Buksebleier til etter fødsel

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Er det noen av dere som tenker at dere skal bruke buksebleier som disse istedet for bind i starten? Eller tillegg med bind?
Noen som har prøvd dette før?

Lurte litt på om dette var noe å satse på i starten, når ting kan være litt mye.
 

Vedlegg

  • 53FE4C60-A1BD-44B7-A626-3FC966636035.jpeg
    53FE4C60-A1BD-44B7-A626-3FC966636035.jpeg
    449,6 KB · Visninger: 77
Ikke prøvd, men om de ikke er for dyre, så.. tror jeg de ser mindre klumpete ut enn nettingtruse + bleie-bind. :p
 
Har kjøpt slike, bare i beige, for er redd for at svarte skal sverte av. De største bindene man får på sykehuset er det ikke klister på, så man ender ofte opp med at de seiler litt rundt. Vil derfor heller bare bruke en bleie og håpe det føles tryggere. Kjennes bra ut når jeg prøvde dem på nå før fødsel i alle fall. Hater bind, er veldig lei meg for at man ikke kan bruke menskopp e.l. postpartum :shifty:
 
Sniker fra desember: om de ikke koster all verden så er det jo bare å teste. Selv blødde jeg ikke all verden sist så klarte meg med de store innleggene og nettingtruse på sykehuset og over på vanlig bind/nattbind når jeg kom hjem. Eneste ulempen er vell at man må ta av seg bukse og evt strømpebukse for å skifte
 
Er det noen av dere som tenker at dere skal bruke buksebleier som disse istedet for bind i starten? Eller tillegg med bind?
Noen som har prøvd dette før?

Lurte litt på om dette var noe å satse på i starten, når ting kan være litt mye.

De så jo skikkelig greie ut:) Takk for tips:joyful:
 
Fikk flere ulike prøver på et apotek sist gang så skal kjøpe meg noen denne gangen, var veldig greit de første dagene før jeg kunne gå over til litt normale bind :happy: har ikke mange å velge mellom her i Sverige så kommer til å kjøpe helt vanlige hvite, men de gjør nok samme nytten
 
Har kjøpt slike, bare i beige, for er redd for at svarte skal sverte av. De største bindene man får på sykehuset er det ikke klister på, så man ender ofte opp med at de seiler litt rundt. Vil derfor heller bare bruke en bleie og håpe det føles tryggere. Kjennes bra ut når jeg prøvde dem på nå før fødsel i alle fall. Hater bind, er veldig lei meg for at man ikke kan bruke menskopp e.l. postpartum :shifty:
Hvordan er de i størrelsen? Er de veldig stramme og tettsittende eller stretchy og myke?
 
Hvordan er de i størrelsen? Er de veldig stramme og tettsittende eller stretchy og myke?
Synes de var myke og romslig. Kjøpte dem i L, for er det jeg bruker i buksestørrelse før jeg ble gravid, men tror jeg kunne passet fint inn i M også
 
Kunne sikkert vært kjekt om man blør masse. For min del så satser jeg på at jeg blør like lite som med de to siste, da var jeg over på vanlig nattbind i løpet av det første døgnet.
 
Tror kanskje de blir litt klam og upraktisk. Tror heller jeg vil ha store truser og store bind som er lett å bytte ofte. Men du slipper kanskje å være redd for å blø igjennom da.
Min erfaring er at jeg blør mye første dagene og etter 5-6 dagen kan jeg bruke vanlige nattbind.
 
Jeg tror jeg holder meg til sykehusets gigabind når jeg er der denne gangen også. Når jeg reise hjem på dag 2 sist, gikk jeg fint over til å bruke disse nattbindene. Og det funket fint :)16309410321464505522474917532579.jpg
 
Er det noen av dere som tenker at dere skal bruke buksebleier som disse istedet for bind i starten? Eller tillegg med bind?
Noen som har prøvd dette før?

Lurte litt på om dette var noe å satse på i starten, når ting kan være litt mye.


Kjøpte bleiene du tipset om. Vitusapotek hadde 2 for 1 på dem så var ikke så ille pris egentlig. Kjøpte i L da jeg har gått opp noen kg i graviditeten. Ser jeg godt kunne holdt meg til M, men L sitter greit på. Den bare føles litt stor enkelte steder, men tror nok jeg blir å sette pris på dem på sykehuset fremfor vanlig bind.
 
Back
Topp