Bukse bleier erfaringer

Brunette87

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med bukse bleier vs vanlige bleier unge 1 år??

Fins det andre merker som fører dette enn up and go?
 
Både Rema og Kiwi har egne merker i buksebleier. Pampers har også.
 
De fleste merkene har en buksebleie og en vanlig brettebleie i de større størrelsene.

Vi bruker litt av begge. Buksebleiene har dårligere oppsuging og lekker mer (større fare for det med både bæsj og tiss). Så bruker aldri de på natta feks.

Ulempen med buksebleie er at man må kle av ungen helt for å ta de på, så jeg foretrekker brettebleie på tur feks. Mens samboeren min aldri helt har lært seg å ta på brettebleie på stående barn, og foretrekker trusebleier når vi er på besøk.

Ofte har jeg med en av hver i stelleveske/sekken, og begge brukes hjemme. I barnehagen tillater de kun brettebleie.
 
Noen som har erfaring med bukse bleier vs vanlige bleier unge 1 år??

Fins det andre merker som fører dette enn up and go?
Sverger til buksebler, byttet til de ved 5 måneders alder på lille. Har ikke opplevd at de lekker eller annet og hun fikk mye bedre bevegelighet uten tape på sidene som ofte gnag og lagde merker.

Både kiwi og Rema 1000 har egen merker I buksebleier, personlig er jeg ikke super fan av akkurat disse da jeg føler de fort blir fulle og lekker over men jeg er veldig fornøyd med LilleGo sine:) billige de også.
 
Her bruker vi aldri bukse bleier. Synes det er så utrolig tungvint å måtte ta av alle klær ved bleieskift. Tar på vanlige bleier mens de står på en krakk på badet
 
Noen som har erfaring med bukse bleier vs vanlige bleier unge 1 år??

Fins det andre merker som fører dette enn up and go?

Ja vi har aldir brukt libero. Har vært fornøyd med lillego sine trusebleier. God passform for vårt barn og billigere. Må huske å rette på innerstrikken etter den er tatt på som ved teipbleie :)
 
Vi byttet fort til bukse bleier når mini begynte å gå.
Jeg synes det er like bra som andre, og ofte ligger de rettere på rumpen.
Jeg synes vanlige bleier har lettere for å skli til sidene eller så dras de fort på om de ikke er perfekt strammet.
Vi bruker coops merke. Fine de. For soving bruker vi en større en størrelsen hennes tilsier. Fungerer veldig bra.
 
Vi bruker libero sine, de har best passform på jenta vår:) men vi bruker de kun på dagtid når det passer seg. Opplever at de lekker lettere enn de vanlige bleiene.
 
Bruker kun buksebleie på toåringen, både natt og dag, aldri opplevd lekkasje. Coop änglamark sine. Syns det er så fort gjort at bleier med teip blir for stramme eller for slakke, eller at ungen løsner på teipen selv. Barnehagen syns buksebleier er helt ok de også heldigvis :)
 
Jeg vil anbefale pampers premium trusebleiene til pampers :) (ikke baby dry)
bruker de både på 2 åringen og babyen på 7 mnd . De er litt lengre enn libero sine og har mykere strikk. Passformen føler jeg også er bedre. Libero skle litt ned, la seg fort litt skeivt. Haddd flere bæsjebleier som endte med kanskje for bleien var for kort.

20200515_111044.jpg
 
Sverger til coop anglamark sine buksebleier. :) God kvalitet, mer miljøvennlig, skånsomme for babyhuden, og rimelige.
 
Har en opplevelse av at bleiebulser blir mer brukt på jenter enn gutter. Stemmer dette?
 
Vi bruker angrlmark og en gsng i blant libero. Fornøyd med begge de. Blir angelmark pga pris men begge sitter like godt på henne.

Har prøvd Lillego og de sitter dårlig på henne (både brett og pull up) så har blitt flere lekkasjer dessverre
 
Har en opplevelse av at bleiebulser blir mer brukt på jenter enn gutter. Stemmer dette?

Jeg har aldri opplevd dette hvertfall :)
Har brukt det på min egen gutt, og aldir opplevd at det er noe kjønnsavhengig bruk på buksebleie. Hvorfor skulle det?
Man må dytte tissen så den ligger riktig vei, men det må man uansett bleietype :)
 
Jeg er veldig fan av buksebleier, føler de sitter så mye bedre. Vi var fornøyde med Rema sine :)
 
Rema sine er gode , men anbefaler og gå opp en str i bukse bleier
 
Her har änglamark blitt favoritten i buksebleier, brukte pampers sine før, men pga parfyme og utslett har vi landet på änglamark.
Jeg syns ikke de var gode før hun reiste seg opp, men da hadde vi kun testet libero, og de ble for korte i passformen til vår frøken.
Hun er 1 år, og nå i varmen får buksebleiene sitte på selv uten klær. :)
 
Liker best buksebleier. Veldig fornøyd med libero, og har brukt det i 3 år.
 
Back
Topp