Bukett prøver på nr 1 <3

Da har jeg fått beskjed om at jeg er henvist til både ivf i Porsgrunn og sykehuset i Vestfold for lapraskopi!

Jippi, håper såklart det klaffer for dere før det, men sikkert godt å være inne i systemet :) ❤️
 

God helg Jolanda <3

Titter kjapt innom, håper alt er bra med deg. :)

Hei! Så hyggelig at du er innom en tur. Det går greit med meg. Henvist til ivf og lapraskopi nå...så satser på at det skjer noe i løpet av et halvt år ihvertfall. Utrolig glad på dine vegne, selvom det er mye stress rundt deg nå. Denne gangen sitter spiren helt til mål:)
 
Pp11 - CD 34

Jeg har pergotime liggende og vurderer nesten om jeg skal kjøre på med det neste pp. På det har jeg blitt gravid to ganger (men også mistet) men på letrozol skjer det ikke en dritt, og har ikke el halvparten av gangene en gang....
Det som holder meg tilbake er de fæle bivirkningene jeg fikk siste gangen på pergo. (Ekstremt psykisk nedstemt osv)
MEN. Det var rett etter MA nr 2......så det kan jo ha hatt en liten innvirkning...

Noen råd?
 
Pp11 - CD 34

Jeg har pergotime liggende og vurderer nesten om jeg skal kjøre på med det neste pp. På det har jeg blitt gravid to ganger (men også mistet) men på letrozol skjer det ikke en dritt, og har ikke el halvparten av gangene en gang....
Det som holder meg tilbake er de fæle bivirkningene jeg fikk siste gangen på pergo. (Ekstremt psykisk nedstemt osv)
MEN. Det var rett etter MA nr 2......så det kan jo ha hatt en liten innvirkning...

Noen råd?

Har ikke noe råd ang. pergo eller letrozol, men jeg var i hvertfall veldig psykisk langt nede i første syklus etter MA/SA. Det er ganske vanlig fordi kroppen holder på å regulere hormonnivået fra gravid til ikke gravid. Så jeg tenker det like gjerne kan ha hatt innvirkning, og at pergo kan ha gjort det enda tydeligere?
Hvordan har det vært de andre gangene du har brukt pergotime? :)
 
Har ikke noe råd ang. pergo eller letrozol, men jeg var i hvertfall veldig psykisk langt nede i første syklus etter MA/SA. Det er ganske vanlig fordi kroppen holder på å regulere hormonnivået fra gravid til ikke gravid. Så jeg tenker det like gjerne kan ha hatt innvirkning, og at pergo kan ha gjort det enda tydeligere?
Hvordan har det vært de andre gangene du har brukt pergotime? :)

Har egentlig alltid taklet hormoner dårlig, pergo værre enn letrozol. Men så begynte jeg å vurdere det igjen, fordi ønsket om barn er så stort og det tidligere har funket. Snakket litt med sambo om det og han mente at jeg skulle unngå pergo da han så hvor ødelagt jeg var sist. Jeg har tenkt mye på det, og konkluderer med at jeg fortsetter på letrozol. Nå er vi henvist til laparoskopi og ivf og ting vil på en eller annen måte skje fremover nå uansett. Jeg var langt nede etter MA'ene men på en annen måte er tålmodigheten min ganske tynnslitt for tiden og det går jo ut over hverdagen det og. Tenker derfor at det lureste er å holde seg unna pergotime. Det er jo skikkelig sterke saker.
 
Har egentlig alltid taklet hormoner dårlig, pergo værre enn letrozol. Men så begynte jeg å vurdere det igjen, fordi ønsket om barn er så stort og det tidligere har funket. Snakket litt med sambo om det og han mente at jeg skulle unngå pergo da han så hvor ødelagt jeg var sist. Jeg har tenkt mye på det, og konkluderer med at jeg fortsetter på letrozol. Nå er vi henvist til laparoskopi og ivf og ting vil på en eller annen måte skje fremover nå uansett. Jeg var langt nede etter MA'ene men på en annen måte er tålmodigheten min ganske tynnslitt for tiden og det går jo ut over hverdagen det og. Tenker derfor at det lureste er å holde seg unna pergotime. Det er jo skikkelig sterke saker.

Ja, jeg skjønner godt at du dropper pergo da, det er sikkert det beste. Har ikke noe erfaring som sagt, men hormonsvingningene i den naturlige syklusen er jo i seg selv nok til at det kan påvirke psyken og humøret, så ekstra hormoner hjelper vel ikke på. Håper det ikke er lang tid igjen til dere er på vei med en liten spire som skal sitte hele veien❤️ Klem
 
Hei! Så hyggelig at du er innom en tur. Det går greit med meg. Henvist til ivf og lapraskopi nå...så satser på at det skjer noe i løpet av et halvt år ihvertfall. Utrolig glad på dine vegne, selvom det er mye stress rundt deg nå. Denne gangen sitter spiren helt til mål:)

Spennende med IVF og lap. :) Vi snakket også om og vurderte IVF nå til høsten, så jeg følger deg i tankegangen på det. Håper virkelig det blir veien å gå for at dere skal nå målet deres! Har dere hatt forsamtale? Fått satt opp noen planer for tiden fremover?

Takk for gode ord, det hadde gledet meg vanvittig mye om du også følger etter snart!
 
Spennende med IVF og lap. :) Vi snakket også om og vurderte IVF nå til høsten, så jeg følger deg i tankegangen på det. Håper virkelig det blir veien å gå for at dere skal nå målet deres! Har dere hatt forsamtale? Fått satt opp noen planer for tiden fremover?

Takk for gode ord, det hadde gledet meg vanvittig mye om du også følger etter snart!

Ja ser ut som det er eneste løsningen da hormonene ikke funker. Det er helt greit da, gleder meg til å få hjelp:) vi har ikke hatt forsamtale. Gyn sendte henvisningen forrige uke så venter på brev i posten nå:) Må gjennom lap først, så håper ikke det er lang ventetid på det:)
Planen er å fortsette på letrozol ihvertfall 1 mnd til (har bare piller til det..) og hvis det ikke går heller, så ringer jeg gyn og hører om jeg skal gå på enda flere kurer eller hva han tenker. Siste 6 mnd har vist at jeg bare har el annenhver mnd så er strengt tatt ikke nødvendig å gå på letrozol måneden etter :hilarious: ellers tar vi det som det kommer og håper at ventetiden til lap og ivf ikke blir for lang :) hvor langt er du på vei nå? Ny tul snart??:)
 
Pp11 - CD 38
Fortsatt ingen tegn til tr... nå vil jeg bare i gang med ny pp sånn at jeg kan leve i et håp igjen. begynner å bli latterlig mye venting nå synes jeg. Sånn totalt sett. Hvorfor skal det være så vanskelig for noen?

#Utålmodig
 
Unner deg virkelig både et gullegg, som resulterer i en spire som sitter hele veien til termin! Synes du har ventet altfor lenge allerede og at det er urettferdig og ufortjent at ikke du har fått ønsket ditt oppfylt ennå. Det MÅ bare bli nå!!! :Heartred

Har dere fått ringt sykehuset og spurt om ventetiden til lap, evt. når du har blitt oppsatt til time? PURR på!
 
Unner deg virkelig både et gullegg, som resulterer i en spire som sitter hele veien til termin! Synes du har ventet altfor lenge allerede og at det er urettferdig og ufortjent at ikke du har fått ønsket ditt oppfylt ennå. Det MÅ bare bli nå!!! :Heartred

Har dere fått ringt sykehuset og spurt om ventetiden til lap, evt. når du har blitt oppsatt til time? PURR på!

Takk for at du tenker på meg:) jeg fikk dato på forsamtale nå.. har fått time 21 november :) så nå skjer det ting. Skal i tillegg be om å bli satt på venteliste så blir det bra. Ang laparoskopien har jeg is i magen noen dager til så ringer jeg i neste uke hvis det ikke skulle dukke opp noe :) hvordan går det med deg om dagen da?
 
CD 40 og ingen tr i sikte. MEN, har fått time til forsamtale til IVF i Porsgrunn i november nå. Det begynner å skje saker og ting og det gjør meg veldig glad <3
 
Da kom tr endelig. Veldig merkelig. Var på do og alt var helt som vanlig. Pusser tennene og skal til å gå til soverommet så plutselig kjente jeg at noe skjedde. Typ 2 min etter dobesøket.
Det som er typisk min flaks nå er at om jeg nå har el denne mnd så skjer det mest sansynligvis når mannen er på 4 dagers jakttur. Altså. (Hyyyl) Nei. Får bare ta det som det kommer og ikke ta sorgene på forskudd. Forhåpentligvis blir det operasjon innen de neste ukene??! Og da spiller det jo ingen rolle uansett.
 
Så bra at tanta endelig har kommet og at du har fått time til forsamtale :) Det hjelper så utrolig mye å se lyset i tunnelen og ha en dato og forholde seg til. Håper tiden går fort ❤️
 
En liten tur innom den gamle dagboken for å sniklese litt og i samme sleng oppdatere den.

Laparoskopien for 14 dager siden viste tette eggledere. Det at jeg ble gravid to ganger i fjor er jo i så fall veldig spesielt, så det må jo ha vært (være?) en liten passasje der... uansett, da har vi ihvertfall fått svar på hvorfor det ikke har skjedd noe på over et år. Ivf er da eneste løsningen hvis vi skal ha egne barn. Vi var heldigvis henvist på forhånd og skal til forsamtale om 15 dager:) jeg gleder meg veldig til å få et tidspunkt/evt dato å forholde meg til og kan virkelig ikke vente til å sette i gang:) Får jo ikke prøvd noe i mellomtiden så alt som gjelder prøving er foreløpig på vent :) veien til en liten spire ble mye lengre enn jeg hadde trodd, med mange nedturer og tunge stunder. Alikevel, nå får vi snart hjelp og jeg tror virkelig det snart blir vår tur!! Det ble ikke 2017 barn men jeg satser sterkt på et 2018 barn og at vi neste jul har en liten baby vi og <3
 
Back
Topp