Bugaboo Buffalo eller Stokke Trailz?

MammaKaos

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Vi var innom Barnas Hus i går og spurte dem om tips og råd angående barnevogn. Etter å ha forklart at vi bor i tredje etasje uten heis, at vognen skal inn og ut av bil en del, og at vi ønsker å kunne bruke vognen på grus/snø/sludd valgte damen i butikken å trekke fram Bugaboo Buffalo og Stokke Trailz. Både samboeren og jeg likte begge vognene veldig godt, og synes de hadde mange av de samme, gode egenskapene. Største forskjellen var vel høyden, hvor Stokke var litt høyere, mens Bugaboo var litt lavere. Bortsett fra det merket ikke vi så store forskjeller på dem.

Er det noen som har erfaring med disse vognene? Hva liker dere og hva liker dere ikke? Hvilken ville dere valgt? Er det noen helt andre vogner dere ville anbefalt ut i fra våre kriterier (vognen må ikke være for tung, og den må ha gode hjul for ulendt terreng)?

På forhånd, tusen takk for hjelpen! :)

Nå vet jeg ikke så mye om Trailz, men noen av fordelene med Buffalo har jeg sett. Pluss for teleskophåndtak, kjekt at lange foreldre kan trille vogna uten å sparke borti hjulene. Godkjent for 6 kg ellerno på håndtaket, så det er trygt å henge fra seg stelleveska. I tillegg god plass under. Det jeg liker best med den er nok at setet kan stilles inn i 3 forskjellige posisjoner både forovervendt og bakovervendt. Og det gjøres med et enkelt klikk! Fantastisk. Mange andre vogner gjør det så komplisert at man ikke orker å endre underveis. Lett justerbare seler i setet. Holder seg godt i pris på bruktmarked. Gedigen kalesje, den kan forlenges ved hjelp av en glidelås i stoffet. Veldig kjekt! Liker godt at hjulene framme er store, svingbare og låsbare. Det føles alt i alt veldig deilig å trille rundt i denne herligheten.

Minus er at den ikke har noen håndbrems, at den utseendemessig har litt å hente (men med alle de praktiske funksjonene har det lite å si), at den ikke har noen klikkfunksjon som holder understellet sammen når den er lagt sammen (men så lenge man er klar over det er det bare å løfte etter riktig del), og at den ikke har demping. Dette blir bagateller, det merkes knapt at den ikke har demping - den har en fantastisk trillekomfort. Noen synes den er vanskelig å kjøre på grus.

Ta med vognene ut i bilen og se hvordan det fungerer. Trill rundt i butikken og test de forskjellige funksjonene. Mange omtaler på YouTube hvor man får alt demonstrert. Det ligger mange tråder om Buffaloen her inne, har sett noen om Trailz også. Kan være du finner noe der. Baby Jogger City Elite har jeg hørt mange er fornøyde med. Mountain Buggy har en superb trillekomfort i ulendt terreng, men blir dessverre altfor lang sammenlagt og har endel småplukk i funksjonaliteten. Tfk er mange fornøyd med.

Last edited:
Nå vet jeg ikke så mye om Trailz, men noen av fordelene med Buffalo har jeg sett. Pluss for teleskophåndtak, kjekt at lange foreldre kan trille vogna uten å sparke borti hjulene. Godkjent for 6 kg ellerno på håndtaket, så det er trygt å henge fra seg stelleveska. I tillegg god plass under. Det jeg liker best med den er nok at setet kan stilles inn i 3 forskjellige posisjoner både forovervendt og bakovervendt. Og det gjøres med et enkelt klikk! Fantastisk. Mange andre vogner gjør det så komplisert at man ikke orker å endre underveis. Lett justerbare seler i setet. Holder seg godt i pris på bruktmarked. Gedigen kalesje, den kan forlenges ved hjelp av en glidelås i stoffet. Veldig kjekt! Liker godt at hjulene framme er store, svingbare og låsbare. Det føles alt i alt veldig deilig å trille rundt i denne herligheten.

Minus er at den ikke har noen håndbrems, at den utseendemessig har litt å hente (men med alle de praktiske funksjonene har det lite å si), at den ikke har noen klikkfunksjon som holder understellet sammen når den er lagt sammen (men så lenge man er klar over det er det bare å løfte etter riktig del), og at den ikke har demping. Dette blir bagateller, det merkes knapt at den ikke har demping - den har en fantastisk trillekomfort. Noen synes den er vanskelig å kjøre på grus.

Ta med vognene ut i bilen og se hvordan det fungerer. Trill rundt i butikken og test de forskjellige funksjonene. Mange omtaler på YouTube hvor man får alt demonstrert. Det ligger mange tråder om Buffaloen her inne, har sett noen om Trailz også. Kan være du finner noe der. Baby Jogger City Elite har jeg hørt mange er fornøyde med. Mountain Buggy har en superb trillekomfort i ulendt terreng, men blir dessverre altfor lang sammenlagt og har endel småplukk i funksjonaliteten. Tfk er mange fornøyd med.

Tusen takk for detaljert svar! Her var det mange gode poeng :)

Hva synes du om fasongen på sportsdelen? Når setet er oppreist i sitteposisjon, virker det som barnet synes det er ubehagelig at beina hele tiden henger nedover? :)

Hva synes du om fasongen på sportsdelen? Når setet er oppreist i sitteposisjon, virker det som barnet synes det er ubehagelig at beina hele tiden henger nedover? :)

Enig i mye her ang buffaloen:) Vi måtte selge den da vi byttet til sportsdelen, mini likte den ikke i det hele tatt. Savner den!

Vi har Cameleon til nr 1 og sportsdelen der er tilnærmet lik den på Buffalo (hadde kjøpt Buffalo hvis den var kommet da vi kjøpte vogn). Tror ikke det oppfattes som ubehagelig å ha beina hengende ned, jenta vår elsker i alle fall å sitte med sportsdelen helt oppreist. Har BJ City Elite som vogn nr 2 og den er det ikke mulig å rette like mye opp som Bugabooen. Merker at jenta hele tiden prøver å komme seg opp i en mer oppreist posisjon når hun sitter i den, virker som hun savner oversikten hun har i Bugabooen. Ellers veldig fine vogner både Trailz og Buffaloo, er de samme vognene jeg ville vurdert hvis jeg skulle kjøpe ny vogn nå til nr 2.

Vil ikke anbefale BJ City Elite som eneste vogn siden man ikke har mulighet til å ha sportsdelen vendt mot seg (viktig i starten). Det mener jeg er et stort minus med 3-hjulingene. På TFK gjør multix-bagen at man på en måte får en mellomløsning hvor man kan bruke bagen lenger, men ser likevel ikke helt hva som er bedre med 3-hjulingene kontra 4-hjulinger som Buffaloo og Trailz (utenom prisen).

Vi har bugaboo buffalo og er superfornøyd:) enkel å trille, tåler mye, gode sitte og liggestillinger. Lett å bære inn og ut av bil. Kan legges sammen hel når en har på sportsdel. Og det som er kjekkest synes jeg da, er at det er ekstra lang kalesje som hindrer vind og sol å komme inn til baby:) den var virkelig gull verdt!:)

Jeg har hatt buffallo og solgte den etter 9 dager. Ikke noe for oss! Men, venter nr 3 nå, og skal ha Stokke Trailz som kjøpesenter vogn, og Simo her hjemme. Trailz er veldig høy, så du har barnet nesten på høyde med deg, mens buffalo er meget lav, og du må bøye deg for å se ned i vogna.

Her blir det trailz. Synes ikke noe om bugaboo, hverken jeg eller mannen. Stokke sin er høy, god plass, stooor handlekurv som også er vanntett, synes den hadde bedre trilleegenskaper, og så mye bedre ut :)

Er ikke bagdelen til bugaboo veldig åpen?

Er ikke bagdelen til bugaboo veldig åpen?

Bagdelen er ikke åpen, den er lun og god:) Sportsdelen derimot er åpen og lite lun syns jeg.

Har hatt buffalo, og ville valgt trailz hvis jeg skulle valgt mellom de nå.

Back
Topp