Vi har en bugaboo buffalo og har brukt den i snart 15 måneder, dvs. helt siden datteren vår ble født. Vi er kjempefornøyde! Den er kurant å ta med på kollektivtransport, snur "på femøringen", god å kjøre både i byen og på ulendt terreng i skog og mark (har gått maaaaange trilleturer med DNT med den), stødig og grei på snø og is, kan enkelt styres med én hånd, punkteringsfrie dekk, kan snus slik at barnet sitter med eller mot kjøreretningen, osv. Vi har også hatt veldig glede av at man kan ta kalesjen ned en tredjedel ekstra ved å trekke i en glidelås, det gjør at vi slipper å ha teppe foran åpningen når hun sover. Den er grei å legge sammen når man har fått teken (knotet litt første gangen, men lærte det fort).
Av utstyr følger det med regntrekk, utover det har vi kjøpt sommerkalesje (anbefales på det varmeste når ungen sitter i sportsdelen, da kan de lettere se ut på sidene osv.), vognpose, og koppholder. Vognposen har to "forsider", der en er av andedun til vinterbruk, og den andre er til høst- og vårbruk. Vi har også sitteunderlag av ull, men det kjøpte vi for en billig penge på barnas hus, dvs. ikke bugaboos eget sitteunderlag. Det fins også en masse annet utstyr som f.eks. leke/matbrett, stellebag, parasoll, m.m. men det kan jeg ikke uttale meg om da vi ikke har det selv. Håper på et søsken i 2017 en gang og kommer da til å kjøpe søskenbrett.
Datteren min sover i vogna i barnehagen, vi har som sagt ullunderlag og vognpose (bruker dundelen nå som vinteren nærmer seg). Vi har ellers et ullpledd liggende i kurven til bruk de dagene det er ekstra kaldt, så jeg har ikke inntrykk av at sportsdelen er for kald, men det kommer kanskje an på hvor i landet du bor?
I den grad vi har noe å utsette på den, så er det at den er ganske tung (men har ikke hatt andre vogner, så for alt jeg vet er de kanskje like tunge?) og det kan være litt krøkkete å komme til i kurven under vogna, særlig mens man bruker bagdelen. Den er vel også en av de dyreste vognene på markedet, men man får det man betaler for slik jeg ser det, vi har ikke angret et sekund!
Med tanke på slitasje, så har vi ikke sett noen tegn til slitasje foreløpig (bruker vogna daglig da vi ikke har bil), og regner med at den skal holde til minst ett, kanskje to barn til. Jeg har nemlig en kollega som hadde en eldre bugaboomodell, og den holdt til begge barna hennes samt kusinens datter etter det, totalt 7 års bruk til sammen, så vi satser på at vår vogn holder like lenge!