bugaboo vogn???

ades

Blir kjent med forumet
Jeg har et stort problem...jeg klarer ikke velge hva slags vogn jeg vil ha. Jeg synes at bogaboo chameleon er en fin vogn, men er usikker om den er veldig praktisk. Folk har forskjellige meniger om den, noen synes at den er perfekt, mens andre klager :(

Jeg liker også teutonia vogn, kjempe fin i hvit farge. Er det noen som har erfaring med disse vognene? Hvilken vogn anbefaller dere?

Jeg vil at kjøpet skal være helt gjennomtenkt sånn at jeg ikke angrer. Jeg vil at vognen skal være fin og praktisk.

Ingen erfaring med noen av de dessverre, selv liker jeg simo. Og det er jo en helt annen type vogn;)

Jeg liker aller best emmaljunga<3 jeg har ikke prøvd bogaboo skikkelig selv, men jobbet på babyshop og har nesten bare hørt positivt og bugaboo så tror det er et godt kjøp! Skal du gå mye i terreng eller bor på et sted hvor det kan komme mye snø ville jeg investert i vinterhjul som ekstrautstyr. teutonia liker ikke jeg utseende på, ingen erfaring med de bruksmessig.

En jeg snakket med i butikken sa at de vognene det gikk flest av jevnt over var SIMO og Emmaljunga. 

Hun mente det var fordi
1.  de er tradisjonsrike vogner med gode avtaler på garantier og lignende. 
2. De er robuste for oss som bor i norge (skandinavia) som har masse forskjellige typer vær

Ellers så sa hun at vogner med tre hjul er ikke så populært lengre.. MEN det er bare det hun sa da... det er jo ikke sikkert det er helt hundre prosent sant! 

Jeg har valgt 2012 kombi simo vogn... i GRÅ.. jeg elsker den:) 

Jeg har hatt fire vogner til forrige snuppa... ting jeg ikke liker er harde dekk, vognskygge med trykk ned og skyv funksjon (slik buggaboo har) Simo har sånn dings på siden som du må trykke ned for å feste.. 

Til førstemann hadde vi Teutonia s3 med hardbag. Denne var vi superfornøyd med som babyvogn og med sportsdelen. Ryggen er noe kort og vogna noe smal, så den passer ikke de aller største ungene.
Byttet etterhvert til Mountain Buggy. Eneste minuset der er at man ikke får satt ryggen helt opp- altså i 90 grader, noe som kan gjøre at ungene søker veldig fremover... har denne vogna enda og har kjøpt bag til den.
Bugaboo har vi kjøpt som ny vogn til lille i magen.. kan ikke si om jeg kommer til å være fornøyd med den eller ikke.. vet bare at type Emma Ljunga etc blir for stort og brutalt for meg.... smak og behag...
Det verste som kan skje er at du er misfornøyd og selger vogna- mange med vogndilla der ute!

Jeg hadde Teutonia S3 til førstemann. Hadde fashionbag frem til ca 6 mnd, og skiftet da til sportsdelen. Synes det var god plass i vogna, både til vinterpose og tepper, og vi har hatt et stort barn for alderen. Skiftet til briotrille først da han var 3 1/2 år

Vurderte å kjøpe ny vogn da dette er siste barnet vårt, men fant ut at jeg var så fornøyd at det ikke var vits å kjøpe ny vogn...

Bugaboo synes jeg er en pen vogn, men lurer på om sportsdelen blir litt liten (spes til soving i bhg når en trenger tykke vinterposer og tepper.)

Lykke til med valget :)

Har ingen erfaring med bugaboo selv, men har hørt fra andre at den skal være bra :) Selv synes jeg sportsdelen ser veldig liten, og lite lun ut...men har kun sett på bilde da :p

Skal kjøpe emmaljunga city cross, denne hadde vi til første, og var superfornøyd :D

Hadde Teutonia Mistral til førstemann, med softbag. Den var helt ok, men jeg synes det er tungvindt med 4 hjul. Kjøpte ny vogn etter 8 mnd, da en Mountain Buggy som jeg er superfornøyd med!

Det jeg var mest fan av med Teutonia var softbagen, den var myk og fin, lette og bære og hadde plass til vognpose.  Minstemann brukte kun den som sovested de første 4 mnd. Bagen er litt kort og vi måtte over i sportsdelen når han var 5 mnd, det var ikke noe problem siden vi hadde vognpose, men jeg vil tro at noen synes det er litt tidlig. Vogna er liten og kompakt og tok dermed ikke mye plass i bagasjerommet på bilen, det var viktig for oss forrige gang, men jeg likte ikke at hjulene ble fylt med grus bare etter noen dager(lavprofildekk) og at vogna kjennes litt skjør ut.

Har Moutain Buggy vogna enda og skal låne bag til den, den synes jeg er helt perfekt til vårt bruk :)

Bugaboo vet jeg ingenting om, men det er jo en veldig populær vogn, så jeg tipper den er bra :)

Lykke til med valget!

Jeg hadde bugaboo cameleon til førstemann.

+ kan snu bag og sportsdel hvilken vei, kan også snu styret mens barnet sitter i vognen..som er veldig praktisk når det kommer til sol i ansiktet på lillen.

+ veldig lett! tar minimal plass i bil når den er sammenlagt

+ snur på en femøring, veldig lett å komme seg frem i butikker og slikt

+/-  sportsdelen har en liten dump til rumpa, ikke som de fleste andre sportsvogner på markedet. Det er visst ergonomisk riktig og veldig finfint for ungen, men her likte ikke knerten det noe særlig og kuttet ut vogn tidlig.

- kommer ikke særlig godt til i kurven under når bagdelen er på, men det er jo ikke så big deal.

- Bagdel : vi fikk barn i august, og var nødt å skifte til sportsdel før vinteren var omme. Men har hørt andre har hatt bagen over lengre tid, så kommer sikkert an på barnet.

- understellet kan føles litt skranglete ut

- ikke så intuitiv, en må kjenne vognen. Kan fort herpe bremsa og slikt om en ikke vet hvor en skal trykke.

- vi har ikke helt flat asfalt her, veien heller litt mot ene siden. Så da var det litt pes å holde vogna på veien

Nå har vi kjøpt TFK joggster twist istedet, med multi x bag til.

Har testa den ut med storebror, og jeg ELSKER den! Litt bred, og litt åpen sportsdel. Men bruker nok multi x sin sportsvariant lenge nok til at dette ikke blir et problem.

Med multi x bag så kan man gjøre om bagdelen til sportsdel. Så når barnet blir nysgjerrig og vil opp og se, kan man bare sette opp ryggen litt i bagen istedetfor å gå over til ren sportsdel slik som vi måtte med bugaboo vogna. Får også muligheten til å ha barnet mot deg frem til h*n er 18 kg eller blir for lang. Vår knert på 2,5 satt i multi x bagen når den var reist opp til sportsdel, og det gikk såvidt. Så jeg tror den kan brukes ganske lenge. 
Den har en hel del fancypancy greier som jeg liker og, men det trenger jeg jo ikke mase mer om. Den var igrunn lettere å manøvrere på asfalten her enn det bugaboo var, så vi er veldig fornøyde med valget. Kanskje noe å titte på?

Back
Topp