Bugaboo Buffalo

Jeg har sett på en brukt :) synes den er såå fin! Så jeg lurer egentlig på andres erfaringer av vogna :) om det er et godt kjøp eller ikke.
Vi elsker vogna! Har den til barn nr 2 nå, kjøpte ny til første. Har prøvd noen andre vogner, men syns egentlig Buffaloen er helt perfekt! Den er enkel å slå sammen, bruker liten plass, god å trille på snø, asfalt, grus og i skogen, stor kurv under vogna, stabil å trille. Har hatt lånevogn en gang pga flyskade, da hadde vi Bugaboo Cameleon, og den likte vi ikke. Har også trilla Emmaljunga med ukjent modell som både ei venninne hadde og min søster hadde, likte ingen av de vognene. Fordelen med Buffaloen er at den er høyere enn Cameleon, store forhjul som kan svinge eller låses av til faste. Buffaloen har også lang bagdel, noe som vi har sett på som en stor fordel med lange barn. Skulle jeg valgt igjen, så hadde det blitt Bugaboo Buffalo. Bare spør om du lurer på noe mer.

Har hatt den med førstemann og gleder meg til å bruke den igjen til neste baby. Superdigg å trille, praktisk og pen.

Liker ikke regntrekket som følger med bare, er stivt og vanskelig å bruke når det er kjølig. Men det er ikke den værste tingen å måtte bytte ut akkurat :P

Er også veldig fornøyd med den :D

Har Bugaboo Fox som er en nyere utgave, elsker vogna..! Den kommer frem overalt og er lett.
Har hatt bekkenplager i ettertid av fødsel, så en kjempetung vogn ville blitt et problem her.

Jeg kjøpte samme vogn brukt og er veldig fornøyd med den. Lett å svinge og håndtere med en hånd. Vi har ikke hatt noen problemer, men det skal også være ganske enkelt å bytte ut deler på vogna hvis noe blir ødelagt. Syns det var et veldig godt bruktkjøp! Vår var brukt til to barn, men merker ikke noe slitasje av betydning. Bare litt solskader på trekket (som kan byttes ut).

Vi elsker vogna! Har den til barn nr 2 nå, kjøpte ny til første. Har prøvd noen andre vogner, men syns egentlig Buffaloen er helt perfekt! Den er enkel å slå sammen, bruker liten plass, god å trille på snø, asfalt, grus og i skogen, stor kurv under vogna, stabil å trille. Har hatt lånevogn en gang pga flyskade, da hadde vi Bugaboo Cameleon, og den likte vi ikke. Har også trilla Emmaljunga med ukjent modell som både ei venninne hadde og min søster hadde, likte ingen av de vognene. Fordelen med Buffaloen er at den er høyere enn Cameleon, store forhjul som kan svinge eller låses av til faste. Buffaloen har også lang bagdel, noe som vi har sett på som en stor fordel med lange barn. Skulle jeg valgt igjen, så hadde det blitt Bugaboo Buffalo. Bare spør om du lurer på noe mer.
Takk :) Heller nok veldig mot å kjøpe vogna! ;)

Har hatt den med førstemann og gleder meg til å bruke den igjen til neste baby. Superdigg å trille, praktisk og pen.

Liker ikke regntrekket som følger med bare, er stivt og vanskelig å bruke når det er kjølig. Men det er ikke den værste tingen å måtte bytte ut akkurat :p
Ender nok opp med å kjøpe vogna :woot: virker som et veldig godt kjøp!

Jeg kjøpte samme vogn brukt og er veldig fornøyd med den. Lett å svinge og håndtere med en hånd. Vi har ikke hatt noen problemer, men det skal også være ganske enkelt å bytte ut deler på vogna hvis noe blir ødelagt. Syns det var et veldig godt bruktkjøp! Vår var brukt til to barn, men merker ikke noe slitasje av betydning. Bare litt solskader på trekket (som kan byttes ut).
Så bra! Vi slår nok til på vogna! :) Synes utseende også er så fint!! Synes ofte at mange av boligvognene kan se så klumpete ut. :) Betaler heller litt mer og får en vogn vi kan bruke til flere barn og er praktisk :)

Jeg hadde Bugaboo Cameleon til første (som er snart ni år gammel), og var veldig fornøyd med den, bortsett fra de bittesmå fremhjulene. De kunne byttes ut med faste, store hjul, så den fungerte i vintervær likevel. Til den som kommer i april har vi kjøpt brukt Buffalo, og den må jo være den perfekte oppgraderingen til Cameleon. Gleder meg veldig til å ta den i bruk!

Hadde emmaljunga classic med nr 1. Og bugaboo buffalo med nr. 2. Er veldig fornøyd med buffaloen! Lett å kjøre, bære og slå sammen.

Har den. Kjempefornøyd! Den beste vogna vi har prøvd, og fungerer til alle bruksscenariene våre (grus, asfalt, kjøpesenter, skog, ut og inn av bil).

Det er den vogna vi er mest fornøyd med.
De andre vi har som vi sammenligner med: Emmaljunga edge duo og babyjogger city elite

Vi har bugaboo buffalo og elsker den! Har brukt den daglig i drøyt fem år nå i all slags vær og under alle mulige forhold, og den er rett og slett helt super! Venter nr tre nå i februar og kommer til å bruke den til lillebror også, så det er ingenting å si på kvaliteten syns vi i hvert fall!

Last edited:
Har den og elsker den! Kjøpte en annen vogn nå for å ha i barnehagen, og jeg banner hver gang jeg må trille den og slå den sammen fordi jeg er vant med Buffaloen.

Blir alle bugaboo vognene solbleket? Synes alle på Finn er brune i setet... og dere som har buffalo/fox, hvor lenge har dere kunnet bruke sittedelen? (synes den ser så kort ut)

Blir alle bugaboo vognene solbleket? Synes alle på Finn er brune i setet... og dere som har buffalo/fox, hvor lenge har dere kunnet bruke sittedelen? (synes den ser så kort ut)
Bruker sittedelen på toåringen på 96 cm nå. Går fint det :)

Den er litt solbleka i sittedelen, men vil ikke kalle den brun, bare litt brunskjær i det sorte. Ser at kalesjen er litt bleka og, men ikke noe som plager meg.
Min har ikke vært stått ute annet ved bruk da, sikkert vært værre om den hadde stått mer på veranda/trapp når den ikke ble brukt også.

Alle vogner blir solbleket, uavhengig av merket :) men skal du kjøpe fra finn, så kjøp en som ikke er overpriset i forhold til brukstid. En vogn som. Er 2-3 år gammel skal ikke selges for 9000 etter min mening. Og mange brukte vogner på finn er overprisa.

Vi har en på 1 år og 10 mnd og rundt 90 cm som har god plass fortsatt :) de blir fortere ferdig med vogn enn Mn skulle tro også. Men vi har en joggevogn med lenger rygg som vi kan bruke feks til neste sommer om vi trenger vogn da. Men akkurat nå sover han godt i vogna fortsatt. 90 cm til snart 2 år er forresten noe over gjennomsnittet på lengde.

Back
Topp