tråden helt tror jeg, men hvor ligger symfysebeinet? Prøver å kjenne, men kjenner liksom ikke en hard kant :D:laughing021

Kupper tråden helt tror jeg, men hvor ligger symfysebeinet? Prøver å kjenne, men kjenner liksom ikke en hard kant :D:laughing021

Det kalles også for skambeinet, ligger rett over venusbegeret, er liksom enden på dette, så ganske langt ned :) når jordmor måler magen din så tar hu utgangspunkt i det, og det ligger nedenfor hårgrensa for å sei det sånn :hilarious:
Om du trenge meir beskrivelse; plasser fingrene dine midt oppo dåsa, der kjenner du bein, dra fingrene mot navelen og på ett tidspunkt vil dei då "falle utfor" kanten, kanten er symfysebeinet ;) Livmor kommer over den sånn rundt veke 10-14 alt ettersom. Då kan du legge hånda (hold den åpen med fingrene sammen) med lillefingersiden ned midt mellom navle og symfysebeinet, trykk hardt men rolig nedover mot ryggen og før så handa ned mot symfysebeinet, då vil du kjenne at du stopper på ein ball og det er toppen av livmor.
Jordmor ved OUL med nr 2 lærte meg det og det blei skikkelig wow opplevelse :D aldri kjent den før:hilarious:

Det kalles også for skambeinet, ligger rett over venusbegeret, er liksom enden på dette, så ganske langt ned :) når jordmor måler magen din så tar hu utgangspunkt i det, og det ligger nedenfor hårgrensa for å sei det sånn :hilarious:
Om du trenge meir beskrivelse; plasser fingrene dine midt oppo dåsa, der kjenner du bein, dra fingrene mot navelen og på ett tidspunkt vil dei då "falle utfor" kanten, kanten er symfysebeinet ;) Livmor kommer over den sånn rundt veke 10-14 alt ettersom. Då kan du legge hånda (hold den åpen med fingrene sammen) med lillefingersiden ned midt mellom navle og symfysebeinet, trykk hardt men rolig nedover mot ryggen og før så handa ned mot symfysebeinet, då vil du kjenne at du stopper på ein ball og det er toppen av livmor.
Jordmor ved OUL med nr 2 lærte meg det og det blei skikkelig wow opplevelse :D aldri kjent den før:hilarious:
Aah, takk for beskrivelse! Kjente at fingrene falt litt utenfor ja. Turte ikke gjøre det for hardt, redd for å «skvise» fosteret, noe som sikkert er helt på bærtur:laughing021:laughing021:laughing021

Aah, takk for beskrivelse! Kjente at fingrene falt litt utenfor ja. Turte ikke gjøre det for hardt, redd for å «skvise» fosteret, noe som sikkert er helt på bærtur:laughing021:laughing021:laughing021

Hehe, eg skjønne tanken, men de e rett og slett heilt umulig :hilarious: du ska vera ganske kjent med kroppen for å i det heile tatt finne livmora på dette tidspunkte :) om du aldri har kjent livmor tidlig før vil eg anbefala deg å prøva rundt veke 15-16, då er den lett å finna med rett teknikk! Og om du ikkje springe på do heile natta, så vil du ca etter uke 10-13 kunne se/kjenne en liten kul på magen når du har full blære på mårningen :) mulig iløpet av dagen også sikkert, men eg har berre kjent/sett den på mårningen iallefall :)

Jeg har begynt med gravid-joggebukse, og kommer til å bruke gravid-dongeribukse. Jeg bruker XS til vanlig, men er fryktelig oppblåst. Har ikke sjans til å få igjen buksene mine. Bruker løs genser over. Mitt andre svangerskap, så vet ikke om det har noe å si. Forrige gang begynte jeg i uke 20 elns med gravidklær. 5+4

Forresten så syns ikke gravidklærne hvis du har genser over :) sitter litt løst, men veldig lite. På kvelden sitter den stramt. Kan legge ved bilde i kveld.

Back
Topp