Bugaboo fox eller emmaljunga nxt90?

Heivår2023

Blir kjent med forumet
andre som har vurdert en av disse to vognene og som eventuelt har vært å sett på/testet begge to?

Hvilken har valget falt på og hvorfor?

Vi bor på et mindre sted og ønsker en vogn som kan brukes i forskjellig type terreng. Sånn jeg har oppfattet det er da emmaljunga kanskje best? Men jeg synes bugaboo fox er sååååå fin!

Vet jeg til syvende og sist må tenke praktisk istedenfor design.. men.. er det egentlig såå stor forskjell på de to vognene kjøremessig?:smiley-angelic001:schocked028

andre som har vurdert en av disse to vognene og som eventuelt har vært å sett på/testet begge to?

Hvilken har valget falt på og hvorfor?

Vi bor på et mindre sted og ønsker en vogn som kan brukes i forskjellig type terreng. Sånn jeg har oppfattet det er da emmaljunga kanskje best? Men jeg synes bugaboo fox er sååååå fin!

Vet jeg til syvende og sist må tenke praktisk istedenfor design.. men.. er det egentlig såå stor forskjell på de to vognene kjøremessig?:smiley-angelic001:schocked028
Jeg har ikke prøvd noen av vognene noe annet sted enn i butikken, men jeg ville veldig gjerne ha bugaboo denne gangen. Når vi kom i butikken og forklarte at vi går endel på grusveier og ulent terreng i tillegg til endel på asfalt så sa hun som jobbet der at da var ikke bugaboo vogna for oss. Jeg tror det var fordi den har dårligere demping. Jeg er helt enig i at den er veldig fin, men vi har endt opp på nxt90. Jeg liker veldig godt at nxt90 har to ulike typer hjul og at den er produsert i Sverige :happy: Vi har også prøvd britax smile 3, men den synes samboeren min at virket mindre solid enn NXT90. Den knirker utrolig mye når vi trilla. Vi har et barn fra før så vi får testa vognene med vekt :p Det eneste med nxt90 er at hvis det er en sannsynlighet for at dere får et langt/stort barn så tror jeg sittedelen kan bli trang etterhvert. Vår på nesten 3 år passer såvidt oppi nå og hun er liten.

Vi var forresten på barnas hus i går og der var nxt90 på salg til 10000 tror jeg.

Har ikke prøvd nxt90, men den har noen kvaliteter som jeg ikke likte med de vognene jeg har (Emmaljunga edge duo og babyjogger city elite).

Jeg foretrekker håndtaket på buggabo som ikke er teleskop, men dras inn og ut for å justere. Og emmaljungaen punkterte ofte.

Favorittvogna vår ble buggabo buffalo (versjonen før Fox). Den passer til alt synes jeg. Asfalt, grus, sti, kjøpesenter, lett å slå sammen.
Fikk ikke kjøpt den før mot slutten av bagperioden og gleder meg SÅNN denne gang til å ha en bag med håndtak over for å dra meg inn på helsestasjonen når jeg triller dit :D bar så sjalu på alle buggaboere sist gang.

Vi gikk over over til buggabo fordi baby vokste ut av andre vogner. Så det er lurt å sjekke at vognen faktisk varer en god stund.

Ellers har begge ergonomisk liggedel i sportsdelen? Det er et must for meg :)

Jeg jobber i barnehage, og ELSKET Emmaljunga nxt90 fordi barna lå godt i den (de hadde da bikket året, så jeg vet ingenting om babybagen) , den var god å rugge frem og tilbake, og jeg synes den mørkeblå med skinndetaljer var kjempefin.
Men, da vi en dag tok med vognen utenfor barnehagen for en tur i nærmiljøet, var den så veldig tung å trille, kjørte sine egne veier med en gang om man slapp håndtaket et lite sekund, og jeg synes den var umanøvrerbar.
Kan hende det er bare meg som har de erfaringene, men tenkte det var verdt å dele.
Jeg har selv kjøpt Bugaboo Buffalo, skal sies at jeg bor i Oslo og dermed har litt andre terrengbehov enn deg :)

Vi har nxt90, mini bruker den enda (1,5). Så må vel snart ofre den til lillebror. Vi har vært kjempefornøyd med den:) synes den er veldig god å trille alle alle underlag. Kan også låse forhjulene hvis man ønsker det. Det eneste jeg har å si på den er et par småting som ikke spiller så tror rolle for min del, bagdelen er litt smal, og den er litt tung og ta inn og ut av bilen. Men oppsummert veldig fornøyd:)

Vi vurderte nxt90 og tittet på den i butikken, men jeg synes den var forferdelig. Eneste jeg likte bedre med den enn med Bugaboo er den ryggstøtten som er i babybagen. Vi skulle uansett kjøpe brukt, og dermed ble det Buffalo.

Vi har fox, strålende fornøyd med den. Vi er byfolk, og går ikke mye i særs ulendt terreng, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Men har gått mye på tur i skog/langs vann der det er grusstier/vanlig tursti og der er den like god som på andre glatte underlag :)

Her blir det nxt90 :)

Den er produsert i Sverige, hvor det stilles krav med tanke på miljø, og hvor vi vet at arbeiderne på fabrikken får en grei lønn. Ellers er visst det meste produsert i Asia og spesielt Kina, og der stoler jeg ikke på at det er like bra.

Om vi skulle hatt en annen vogn ville vi nok kjøpt den brukt. Bugaboo var på lista over interessante vogner, men vi likte Emmaljunga best :)

Her blir det nxt90 :)

Den er produsert i Sverige, hvor det stilles krav med tanke på miljø, og hvor vi vet at arbeiderne på fabrikken får en grei lønn. Ellers er visst det meste produsert i Asia og spesielt Kina, og der stoler jeg ikke på at det er like bra.

Om vi skulle hatt en annen vogn ville vi nok kjøpt den brukt. Bugaboo var på lista over interessante vogner, men vi likte Emmaljunga best :)

Bugaboo skal være ganske greit heldigvis. De har egen fabrikk og er med i HIGG og SAC for miljømessig og sosial bærekraftig produksjon. Materialene er 100% resirkulert, mens de melerte tekstilene er 50%. Så de er langt fremme på dette. :happy:

Bugaboo skal være ganske greit heldigvis. De har egen fabrikk og er med i HIGG og SAC for miljømessig og sosial bærekraftig produksjon. Materialene er 100% resirkulert, mens de melerte tekstilene er 50%. Så de er langt fremme på dette. :happy:

Ok, det er jo veldig bra, da :)

Back
Topp