Bugaboo eller Stokke?

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vi har en TFK vogn, som jeg var superfornøyd med da vi hadde den som bag vogn! Utrolig enkel og god å trille!! Men etter at vi byttet til sportsdelen, så har jeg ikke vært like fornøyd dessverre :( Fotsatt god å trille, men synes det er dumt at jeg ikke kan se han, vanskelig tilgang til kurven under og den blir fort litt baktung om man har mye i stellebagen (redd for om den kan tippe..). Vurderer å kjøpe en ny vogn, men vet ikke helt. Ser på Stokke (Trailz og Crusi) og Bugaboo. Lille vil ikke sitte i vogn når han er våken, lurer på om det er fordi han ikke ser meg.. Han er 1 år. Vet ikke hvor lenge man bruker vogn (til å gå tur, ikke til å sove i, soving går jo fint i TFK). Er det bortkastet å kjøpe ny vogn? Neon med erfaring med Stokke eller Bugaboo (og gjerne også TFK til sammenligning)? Tror dere det hjelper å få snudd han mot meg?

Vi har bugaboo cameleon, stort sett fornøyd med den :) lille kan sitte begge veier, har han fremdeles mest vendt mot oss men han er veldig nysgjerrig så kan gjerne sitte litt den andre veien også :)
Pluss: lang bagdel, lett å bære og lett å trille, svinger på en femøring, tar liten plass sammenlagt, moderne utseende, masse tilbehør og ulike farger på kalesjer osv
Minus: litt klønete å bytte mellom bag og sportsdel (med mindre du kjøper to bøyler), kan være litt vanskelig å komme til bagen under og synes ikke han sitter så godt, siden sittedelen er buet ved knærne (han siger liksom litt frem slik at ryggen blir bøyd)

Ps ville nok gått for buffalo skulle jeg valgt på nytt, pga større forhjul og bedre bagdel!

Ny vogn er aldri bortkastet:) Jeg hadde en fremovervendt fra hun var 9 måneder, likte det aldri. Kjøpte ny vogn (igjen) da hun var 16 måneder, så fornøyd med å kunne se henne igjen når vi er ute og triller!
Bruker vogna til soving i helgene, på ærender og til og fra barnehagen. Hun er 18 måneder nå og kommer sikkert til å sove i vogn et år til minst.

Når det gjelder stokke og bugaboo synes jeg begge har litt rare sittedeler. Selv har jeg brio smile.
Uansett så er det mye lettere å kunne se henne når hun blir utålmodig i vogna, for da kan jeg snakke med henne og roe henne ned.

Ny vogn er aldri bortkastet:) Jeg hadde en fremovervendt fra hun var 9 måneder, likte det aldri. Kjøpte ny vogn (igjen) da hun var 16 måneder, så fornøyd med å kunne se henne igjen når vi er ute og triller!
Bruker vogna til soving i helgene, på ærender og til og fra barnehagen. Hun er 18 måneder nå og kommer sikkert til å sove i vogn et år til minst.

Når det gjelder stokke og bugaboo synes jeg begge har litt rare sittedeler. Selv har jeg brio smile.
Uansett så er det mye lettere å kunne se henne når hun blir utålmodig i vogna, for da kan jeg snakke med henne og roe henne ned.

Dessuten så er jo dette første barnet vårt, og håper på nummer to om noen år, så da får jeg jo brukt vognen masse selv om jeg kjøper ny ;) :rolleyes: Tenker jo at jeg kommer til fortsatt å bruke vogn (triller tur så og si daglig), så er viktig å være fornøyd!! Grunnen til at jeg har sett på stokke og bugaboo, er at jeg ønsker litt mer moderne enn klassisk vogn. Vetfikkr hvordan brio smile er, men synes emmaljunga og simo er så "gammeldagse":wacky:

Eg ville kjøpt ei god trille, syns det er bortkasta med ny vogn.
Trille er jo greit og ha med seg på tur, og lettare å dra på, så kan han fortsatt sove i ei god vogn:)

Har trille :) kjøpte yoyo, den er super! Har den liggende i bilen og er genial på fly. Men er han jo ikke... Sitter fremover i den. Og synes den er fin på shopping, asfalt, men ikke så god til å trille i en-to timer om dagen, blant annet i skog.

Vi har bugaboo cameleon, stort sett fornøyd med den :) lille kan sitte begge veier, har han fremdeles mest vendt mot oss men han er veldig nysgjerrig så kan gjerne sitte litt den andre veien også :)
Pluss: lang bagdel, lett å bære og lett å trille, svinger på en femøring, tar liten plass sammenlagt, moderne utseende, masse tilbehør og ulike farger på kalesjer osv
Minus: litt klønete å bytte mellom bag og sportsdel (med mindre du kjøper to bøyler), kan være litt vanskelig å komme til bagen under og synes ikke han sitter så godt, siden sittedelen er buet ved knærne (han siger liksom litt frem slik at ryggen blir bøyd)

Ps ville nok gått for buffalo skulle jeg valgt på nytt, pga større forhjul og bedre bagdel!

Vet du forskjell på camelon og buffalo? Liker kjøreegenskapene til tfk gått, så det er jo supert om bugaboo har gode kjøreegenskaper. Synes stokke kanskje var litt tung, i alle fall tyngre å svinge enn tfk.. Men synes den ser så fin ut. På bugaboo, kan man vippe barnet fra sittende til liggende og motsatt uten å ts av sitte delen?

Jeg hadde gått for Bugaboo over Stokke. Var og trillet begge igår.

Men jeg har også en Emmaljunga, og jeg er veldig fornøyd med sportsdelen der, og føler den er mer komfortabel enn begge de to andre. Har en Super Nitro, og trillekomforten er absolutt overlegen :)

Jeg kjøpte en Bugaboo Bee 3 som vogn nr 2. fordi den blir veldig liten sammenslått og passer inn i den lille bilen. Der får vi dessverre ikke plass til Emmaljungaen.

Vet du forskjell på camelon og buffalo? Liker kjøreegenskapene til tfk gått, så det er jo supert om bugaboo har gode kjøreegenskaper. Synes stokke kanskje var litt tung, i alle fall tyngre å svinge enn tfk.. Men synes den ser så fin ut. På bugaboo, kan man vippe barnet fra sittende til liggende og motsatt uten å ts av sitte delen?
Ja du kan vippe fra liggende til halvveis eller helt sittende, veldig enkelt :) jeg synes den er veldig lett og god å trille, men som nevnt ville jeg gått for buffalo pga større hjul. De setter seg nok ikke så lett fast i rennestein eller hull i fortauet, bedre på ulent terreng og du slipper skifte til hjul om vinteren :)

Jeg hadde gått for Bugaboo over Stokke. Var og trillet begge igår.

Men jeg har også en Emmaljunga, og jeg er veldig fornøyd med sportsdelen der, og føler den er mer komfortabel enn begge de to andre. Har en Super Nitro, og trillekomforten er absolutt overlegen :)

Jeg kjøpte en Bugaboo Bee 3 som vogn nr 2. fordi den blir veldig liten sammenslått og passer inn i den lille bilen. Der får vi dessverre ikke plass til Emmaljungaen.
Er dere fornøyd med Bee? Vurderer den som ekstratrille, til ferier osv.

Vet kkke noe om den vognen du spør om, men hvis du er mye ute og flyr, så bør du vurdere en babyzen yoyo! Får plass i håndbagasje hyllen! :) Vi har den, og fornøyde med at vi kan ha den med ut og fly..

Kjøpte den igår, men trillet den i flere timer idag.
Ja som trille er jeg veldig fornøyd, bedre trillekomfort enn på de fleste andre triller (den har ikke sånn hardplastfølelse og er myk og enkel å manøvrere). Men jeg hadd ikke valgt den som hovedvogn. Men kommer til å ta den med meg på ferier fremfor den store vogna, og den er super i byen :)

Vet kkke noe om den vognen du spør om, men hvis du er mye ute og flyr, så bør du vurdere en babyzen yoyo! Får plass i håndbagasje hyllen! :) Vi har den, og fornøyde med at vi kan ha den med ut og fly..
Smart! Tenkte ikke nødvendigvis på fly, men greit å vite. Så slipper man prampack!

Kjøpte den igår, men trillet den i flere timer idag.
Ja som trille er jeg veldig fornøyd, bedre trillekomfort enn på de fleste andre triller (den har ikke sånn hardplastfølelse og er myk og enkel å manøvrere). Men jeg hadd ikke valgt den som hovedvogn. Men kommer til å ta den med meg på ferier fremfor den store vogna, og den er super i byen :)
Da må vi sjekke den ut. Vi reiser en del med toget og på byferie med bil, og skal til Sverige og Danmark neste sommer :)

Jeg ønsker meg bugaboo buffalo. Må bare bli gravid først :p

Smart! Tenkte ikke nødvendigvis på fly, men greit å vite. Så slipper man prampack!

Det er fordel å få vogn inn på gøy, tungt å bære de ifra gate til gate, men noen ganger så kan du ta med vanlig vogn til gaten og hente med gaten, anbefaler buggboo buffalo kjempe vogn å trille, går mye og lange turer, bagen brukte vi til åtte mnd og han var da 74 cm og hadde fortsatt plass, og sittedelen er god

Vi stod imellom Bugaboo Cameleon og Buffalo da vi kjøpte vogn.

Jeg ville ha en liten nett vogn, og ente opp med Cameleon.
Er veldig veldig fornøyd, sittedelen er helt rett i ryggen, noe man ikke får på andre vogner.

Elsker feks. sommerkalechen som man ikke får til andre vogner. Har vært gullverdt på sommeren og når vi var vært på ferie.

Vi har brukt sittedelen mye som barnestol. Da de mange steder ikke har det.

Var også fornøyd med bagen, men er over 1 år siden vi pakket vekk. Så den er litt glemt.
Var fornøyd med at jeg bare kunne klikke av bagen og løftene henne med meg, feks inn på besøk og barselyoga o.l.

Takk for svar alle sammen! :) kom gjerne med flere erfaringer om noen har! Jeg tror jeg får ta meg en tur i butikkene og sammenligne vogner..

Jeg kunne tenkt meg Stokke trailz da, kun fordi jeg synes vogner er gøy. Dog kunne jeg bare tenkt meg bagdelen..

Vi har kjøpt Bugaboo donkey twin, fordi vi har tvillinger selvsagt, og den er lettere å trille enn Stokke-vogn. Har prøvd begge deler. Donkey kan også brukes som singelvogn. Vi er veldig fornøyd med den som tvillingvogn ihvertfall!

Back
Topp