Bukplastikk etter graviditet

Venterpånr.2

Forelsket i forumet
*MIA*
hei. Om 4 uker skal jeg igjennom en full bukplastikk operasjon, med sying av magemuskler. Er det noen som har vært igjennom det som vil dele sine erfaringer? Hvordan er det med smerter etter operasjon? Har en 2 åring og en baby på 4mnd. Så skjønner det kan bli tøft. Men har heldigvis en mann som skal være hjemme de 2 første ukene etter operasjon

hei. Om 4 uker skal jeg igjennom en full bukplastikk operasjon, med sying av magemuskler. Er det noen som har vært igjennom det som vil dele sine erfaringer? Hvordan er det med smerter etter operasjon? Har en 2 åring og en baby på 4mnd. Så skjønner det kan bli tøft. Men har heldigvis en mann som skal være hjemme de 2 første ukene etter operasjon
Jeg tok full bukplastikk med sammensying av magemusklene i 2013.
Jeg var av de heldig som klarte å rette ut kroppen 1,5 uke etter operasjonen.Jeg sluttet også med smertestillende samtidig.Jeg hadde ekstra hjelp med datteren min i 1.5-2 uker etter operasjon.Datteren min var på det tidspunktet 1 år.
Men jeg er av de heldige.Jeg ser flere som har ganske mye smerter i 3 uker og heller ikke kan strekke ut kroppen.Man skal heller ikke løfte noe som veier særlig mer enn 2-3kg de første ukene for å ikke belaste såret,så å løfte 2 åringen er uaktuellt og heller ikke bære så mye på babyen.Så det kan være du trenger hjelp de første 2-4 ukene.
Det er veldig individuellt hvor fort frisk man blir.Anbefaler deg å gå inn på denne siden å lese ;
http://www.bukplastikk.com/

Hei :)

Jeg tok full bukplastikk for 8 uker siden.
Mine gutter er 4 og 6 år gamle.

Jeg var rimelig sliten de to-tre første døgna.
Barna ble sendt vekk til tanten den helga, jeg tok paralgin forte hver 6 time for å holde smertene i sjakk.
Svimte av på badet to ganger ,så måtte ha assistanse av mannen av og på toalettet.

Får ikke lov å løfte så mye altså... maks en juicekartong, og måtte gå krokbøyd i 14 dager etter OP.

Hadde dren m blodvæske i 5 dager etter OP.. var uheldig og fikk serom og måtte inn å tappe blod ut og få nytt dren etetr 2 uker.

Stor operasjon mao..men er veldig fornøyd med resultatet nå :)

Tusen takk for utfyllende svar Ja kirurgen sa at jeg helst ikke skal løfte noe som helst de 2 første ukene. Og etter det Max 10 kg til det har gått 3 mnd. Og 2 åringen min veier 16 kg så ham kan jeg ikke løfte på. Men han går ut og inn av bilen og senga selv heldigvis. Babyen min veier ikke 10 kg enda, men jeg må vell være veldig forsiktig med det uansett

Hei.
Jeg tok full bukplastikk operasjon nå på tirsdag. Fikk fjernet 300g løshud,fettsuging over navle og ribbein og sammensying av magemuskler. Dagen i går var desidert værst.. klarte ikke å gå på do før jeg følte jeg besvimte å måtte kaste opp(noe som gjorde sinnsykt vondt pga magemusklene)
Idag er det mye bedre,går krokbøyd,men føler jeg har mere kontroll og holder hånden over der det er mest vondt. Skal til legen å fjerne dren i dag,så er spent på bilturen.
Ellers håper jeg det leges raskt..har en gutt på 8mnd her som maser om å komme opp til mamman sin. Samboer og storesøster er flinke sykepleiere :) og merker allerede at far "kjenner" slitet med å følge med en 8mnd gammel baby som er overalt,nå som han både krabber og står/klatrer over alt :p

Lykke til med operasjonen! :)

Back
Topp