Jeg hadde bugaboo cameleon til førstemann.
+ kan snu bag og sportsdel hvilken vei, kan også snu styret mens barnet sitter i vognen..som er veldig praktisk når det kommer til sol i ansiktet på lillen.
+ veldig lett! tar minimal plass i bil når den er sammenlagt
+ snur på en femøring, veldig lett å komme seg frem i butikker og slikt
+/- sportsdelen har en liten dump til rumpa, ikke som de fleste andre sportsvogner på markedet. Det er visst ergonomisk riktig og veldig finfint for ungen, men her likte ikke knerten det noe særlig og kuttet ut vogn tidlig.
- kommer ikke særlig godt til i kurven under når bagdelen er på, men det er jo ikke så big deal.
- Bagdel : vi fikk barn i august, og var nødt å skifte til sportsdel før vinteren var omme. Men har hørt andre har hatt bagen over lengre tid, så kommer sikkert an på barnet.
- understellet kan føles litt skranglete ut
- ikke så intuitiv, en må kjenne vognen. Kan fort herpe bremsa og slikt om en ikke vet hvor en skal trykke.
- vi har ikke helt flat asfalt her, veien heller litt mot ene siden. Så da var det litt pes å holde vogna på veien
Nå har vi kjøpt TFK joggster twist istedet, med multi x bag til.
Har testa den ut med storebror, og jeg ELSKER den! Litt bred, og litt åpen sportsdel. Men bruker nok multi x sin sportsvariant lenge nok til at dette ikke blir et problem.
Med multi x bag så kan man gjøre om bagdelen til sportsdel. Så når barnet blir nysgjerrig og vil opp og se, kan man bare sette opp ryggen litt i bagen istedetfor å gå over til ren sportsdel slik som vi måtte med bugaboo vogna. Får også muligheten til å ha barnet mot deg frem til h*n er 18 kg eller blir for lang. Vår knert på 2,5 satt i multi x bagen når den var reist opp til sportsdel, og det gikk såvidt. Så jeg tror den kan brukes ganske lenge.
Den har en hel del fancypancy greier som jeg liker og, men det trenger jeg jo ikke mase mer om. Den var igrunn lettere å manøvrere på asfalten her enn det bugaboo var, så vi er veldig fornøyde med valget. Kanskje noe å titte på?