Bugaboo eller Stokke

Bønna93

Andre møte med forumet
Hei dere!
Trenger jo en vogn etterhvert, og valget har landet på bugaboo fox2 eller Stokke trailz:happy:
Men klarer ikke helt å bestemme meg. Noen med tips om hvilken man burde gå for? :)

Hei dere!
Trenger jo en vogn etterhvert, og valget har landet på bugaboo fox2 eller Stokke trailz:happy:
Men klarer ikke helt å bestemme meg. Noen med tips om hvilken man burde gå for? :)

Jeg har hatt både forskjellige Bugaboo og Stokke-vogner, og Stokke trailz er en soleklar vinner for meg:joyful: Stokke trailz er en høyere vogn, så man trenger ikke bøye seg for å løfte babyen inn/ut av vognen, og kan få øyekontakt mens man triller:) Bugaboo sine vogner er utrolig lave i forhold til Stokke, og jeg følte babyen lå ‘rett over bakken’ i forhold, i tillegg til at det gikk utover ryggen og løfte baby inn/ut av vognen (jeg er bare 165cm):rolleyes: Stokke trailz triller godt på alle underlag, handlekurven under er stor&romslig, og selve liggedelen og sittedelen er mer solid (Stokke er i formet plast med trekk over, mens Bugaboo er kun bøyler med tynt trekk rundt). Selve kalesjen til Stokke er også tykkere og mer solid enn Bugaboo sin, og Stokke har også innebygd ventilasjon i både lille/sittedel og kalesje som sørger for god gjennomstrømning av luft:) Venter barn nr.6, og er absolutt en Stokke-fan her:joyful:

Jeg har hatt både forskjellige Bugaboo og Stokke-vogner, og Stokke trailz er en soleklar vinner for meg:joyful: Stokke trailz er en høyere vogn, så man trenger ikke bøye seg for å løfte babyen inn/ut av vognen, og kan få øyekontakt mens man triller:) Bugaboo sine vogner er utrolig lave i forhold til Stokke, og jeg følte babyen lå ‘rett over bakken’ i forhold, i tillegg til at det gikk utover ryggen og løfte baby inn/ut av vognen (jeg er bare 165cm):rolleyes: Stokke trailz triller godt på alle underlag, handlekurven under er stor&romslig, og selve liggedelen og sittedelen er mer solid (Stokke er i formet plast med trekk over, mens Bugaboo er kun bøyler med tynt trekk rundt). Selve kalesjen til Stokke er også tykkere og mer solid enn Bugaboo sin, og Stokke har også innebygd ventilasjon i både lille/sittedel og kalesje som sørger for god gjennomstrømning av luft:) Venter barn nr.6, og er absolutt en Stokke-fan her:joyful:

Jeg har ikke hatt Bugaboo, men har en Stokke Trailz som vi brukte til første mann, og kommer til å bruke nå også.
Jeg er veldig enig i det Mamacita skriver, og vi har vært utrolig fornøyde med den vogna. Elsker at barnet kommer høyere opp, og man lettere kan ha øyekontakt!

Stokke trailer skal vel ut av produksjon, så vidt jeg vet. Kan bli vanskelig å få tak i reservedeler og slikt hvis noe blir ødelagt. Vi skal ha Bugaboo fox denne gangen :) Har tidligere hatt Emmaljunga.

Stokke trailer skal vel ut av produksjon, så vidt jeg vet. Kan bli vanskelig å få tak i reservedeler og slikt hvis noe blir ødelagt. Vi skal ha Bugaboo fox denne gangen :) Har tidligere hatt Emmaljunga.
Det visste jeg ikke?:wideyed: Jeg har for øvrig hatt Stokke xplory også, og digger den, men den er ikke god på terreng- men bra på asfalt, grusvei og by-trilling:happy:

Regner med at det fortsatt vil være mulig å få tak i nye deler en stund etter at de avslutter produksjon... Det er ihvertfall vanlig policy med andre vogner og mye annet. :)

Jeg har både en trailz og tvilling bugaboo. Sistnevnte er super på asvalt og siden keg har to stk men bruker stokken så lenge jeg kan «slippe» unna med det- dvs jeg kan bære en eller annen unge.
Trailzen har god kjørekomfort og er knall på ulendt terreng, masse plass under og høytsittende barn. Men tvillingen er genial om keg skal shoppe eller til byn eller tur hvor underlag er helt jevnt - men da må keg gjerne ha en ryggsekk for det er liten plass under.

Åå visste ikke at trailz skulle slutte å produserer...men leste det nå faktisk. det var jo dumt... Syns ikke den nye stokkevogna er like fin :(
Da er sjansen stor for at det blir bugaboo på oss :joyful:

Stokke har samme sittedel til bpde xplory og trailz, og samme tilbehør ellers også, så det vil ikke være noe problem å kjøpe det du trenger senere siden Stokke xplory uansett skal fortsette å lages:) Jeg har et Stokke crusi-understell (likt trailz understell men med mulighet til søskesete under som vi bruker), og den har vært i bruk siden jeg kjøpte det i 2015 og har enda ikke trengt å bytte noen deler:) Har bare kjøpt ny sittedel til, siden jeg ønsket det nyeste designet:) Så hvis du liker trailz, skal det ikke være noe i veien for å kjøpe den:)

Det visste jeg ikke?:wideyed: Jeg har for øvrig hatt Stokke xplory også, og digger den, men den er ikke god på terreng- men bra på asfalt, grusvei og by-trilling:happy:
Som andre her skriver, er det sikkert ikke noe problem å gå tak i deler, altså :) Men ville ikke ventet for lenge hvis det er Trailz man vil ha :D

Back
Topp