Brystvortespreng! AU!!!

Shellfish

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Andre som opplever smerter i brystvortene? Det føles ut som skikkelig spreng i selve brystvorta eller at det henger fast en stram metallklype. Det er ikke det samme som brystspreng og det skjer når jeg begynner å fryse eller får kald trekk på brystene.
I natt våknet jeg i 3-tiden av kjølig trekk fra vinduet og lå selvfølgelig uten dyne. Det gjorde så vondt at jeg måtte stå opp og ta en varm dusj for å få det til å gå bort :( Dette hadde jeg i forrige svangerskap også. Det er skikkelig plagsomt altså! Har forsåvidt vært heldig i dette svangerskapet pga årstiden, var bare litt plaget i vinter. Er dette noe andre opplever også?

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Eg og hadde da sånn i forrige svangerskap, om eg blei kald. Dritvondt!

Jeg får sånn hvis "de" fryser. Er sånn at jeg må holde over nippelen for å få kroppsvarme fra hånda slik at det går over :-P

Jeg får sånn hvis "de" fryser. Er sånn at jeg må holde over nippelen for å få kroppsvarme fra hånda slik at det går over :-P

Ja! Det må jeg også!!! Noen ganger tar det skikkelig lang tid før det går over. Og det er vondt!! Og det er litt plagsomt når det skjer på jobb eller på butikken ol. Ser nok ufattelig merkelig ut med ei gravid dame som går å gnir seg over nipplene lissom :P Får nok finne fram ullinnleggene igjen snart tenker jeg...:/

Andre som opplever smerter i brystvortene? Det føles ut som skikkelig spreng i selve brystvorta eller at det henger fast en stram metallklype. Det er ikke det samme som brystspreng og det skjer når jeg begynner å fryse eller får kald trekk på brystene.
I natt våknet jeg i 3-tiden av kjølig trekk fra vinduet og lå selvfølgelig uten dyne. Det gjorde så vondt at jeg måtte stå opp og ta en varm dusj for å få det til å gå bort :( Dette hadde jeg i forrige svangerskap også. Det er skikkelig plagsomt altså! Har forsåvidt vært heldig i dette svangerskapet pga årstiden, var bare litt plaget i vinter. Er dette noe andre opplever også?

Så ille har jeg ikke opplevd det, men for noen uker siden ble brystvorter veldig "hovne" og skikkelig ømme hver gang de ble stive, om det var kulde eller at jeg kom borti dem. Det var vondt å ha på bilbelte for det kom hele tida borti den ene brystvorta. Men jeg synes egentlig det har blitt bedre nå faktisk. Spreng i selve puppen har jeg ikke hatt siden de første par månedene.

Sent from my iPad using BV Forum

Vær obs på at sånne stikkende smerter i brystvortene i kulde også kan være sopp.. Sist verket jeg sånn første uka jeg klarte omtrent ikke gå oppreist fra bilen og inn, og da hadde jeg sopp:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja! Det må jeg også!!! Noen ganger tar det skikkelig lang tid før det går over. Og det er vondt!! Og det er litt plagsomt når det skjer på jobb eller på butikken ol. Ser nok ufattelig merkelig ut med ei gravid dame som går å gnir seg over nipplene lissom :P Får nok finne fram ullinnleggene igjen snart tenker jeg...:/

Haha, hater når det skjer utenfor husets fire vegger :-p kan liksom ikke stappe hele hånda nedi, men må presse over puppen med armen for å stoppe det litt i allefall :-P

Vær obs på at sånne stikkende smerter i brystvortene i kulde også kan være sopp.. Sist verket jeg sånn første uka jeg klarte omtrent ikke gå oppreist fra bilen og inn, og da hadde jeg sopp:)

Hvordan fant du ut at det var sopp? Og kom og gikk smertene? Andre symptomer?
Jeg hadde nøyaktig det samme i forrige svangerskap for 9 år siden, og kan ikke si jeg har hatt det i mellomtiden. Har derfor tatt det som en av plagene ved graviditet. Men vil jo gjerne få utelukket en soppinfeksjon da.

Jeg var plaget med sopp med første, og kjente ingenting mellom ungene, og så fort barn nr 2 var ute og melkeproduksjonen var i gang kom smertene.. Jeg smurte med canesten, og plagene ble bedre allerede til dagen etter:)

Uhm nei det har jeg ikke vært plaget med!

Måtte hente fram denne tråden her igjen, for nå tror jeg at jeg vet hva disse smertene er! Det er noe som heter Raynauds Fenomen og jeg er ganske sikker på at det er det jeg er plaget med av og til. Leste litt om det nå og de beskriver smertene slik jeg opplever dem med øm og hvit brystknopp. Det var bare så okay å finne ut at det har et navn at jeg måtte poste det! :P Greit med alt som har et navn! ;)

Måtte hente fram denne tråden her igjen, for nå tror jeg at jeg vet hva disse smertene er! Det er noe som heter Raynauds Fenomen og jeg er ganske sikker på at det er det jeg er plaget med av og til. Leste litt om det nå og de beskriver smertene slik jeg opplever dem med øm og hvit brystknopp. Det var bare så okay å finne ut at det har et navn at jeg måtte poste det! :P Greit med alt som har et navn! ;)

Det høres ut som sånn jeg har av og til! Takk for info!

Va da eg og kom fram t at eg hadde :)

Måtte hente fram denne tråden her igjen, for nå tror jeg at jeg vet hva disse smertene er! Det er noe som heter Raynauds Fenomen og jeg er ganske sikker på at det er det jeg er plaget med av og til. Leste litt om det nå og de beskriver smertene slik jeg opplever dem med øm og hvit brystknopp. Det var bare så okay å finne ut at det har et navn at jeg måtte poste det! :p Greit med alt som har et navn! ;)

Dette har jeg også. Har vært ubeskrivelig vondt å amme i flere uker, men er litt bedre nå når jeg legger varme på brystene før ammingen starter.

Jeg er ikke plaget nå i ammeperioden i det hele tatt faktisk, men var veldig plaget under graviditeten (spesielt den første). Ei i barselgruppa har fått noe behandling fra legen, så kanskje verdt å høre dersom dere er veldig plaget?

Back
Topp