Budsjett på alkohol i bryllup

Lykketreff

Gift med forumet
Hva har dere budsjettert med? Vi har to lokaler vi ser på, og skal snakke mer med dem på visning om to uker, men er veldig interessert i om dere har noen ideer :) vi er ca 100 gjester og tenker å ha fri øl- og vinbar, men at gjestene må betale for eventuelle sterkere saker.

Følger med på denne, sliter med eksakt samme[emoji51] skal ha 50 gjester.

Så koselig at flere planlegger bryllup :) har dere satt dato? Jeg prøver meg på bryllupsforum også, men ser ikke ut som om det er noe særlig aktivitet på de jeg har funnet :p

Så koselig at flere planlegger bryllup :) har dere satt dato? Jeg prøver meg på bryllupsforum også, men ser ikke ut som om det er noe særlig aktivitet på de jeg har funnet :p

3 helgen i februar[emoji5] har termin i desember med nr 3 så det kan bli utsettelser mtp evt kolikk osv[emoji23]

Vi valgte å ha fritt med drikke under middagen, så en symbolsk sum i baren etterpå. Ingen som hadde problemer med det [emoji4]
Litt enklere om du leier et grendahus e.l. og ska lage mat selv/ha catering [emoji4]
Når det kom til brus så lagde vi avtale med en lokal butikk hvor vi betalte for det vi ikke gav tilbake, altså det som vi drakk opp. Betalte depositum på brusen.

Er det sånn at dere kjøper drikke og har en bartender eller at stedet har bar? Sistnevnte selvsagt vesentlig dyrere.

Vi hadde dengang vi giftet oss fri bar, en bartender som styrte det hele og en del kjøpt på taxfree men det meste på polet. Aner ikke lenger hva det kostert, men vet at det hadde vært noe annet om lokalet hadde bar.

Er det sånn at dere kjøper drikke og har en bartender eller at stedet har bar? Sistnevnte selvsagt vesentlig dyrere.

Vi hadde dengang vi giftet oss fri bar, en bartender som styrte det hele og en del kjøpt på taxfree men det meste på polet. Aner ikke lenger hva det kostert, men vet at det hadde vært noe annet om lokalet hadde bar.

Har ikke funnet noen steder i nærheten med plass til alle inne til middag der vi i tillegg kan ha med drikke, så det blir bar på stedet :(

Vi valgte å ha fritt med drikke under middagen, så en symbolsk sum i baren etterpå. Ingen som hadde problemer med det [emoji4]
Litt enklere om du leier et grendahus e.l. og ska lage mat selv/ha catering [emoji4]
Når det kom til brus så lagde vi avtale med en lokal butikk hvor vi betalte for det vi ikke gav tilbake, altså det som vi drakk opp. Betalte depositum på brusen.

Vi får ikke til å ta med drikke selv, ser det ut til. De stedene jeg finner der vi kan ha det har de ikke plass til alle middagsgjestene våre :( men takk for gode ideer!

Vi får ikke til å ta med drikke selv, ser det ut til. De stedene jeg finner der vi kan ha det har de ikke plass til alle middagsgjestene våre :( men takk for gode ideer!
Så kjedelig.

Men slike steder med bar pleier å kunne gi deg overslag på det som er vanlig og kan ofte gi deg en drikkepakke [emoji4]

vi hadde ingen alkohol i det hele tatt, men sa at de som ønsket kunne ta med selv :)
mamma og pappa kjøpte inn øl og vin til maten i sverige, fordi dem hadde lyst, noe som var helt greit, å da ble det igjen masse til resten av kvelden også

vi hadde ingen alkohol i det hele tatt, men sa at de som ønsket kunne ta med selv :)
mamma og pappa kjøpte inn øl og vin til maten i sverige, fordi dem hadde lyst, noe som var helt greit, å da ble det igjen masse til resten av kvelden også

Vi hadde tenkt å kjøpe i Sverige og ta med, men finner ingen lokaler i området som tillater det og har plass til alle de inviterte, men ellers er det jo kjempelurt å gjøre det sånn :)

Vi har familie i Sverige, og tenker faktisk å reise til Tyskland en stund i forkant av bryllupet og handle inn all alkohol der. Der er det jo nesten gratis og ingen grenser for hvor mye man kan ta med til Sverige. Så plasserer vi det hos familien og tar med oss over hver gang vi er på besøk/ de tar med hver gang de besøker oss. Dermed blir det fri bar for 1/3 av prisen :-P

Det er vel normalt med 1-2 enheter vil/øl til maten. Og 1 velkomstdrink. Til kaffe tar man gjerne noe sterkere. Og så 1-2 enheter utpå kvelden.

Det letteste kan vel kanskje å gi hver gjest drikkekuponger, hvis dere har noen av den tørste og frekke typen som tar helt av i fri bar.

Det er vel normalt med 1-2 enheter vil/øl til maten. Og 1 velkomstdrink. Til kaffe tar man gjerne noe sterkere. Og så 1-2 enheter utpå kvelden.

Det letteste kan vel kanskje å gi hver gjest drikkekuponger, hvis dere har noen av den tørste og frekke typen som tar helt av i fri bar.

Tror de fleste vil klare å styre seg, men det er utvilsomt noen som vil drikke litt ekstra om baren er fri :p takk for overslag! :)

Synes det høres fornuftig ut med fri bar på økning vin da drikker nok gjestene mindre sprit og blir ikke så fulle. Selv hadde vi to drikkebonger til vær og hørte senere at mange av de som dro tidlig hadde dratt på byen. Det synes jeg var litt dumt

Synes det høres fornuftig ut med fri bar på økning vin da drikker nok gjestene mindre sprit og blir ikke så fulle. Selv hadde vi to drikkebonger til vær og hørte senere at mange av de som dro tidlig hadde dratt på byen. Det synes jeg var litt dumt

Ja, det hadde vært litt leit. Håper folk vil bli og koser seg. De kan kjøpe sprit hvis de vil i begge lokalene vi ser på, men jeg vet ikke helt hvor dyrt det evt blir. Håper jo folk får nok å drikke uten at det tar helt av :) har ikke helt tenkt på det på den måten du beskriver, så takk for at du deler erfaringen din :)

Det er vel ikke dyrere i baren i ett bryllup enn i baren ute på byen. Ser ikke helt sammenhengen...

Det er vel ikke dyrere i baren i ett bryllup enn i baren ute på byen. Ser ikke helt sammenhengen...

Var de unge som synes det ble litt kjedelig utover kvelden hos oss.

Mange eldre gjester hos oss så de ville vel ha litt mere ungdommelig musikk og noen er veldig opptatte av byen.

Var det som skjedde hvertfall. De det gjaldt bodde et stykke unna så mulig at det også var lettere å komme seg hjem fra byen på natta. Selskapslokalet stengte ved midnatt eller noe.

Deler bare erfaring. Tror de tenker at hvis de allikevel måtte kjøpe drikke selv etter 2 glass kunne de like gjerne gjøre det i byen

Back
Topp