Brystvorter og belegg

Gravid15

Forelsket i forumet
Har i en uke nå oppdaget at jeg har ett gult belegg på brystvortene.
Er dette vanlig? Kan vaske det bort men det er kommet like mye igjen dagen etter.

Førstegangs, så alt må spørres om :p

Ja det er normalt. Jeg tar det ikke bort, lar det bare være. Vet egentlig ikke hvorfor en får det....

Ja, jeg har også sånt. No big deal

Vasker/peller det gjerne bort etter dusj (Jeg dusjer ikke mer enn et par ganger i uka da altså, og tar det ikke etter hver dusj heller egentlig) Det gjør jo ikke noe.

Jeg får ikke det. Bare blir veldig sår og huden kan bli kritt hvit midt i brystknoppen :/

Jeg bare flasser jeg... Og er "rå" :-P Her om dagen lekket det faktisk blank væske ut av brystvortene mine, satser på at det er et godt tegn, og at jeg får mye melk når den tid kommer!;)

Jeg bare flasser jeg... Og er "rå" :-P Her om dagen lekket det faktisk blank væske ut av brystvortene mine, satser på at det er et godt tegn, og at jeg får mye melk når den tid kommer!;)
Ja fikk det tidlig selv sist. Hadde melk i hele 3 uker. Hehe. Desverre har ikke nor sånt noe å si for melkeproduksjonen. Har ikke merket noe til det nå. Men skal ikke amme heller. Orker ikke at de tre første ukene til neste barn også skal bestå av grining fra begge parter. Nå vil jeg bare kose meg med den lille.

Ja fikk det tidlig selv sist. Hadde melk i hele 3 uker. Hehe. Desverre har ikke nor sånt noe å si for melkeproduksjonen. Har ikke merket noe til det nå. Men skal ikke amme heller. Orker ikke at de tre første ukene til neste barn også skal bestå av grining fra begge parter. Nå vil jeg bare kose meg med den lille.
Kom ikke melka i gang sist? Du kan jo være heldigere denne gangen....

Huff da :-/ Slitsomt når man får en sånn opplevelse da.. Får håpe jeg er heldig selv :-)

Kom ikke melka i gang sist? Du kan jo være heldigere denne gangen....
Lite sannsynlig. Det blir verre hvis man ser i forhold til resten av familien. Men fikk masse melk med en gang. Men det ble sakte men sikkert borte. Etter tre uker fikk jeg pumpet ut kun 5 ml etter å ha kunne pumpa ut nesten 200 ml. Men de vanvittige smertene når det er skikkelig tomt og en baby som nekter å slippe orker jeg ikke igjen. Gleder meg til å nyte tiden med denne babyen i stedet for det stresset og de smertene. Jeg har i grunn bestemt meg og pratet med jordmor om det allerede før jeg ble gravid pga annen oppfølging når jeg er gravid.

Lite sannsynlig. Det blir verre hvis man ser i forhold til resten av familien. Men fikk masse melk med en gang. Men det ble sakte men sikkert borte. Etter tre uker fikk jeg pumpet ut kun 5 ml etter å ha kunne pumpa ut nesten 200 ml. Men de vanvittige smertene når det er skikkelig tomt og en baby som nekter å slippe orker jeg ikke igjen. Gleder meg til å nyte tiden med denne babyen i stedet for det stresset og de smertene. Jeg har i grunn bestemt meg og pratet med jordmor om det allerede før jeg ble gravid pga annen oppfølging når jeg er gravid.
Ja det er jo ikke kjekt hvis det er vondt og ubehagelig. Nyt tiden du, er best for deg å babyen det:happy:

Amming er bra, men ikke for enhver pris! Nyt heller tiden med den lille:)

Amming er bra, men ikke for enhver pris! Nyt heller tiden med den lille:)
Ja var det jeg tenkte også. Så gleder meg kjempe mye og kommer til å kjøpe inn alt vi trenger på forhånd siden vi har gjort det en gang allerede. Min mann fikk ganske mange poeng i boka sist. Var nemlig på en søndag både jeg og vår datter ga opp puppen, mannen skjønte hvor det bar og hadde kjøpt inn nan uten at jeg visste det.

Back
Topp