Bukse til etter fødsel - anbefalinger?

Stinemor93

Glad i forumet
Junibollene 2023
Aprilspirene 2025
Prøver å finne noen gode og myke bukser til etter fødsel, going-home-outfit. Ser etter sorte tøybukser (jersey eller ribbestrikk) med bredt strikk i livet. Men ser ikke ut som jeg finner noe av det jeg ser etter. Hva skal dere bruke?

Jeg har korte bein, så gjør ingenting om de er litt kortere eller har strikk nede. Juni her oppe er vanligvis ikke så varm så kjole er uaktuelt å planlegge å bruke.

Noen med gode tips/link til aktuelle bukser?
 
Jeg tenker å bruke de samme buksene jeg bruker nå, eventuelt strømpebukse + kjole. De jeg bruker nå er ikke gravidbukse, men tykke leggings som jeg bruker med lange gensere eller kjoler.
 
Jeg bruker mye noen tynne ligg yogaaktige bukser kjøpt på cubus. Du får de enten med ribb nederst eller sleng. De er tynne, så passer perfekt til sommeren. Også gode i str. Bruker de nå i svangerskapet. Sitter godt rett under magen min uten å stramme for mye. Også finnes de i kortbuksemodell.

Ellers bruker jeg nå nye ribbestrikka kjoler som går midt på låret ca, de tenker jeg også er fine i sommer om det er litt kjølig, er jo bare å ha en strømpebukse under.
 
Har en svart gravidbukse fra HM i elastisk stoff, den skal jeg i alle fall bruke! Ellers blir det nok mye kjoler. Husker jeg var veldig varm etter forrige fødsel. Har i tillegg kjøpt en fin joggedress fra Bekka.
 
Har kjøpt noe loungewear på H&M. Og så har jeg en favoritt fra KappAhl merke KayDay! Sykt digg stoff og kjempe behagelig både nå og senere!

 
Disse jeg prøvde å forklare meg frem til ja. Helt nydelige bukser. Kjøpte de i 2018 første gangen jeg gikk gravid, og brukt de både under svangerskapet og etter i samme størrelse som jeg bruker til vanlig. Elsker de
Disse bruker jeg hver dag!! Også de uten strikk i ankelen :happy: Så behagelige!

Ja dette er de ALLER diggeste kosebuksene jeg har hatt, og de ser liksom ikke såå slaskete ut heller. Hadde 3 par tror jeg, to i større størrelse enn vanlig som jeg brukte som høygravid og på barsel. Veldig greit med svart bukse og å ha èn ekstra pga litt blodsøl :wacky:
Også en i min vanlige størrelse når magen har blitt litt mindre igjen.
 
Ja dette er de ALLER diggeste kosebuksene jeg har hatt, og de ser liksom ikke såå slaskete ut heller. Hadde 3 par tror jeg, to i større størrelse enn vanlig som jeg brukte som høygravid og på barsel. Veldig greit med svart bukse og å ha èn ekstra pga litt blodsøl :wacky:
Også en i min vanlige størrelse når magen har blitt litt mindre igjen.
Enig. Men her bruker jeg samme størrelse uten at det blir noe problem. Veldig greie å ha ekstra av i fødebaggen. Tar jo liten plass også.

Også finnes de i kortbukse til sommeren. Elsker de ❤️
 
Enig. Men her bruker jeg samme størrelse uten at det blir noe problem. Veldig greie å ha ekstra av i fødebaggen. Tar jo liten plass også.

Også finnes de i kortbukse til sommeren. Elsker de ❤️

Ja de er såpass strechy, at jeg tror mange kan bruke sin vanlige størrelse som høygravide også.
 
Back
Topp