Bugaboo Fox eller Joolz Geo2?

Bugaboo Fox eller Joolz Geo2?

• Antall som har svart
    4

First-bump

Andre møte med forumet
Bugaboo Fox er jo superpoppis, og triller som en drøm.

Men hvorfor velger "alle" den over for eksempel Joolz Geo2?

Så vidt vi kan se er alle komponentene, inkl trilleegenskapene, minst like bra på Geo2. Pluss at kurven er større, vogna er billigere, og man kan gjøre om til søskenvogn.

Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Hvis du har Fox, hva er det som gjør den best?

Jeg synes først og fremst Joolz-vogna er skikkelig stygg, og at den kan bli søskenvogn er ikke noe argument, for jeg ville aldri i verden hatt en baby i en bag under vogna uansett. Det synes jeg egentlig er uansvarlig. Det kommer mye mer asfaltstøv og skitt oppi bagen enn når den er høyere oppe, også synes jeg at man skal kunne se nyfødte i vogn uten å måtte anstrenge seg.

Også er min erfaring, uten at jeg har erfaring med akkurat Joolz, at billige vogner er billige for en grunn. De kan godt ha samme egenskaper på papiret, men i realiteten er det ikke slik.

Et siste argument for meg er gjenbruk. Jeg vil ha en vogn jeg får solgt igjen når jeg er ferdig med den, fordi gjenbruk er viktig for meg. Derfor er det også viktig å ha en vogn som holder til bruk av mer enn ett barn. (Jeg har forøvrig ikke Fox.)

Du må sammenligne de og se hva som passer best for dere :-) alle vil bli fornøyde med forskjellige vogner. Men her er litt som kan bety noe:
Joolz geo2 veier 2 kg mer enn Bugaboo fox
Solskjermen på geo2 er mye kortere enn på fox
Sammenslått mål geo2: 60x42x97
Sammenslått mål fox: 66x54x19

Bugaboo har trappe/to-hjuls funksjon som er svært nyttig om man bor et sted der det er trapper.

Back
Topp