Bukplastikk med smårollinger i hus..

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Noen som har gjort det her inne?

Jeg skal ha bp i oktober, og minimannen min vil da være 22mnd.
Mamma har meldt seg til hjelp og støtte iallefall den første uka, men jeg er jo ikke frisk etter ei uke da

Han går ikke i bhg, er hjemme med meg, så jeg er jo mye alene med han.
Jeg trooor dette skal gå seg til, eneste jeg ser på som et problem er inn og ut av bil, og oppi og utav senga..

Noen her som har erfaringer og dele?

Åh, hjelpes! Bare å ønske deg lykke til!!! Jeg kjenner mange som har tatt bukplastikk og ingen av de har klart det du sier skal "gå seg til".... Husk at du ikke får lov å løfte omtrent ei smule på mange uker. Ikke litt en gang. 

Det kommer til å gå bra så lenge du har hjelp. Jeg selv hadde jo bare ei på 3 da jeg tok bukplastikken, men jeg var helt alene å klarte meg fint.

Ei venninde av meg tok for en mnd siden, hun har 3 barn..mannen gjorde husarbeid ol, hun lå på sofaen og dirigerte for det meste..:)

Det går seg til, å det går bra..:) Helt utrolig hva man klarer...men du skal ikke løfte etterpå da, så det må du være superforsiktig med.

Skal du sy magemuskler og?

Labambie skrev:
Åh, hjelpes! Bare å ønske deg lykke til!!! Jeg kjenner mange som har tatt bukplastikk og ingen av de har klart det du sier skal "gå seg til".... Husk at du ikke får lov å løfte omtrent ei smule på mange uker. Ikke litt en gang. 

signerer.
jeg har tatt,sydde magemuskler og da,. Første uka klarte jeg knapt å gå oppreist. andre uka bedre,men å passe et aktivt barn...nei-nei
Hadde barnehage og mannen hentet og leverte selv om han da kom senere på jobb.Og ikke lett å ikke løfte med barn i hus om man er alene....om de vil på fanget feks?Og å sitte på gulvet hadde jeg heller ikke klart,og ihvertfall IKKE kommet meg opp igjen :P

Åh hjelpes, nå skremmer dere meg her

Altså, jeg ser ikke for meg at jeg er oppe og springer eter en uke, og jeg vet jeg ikke kan løfte guttungen på flere uker. Men han kan jo gå selv, og jeg kan da vel sitte i soffan og han kan krype oppi til meg?

Om jeg skal sy magemuskler er usikkert, de sprikte litt sa kirurgen, men det ville bli vurdert under operasjonen om de skulle bli sydd.

Jeg snakket jo litt med han om tiden etter operasjonen, og han mente at jeg som hadde gått gjennom 3 ks kom til og klare dette veldig fint, ks var "verre" en en bp..

Jeg får være sjeleglad for hjelpa mamma stiller med, og jeg har jo tre unger utenom minstn. Vesla kan nok ikke stille med så masse, ho er 5 år, men en 11 åring og 1 15 åring kan nok hjelpe masse til

suttelutt skrev:
Det kommer til å gå bra så lenge du har hjelp. Jeg selv hadde jo bare ei på 3 da jeg tok bukplastikken, men jeg var helt alene å klarte meg fint.

Ei venninde av meg tok for en mnd siden, hun har 3 barn..mannen gjorde husarbeid ol, hun lå på sofaen og dirigerte for det meste..:)

Det går seg til, å det går bra..:) Helt utrolig hva man klarer...men du skal ikke løfte etterpå da, så det må du være superforsiktig med.

Skal du sy magemuskler og?

Ja jeg tror dette skal gå fint jeg, men nå lever jeg jo på en rosa sky og bare nyter at jeg har fått dekket bp da

Aner ikke om de skal sy magemuskler, det skulle vurderes under operasjonen, de sprikte litt men han var usikker om det var nødvendig og gjøre noe med de

Hvor lenge er det man må vente med løfting?
Legen snakket om at jeg kunne såvidt begynne og løfte forsiktig etter et par uker, men ikke minstn da, det ville gå lengre tid..

anbefaler deg å gå inn på www.bukplastikk.com og se/lese litt der.Mye bra info.
6 uker fikk jeg beskjed om å ikke løfte.Ei på det forumet hadde fått brokk,og det er IKKE å anbefale.
Barnet kan jo gå selv,men krever vel likevel mye? Jeg var ikke i stand til å løpe etter å passe på.Og hva med bleieskift? sikker på at h*n krabber frivillig oppi sofaen hver gang? Sitte på gulvet hadde ikke jeg klart etter bare 1-2 uker.Kanskje ikke 3 heller.Opp i mat-stol?krabber opp og ned frivillig hver gang?Når h*n skal sove dupp?osv osv.Mye å tenke på her.
Ikke meningen å skremme deg her,men komme litt ned fra den rosa bobla::P er Absolutt verdt det,men det tat TID å komme seg igjen etterpå.Er et stort inngrep.

**Moonlight** skrev:
anbefaler deg å gå inn på www.bukplastikk.com og se/lese litt der.Mye bra info.
6 uker fikk jeg beskjed om å ikke løfte.Ei på det forumet hadde fått brokk,og det er IKKE å anbefale.
Barnet kan jo gå selv,men krever vel likevel mye? Jeg var ikke i stand til å løpe etter å passe på.Og hva med bleieskift? sikker på at h*n krabber frivillig oppi sofaen hver gang? Sitte på gulvet hadde ikke jeg klart etter bare 1-2 uker.Kanskje ikke 3 heller.Opp i mat-stol?krabber opp og ned frivillig hver gang?Når h*n skal sove dupp?osv osv.Mye å tenke på her.
Ikke meningen å skremme deg her,men komme litt ned fra den rosa bobla::P er Absolutt verdt det,men det tat TID å komme seg igjen etterpå.Er et stort inngrep.

Jeg har registrert meg på forumet der inne for lenge siden, har lest masse erfaringer derfra :)

Ja jeg skjønner dette blir en utfordring, meeeen jeg tror det skal gå bra :)

Det må gå bra, har ventet på dette i over 10 år nå, jeg er jo snart i mål!! :)

Jeg tenker også at et KS er en like stor eller større operasjon og har du klart de fint tipper jeg dette går "lett" også  noen er jo helt ødelagt etter et ks mens jeg var på svinesund og handlet litt 3 dager etter..så folk er forskjellige.

Du har jo ganske store barn, du får masse hjelp av de tipper jeg. Mannen din kan ikke ta en uke ferie eller noe OM det skulle trenges?

Jeg opererte puppene når Liam var ca 3 mnd, man skal egentlig ikke løfte men fikk klarsignal av legen om å løfte han og forskjell på å løfte han litt her og der enn å gå og bære tungt hele dagen. 

Etter en uke er det nok en god del bedre 

Rebecca85 skrev:
Jeg tenker også at et KS er en like stor eller større operasjon og har du klart de fint tipper jeg dette går "lett" også  noen er jo helt ødelagt etter et ks mens jeg var på svinesund og handlet litt 3 dager etter..så folk er forskjellige.

Du har jo ganske store barn, du får masse hjelp av de tipper jeg. Mannen din kan ikke ta en uke ferie eller noe OM det skulle trenges?

Jeg opererte puppene når Liam var ca 3 mnd, man skal egentlig ikke løfte men fikk klarsignal av legen om å løfte han og forskjell på å løfte han litt her og der enn å gå og bære tungt hele dagen. 

Etter en uke er det nok en god del bedre 

Takk for oppmuntringen

Jeg kan ikke forvente at sambo tar seg fri fra jobb, han driver eget firma, og har rett og slett ikke muligheten og råd til og ta seg fri helt uten videre

Men igjenn, mamma har sagt ho skal stille så godt ho kan, har tilogmed tilbudt seg at de kjører bobilen og parkerer utenfor hos oss, så kan ho bo der slik at ho er nermest mulig hehe..
Nå har vi plass til ho i huset da, men det er nå opp til ho

Det jeg anker på mest er at jeg ikke kan løfte minstn, er det som blir den største utfordringen. Men vi får bare begynne og øve nå, slik at det blir en vane med lite løfting.

Dette skal bare gå seg til

KS er verre enn bukplastikk i ettertid..tar lengere tid å stå skikkelig oppreist og klare å gjøre ting.
Jeg har også 2 KS, samt en bukplastikk, men jeg tok omvendt T-snitt..som går fra brystbenet og ned til skambenet, så ut til begge sider...litt mere arr en vanlig bukplastikk.

MEN om dem syr magemuskler så kommer det til å kjennes ut som du har fått rundjuling, gangsperre *30..hehe....(MEN ønsk at dem skal sy det om det spriker, MYE penere resultat)

MEN DET KOMMER TIL Å GÅ BRA!!! Herregud kvinne, du er jo en maskin..!! Med så mange KS å unger så blir det her bare baaaaaarnemat :p

Jeg tok det i nov i fjor. 

Sambo var hjemme de første 3 ukene for hadde vesla som var under året. 

Jeg sydde og magemusklene. Det som var vanskelig de første 3 ukene værtfall var jeg hadde SÅ vondt i ryggen for gikk så krokbøyd.

Men etter 4 uker så var jeg alene med hu minste frøkna en ukes tid. Stelte hu på golvet på stua, sov på madrass på golvet på stua osv. ( alt av bad/soverom er nede). Det gikk veldig fint. 

og en på 22 mnd er det lettere med siden han kan jo gå selv. Han kan jo gå inn i bilen og sette seg selv? Eller få hjelp av de større søsknene. 

Men.. husarbeid og ellers hjelp var jeg helt avhengig av sambo til. 

Jeg fikk beskjd å ikke løfte noe over 1 kg de første 4 ukene, og ikke over 10 kg til 8 uker. Da når jeg sydde magemusklene. 

Men en må være obs på at formen kan variere VELDIG fra person til person. Noen klarer ikke annet enn å bare ligg rett ut. Jeg var veldig bra form fra første dag, bare voooooooond rydd. Gikk krokbøyd i 3 uker, 5 uker etter så gikk jeg vanlig og ikke vondt lenger. Før det så måtte jeg støtte meg godt på barnevogna når vi var ute :)

Du trenger ikke løfte han for å kosemose med han, bare få han opp i sofaen din å kos der...så får du mamman din å være hos deg så lenge du trenger henne:)

suttelutt skrev:
KS er verre enn bukplastikk i ettertid..tar lengere tid å stå skikkelig oppreist og klare å gjøre ting.
Jeg har også 2 KS, samt en bukplastikk, men jeg tok omvendt T-snitt..som går fra brystbenet og ned til skambenet, så ut til begge sider...litt mere arr en vanlig bukplastikk.

MEN om dem syr magemuskler så kommer det til å kjennes ut som du har fått rundjuling, gangsperre *30..hehe....(MEN ønsk at dem skal sy det om det spriker, MYE penere resultat)

MEN DET KOMMER TIL Å GÅ BRA!!! Herregud kvinne, du er jo en maskin..!! Med så mange KS å unger så blir det her bare baaaaaarnemat :p

Hehe, takker for den

Jeg håper jo de syr magemuskler altså, om det blir mer smerter etterpå så får det bare være, jeg ønsker jo best mulig resultat

Jeg er innstilt på at det skal gå bra jeg, etter at legen sammenlignet det slik med ks så ble jeg bare positiv.
Etter ks med vesla, var jeg og ho alene hjemme fra dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset (5 dager) etter ei uke var jeg og vesla igang med og flytte oss ut av huset, kjørte jo til butikken og handlet og slikt. Selfølgelig, det kan jo være forskjell fra gang til gang, men jeg velger og tenke positivt

Hørres nå foresten ut som en maskin du og, har gått igjennom litt av hvert du

Zid skrev:
Jeg tok det i nov i fjor. 

Sambo var hjemme de første 3 ukene for hadde vesla som var under året. 

Jeg sydde og magemusklene. Det som var vanskelig de første 3 ukene værtfall var jeg hadde SÅ vondt i ryggen for gikk så krokbøyd.

Men etter 4 uker så var jeg alene med hu minste frøkna en ukes tid. Stelte hu på golvet på stua, sov på madrass på golvet på stua osv. ( alt av bad/soverom er nede). Det gikk veldig fint. 

og en på 22 mnd er det lettere med siden han kan jo gå selv. Han kan jo gå inn i bilen og sette seg selv? Eller få hjelp av de større søsknene. 

Men.. husarbeid og ellers hjelp var jeg helt avhengig av sambo til. 

Jeg fikk beskjd å ikke løfte noe over 1 kg de første 4 ukene, og ikke over 10 kg til 8 uker. Da når jeg sydde magemusklene. 

Men en må være obs på at formen kan variere VELDIG fra person til person. Noen klarer ikke annet enn å bare ligg rett ut. Jeg var veldig bra form fra første dag, bare voooooooond rydd. Gikk krokbøyd i 3 uker, 5 uker etter så gikk jeg vanlig og ikke vondt lenger. Før det så måtte jeg støtte meg godt på barnevogna når vi var ute :)

Husarbeid anker jeg ikke på, er så mange her i huset som kan ta støvsugern og vaskefilla, så den biten skal nok gå seg til :)

Er løftinga jeg anker på :)

Så du kunne løfte 10 kg etter 4 uker? Minimannen min er ca 10 kg nå skjønner du, og regner ikke med han veier så ekstremt mye mer en det rundt operasjonstiden heller :)

Ikke løfte 10 kg før det har gått 8 uker..

men jeg løftet før den tid på vesla. 2 åringen løftet jeg ikke da hell.. han kom jo fint opp i fanget osv selv :)

Bare kjenne på det.. noen leger sier kanskje du kan løfte før eller senere. Kan aldri bli klok på hva som er helt riktig ;)

skal selv dette i september/oktober så håper mannen er hjemme for å hjelpe. Minstemann håper jeg har lært seg å gå til da

Back
Topp