Brystvorter

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Føles litt rart å lage en slik tråd, men vil gjerne høre om det finnes flere som har mitt "problem".
Jeg har innovervendte brystvorter. Ofte ser man ikke at der er noe i det hele tatt, mens i tilfeller området blir stimulert så får jeg de kjertlene rundt, mens det av brystvorten som kommer ut er bare en bitteliten knopp. Kan ikke kalle det en brystvorte engang. Når jeg kjenner på så kjenner jeg at det ligger noe inni, men er ikke mulig å få den ut.

Så, er det flere som har det sånn? Har noen opplevd at brystvortene har kommet skikkelig ut i løpet av graviditet slik det er mulig å amme?

Jeg har også sånn!! Trodde jeg var den eneste i verden.. Jeg fikk ikke til ammingen forrige gang, men ammet med brystskjold..

Jeg amma med brystskjold med nr 1. Og etter det har de gått ut. Med nr to kunne jeg amme uten brystskjold.

Jeg hadde det sånn før jeg fikk barn. De kom ut, og jeg ammet uten problem. Dvs, den mest innovervendte hadde eldste litt problemer med i starten, men det ordnet seg

Jeg har også sånn!! Trodde jeg var den eneste i verden.. Jeg fikk ikke til ammingen forrige gang, men ammet med brystskjold..
Nå ble jeg litt glad for at det ikke bare er meg :)

Jeg amma med brystskjold med nr 1. Og etter det har de gått ut. Med nr to kunne jeg amme uten brystskjold.
Så bra. Så da er det mulig at de kommer ut med andre ord :)

Jeg hadde det sånn før jeg fikk barn. De kom ut, og jeg ammet uten problem. Dvs, den mest innovervendte hadde eldste litt problemer med i starten, men det ordnet seg
Så godt å høre :) Jeg har vært skikkelig bekymra for om jeg aldri kan amme.

Det er faktisk veldig vanlig, mener å ha lest at så mye som 10% av oss har minst en brystvorte som er flat/innovervendt, meg selv inkludert. For noen kommer brystvorten ut under svangerskapet, for noen kommer den ut under amming, og for noen forblir den sånn. Det vil dog ikke si at det er umulig å amme, men jeg har inntrykk av at mange ikke får den hjelpen de trenger for å få det til. Selv har jeg lest meg opp på ammehjelpen sine sider, og tar med brystskjold på sykehuset i tilfelle behovet skulle oppstå :)

Min venstre brystvorte er sånn. Nå ammer jeg ikke, rett og slett fordi det ikke gikk denne gangen -selv med hjelp fra sykehuset etc. :( Jeg gjorde alt jeg kunne for å amme, men brystskjold hjalp ikke meg. Det jeg gjorde var å pumpe ut b.vorta, men lillegutt nektet å ta puppen uansett. Fikk også tips på sykehuset om å sette en stor sprøyte på den og på en måte suge den ut. :)

Håper inderlig det funker med amming her neste gang. Lykke til! :)

Det er faktisk veldig vanlig, mener å ha lest at så mye som 10% av oss har minst en brystvorte som er flat/innovervendt, meg selv inkludert. For noen kommer brystvorten ut under svangerskapet, for noen kommer den ut under amming, og for noen forblir den sånn. Det vil dog ikke si at det er umulig å amme, men jeg har inntrykk av at mange ikke får den hjelpen de trenger for å få det til. Selv har jeg lest meg opp på ammehjelpen sine sider, og tar med brystskjold på sykehuset i tilfelle behovet skulle oppstå :)
Da skal hvertfall jeg lese meg opp mye der når det er min tur :) Har så veldig lyst til å kunne amme når den tid kommer :)

Jeg måtte amme med skjold i starten, når gutten ble mer sugesterk gikk det greit uten skjold :)

Jeg måtte amme med skjold i starten, når gutten ble mer sugesterk gikk det greit uten skjold :)
Så bra at du klarte uten også :)

Samme ståa her. Ammet gutten min i 7 måneder med skjold. Han var prematur, så var nok en ekstra utfordring i fht sugerefleksen. Da han var 7 måneder var han ikke interessert lenger. Forsøkte flere ganger uten skjoldet, men brystknoppen kom aldri tilstrekkelig ut til at han gadd å prøve uten. Håper nestemann får det til uten, ellers blir det frem med skjoldet igjen:p

Jeg hadde også sånn ;-)

På barsel med eldste fikk jeg tips om å suge it brystvorte med en sprøyteanretning de lagde til meg.
Funker også å bruke pumpe og pumpe ut før man kobler til barnet.

Etter amming med eldste ble brystvortene ute, og med yngste ammet jeg uten problem til hun var nesten to år ;-)

Samme ståa her. Ammet gutten min i 7 måneder med skjold. Han var prematur, så var nok en ekstra utfordring i fht sugerefleksen. Da han var 7 måneder var han ikke interessert lenger. Forsøkte flere ganger uten skjoldet, men brystknoppen kom aldri tilstrekkelig ut til at han gadd å prøve uten. Håper nestemann får det til uten, ellers blir det frem med skjoldet igjen:p
Får krysse fingrene for at du klarer uten med nestemann ;)

Jeg hadde også sånn ;-)

På barsel med eldste fikk jeg tips om å suge it brystvorte med en sprøyteanretning de lagde til meg.
Funker også å bruke pumpe og pumpe ut før man kobler til barnet.

Etter amming med eldste ble brystvortene ute, og med yngste ammet jeg uten problem til hun var nesten to år ;-)
Så godt å høre :)

Back
Topp