Bryter vannavgangsstatestikken?

Trollveitja

Elsker forumet
Nå er det utrolig mange her inne som startet fødsel med vannavgang, synes det er litt morsomt at det egentlig er sett på som "skjeldent". :p


"Trodde du at de fleste fødsler starter med at vannet går? Det stemmer ikke.
– Bare 10-15 prosent av fødslene begynner med vannavgang. De fleste opplever at vannet går litt ute i fødselen, eller at vannet blir tatt, sier jordmor Grethe."

http://www.babyverden.no/Fodsel/Slik-begynner-fodselen/Alt-du-trenger-a-vite-om-vannavgang/
 
Har også stusset på at det er så "sjeldent". Synes mange opplever det. Med første startet fødsel med vannavgang, denne gangen gikk vannet rett før pressriene startet.
 
Akuratt dette tenkte jeg også på her om dagen. :p Synes veldig mange her inne har skrevet om at fødsel startet med at vannet gikk. :p
 
Ja, det har jeg også tenkt på:-) Er spent på hvordan min starter - har til nå hatt en med vannavgang og en uten.
 
Jeg har tenkt på at jeg syns vi har vært mange som har vært satt igang, jeg. Både før og etter termin.
 
Desember-gjengen er vel litt spesiell :p
 
Ja jeg fikk regelrett sjokk når vannet gikk helt plutselig hos meg denne gang, ble tatt under fødselen med begge de to forrige ved 6cm åpning. Fikk jo beskjed av jm at hvis vannet gikk så måtte vi dra til sykehuset med engang, men jeg tenkte ikke noe videre over det for så på det som veldig usannsynlig. :p
 
Begge mine startet med vannavgang. Den første var forurenset og den andre var klar :)
 
Da må jeg være av det sjeldne slaget. Her har alle tre fødslene startet med vannavgang :-p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg tror at det er litt genetisk og... Både min mor og søster har enten måtte tatt vannet, eller så har det gått rett før pressriene. Mitt ble tatt ved 7cm åpning, og jm måtte stikke 2 ganger og kommenterte på hvor tykk fosterhinna var.
 
Her tok det over 40 timer fra vannet gikk til hun var født.. Da jeg snakket med jordmor sykehsuet etterpå fordi jeg var så traumatisert av den forferdelig vonde fødselen sa hun at langvarig vannavgang er en medvirkende årsak til ekstra vonde rier for hodet til babyen blir stående og stange uten en dempende vannhinne mellom.

Håper dere som ikke har født enda slipper langvarig vannavgang
 
For moren min gikk vannet først på alle tre barna. På meg måtte vannet tas ved 8 cm sist gang, så er spent på hvordan det blir denne gangen :)
 
Her tok det over 40 timer fra vannet gikk til hun var født.. Da jeg snakket med jordmor sykehsuet etterpå fordi jeg var så traumatisert av den forferdelig vonde fødselen sa hun at langvarig vannavgang er en medvirkende årsak til ekstra vonde rier for hodet til babyen blir stående og stange uten en dempende vannhinne mellom.

Håper dere som ikke har født enda slipper langvarig vannavgang
Signerer denne! Sånn var min første fødsel også...
 
Det er jo helt utrolig at sjansen for vannavgang er så liten! Når man leser om det blir det jo til at man konkluderer med at det mest sannsynlig ikke skjer meg :P Jeg fikk jo nesten sjokk da vannet gikk midt under Castle! Hihi
 
Min fødsel startet med at vannet gikk, jeg satt faktisk på do, når det skjedde Haha.Vannet gikk ca 1730 og ungen var født 0613 :p
 
Back
Topp