Brystvorter klør!!!!!

happyhope

Forelsket i forumet
Noen andre? Og hva gjør dere? JM har sagt at det er dumt å ha krem på, for de må herdes... Men hvorfor bruker man da krem nå man ammer, og har såre brystvorter?

ORIGINAL: baby72

Noen andre? Og hva gjør dere? JM har sagt at det er dumt å ha krem på, for de må herdes... Men hvorfor bruker man da krem nå man ammer, og har såre brystvorter?

Eh, med fare for å framstå som et komplett nek:
hva skal de herdes mot???
Er det vondt å amme???
Er den lykkelige kosestunden mellom mor og barn egentlig ikke så idyllisk???

Visste det fantes mer jeg kunne bekymre meg over[:o] 

Mine og klør, men jeg smører ikke noe på. Jeg bare klør igjen jeg!

Huva: I begynnelsen kan det være vondt, før man får til den rette teknikken, hvis barnet suger feil så blir de såre, kan blø og få sår med skorper. Men da er det masse kremer som skal hjelpe, avent nipple cream hjalp meg. Kan og bruke brystskjold utenpå puppen hvis det er veldig ille.
Og hvis man får brystbetennelse er det VELDIG vondt.. (fås enten av trekk mot brystene eller melkeopphopning). Husk å amme eller pumpe før de blir knallharde.
MEN, jordmor og ammehjelpen på sykehuset hjelper til, så man lærer barnet å suge riktig, da går det helt fint og er ikke vondt![;)]

Ehh 

Plutselig hørtes MME veldig greit ut..
dette var jeg ikke forberedt på.
Blødende bryster og skjold og vet ikke hva...

Vi har mye å se fram til skjønner jeg.
Jeg har altså levd i villfarelsen at ammestunden var den reneste idyll, omgitt av grønnsåpeduft og gjærbakst.... og mannen min som titter på i stolt undring over dette mirakelet som... osvosv

mine klør også hvis de lekker litt og det størkner sånn melkegreie inni strukturen på brystknoppen. Da er det bare å vaske dem litt - så er de fine igjen.

Det med å herde brystvortene er jo bare tull. De kan jo ikke herdes bare sånn av segselv, og den herdingen er jo noe de har forsket nå og kommet fram til at det ikke har noe for seg.
Jeg hadde smørt dem jeg - bedre at de er i ok stand når bebisen kommer enn at de er irriterte fordi du klør så masse!

klør tilbake jeg på puppene som på alle andre steder..
strekkmerke kløiing på puppene mine og, så jeg klør og klør..
tror ikke jeg hadde klart å slutte med det heller:P

haha, jeg også holdt på å dette om for en stund siden da en av mine kollegaer (dame på 60 år) sa jeg måtte huske å herde brystene mine før baby kom.

Jeg ga a et sånnet: [8|]  Og måtte spørre pent hva hun mente med det, hvor hun så fin kunne svare og demonstrere:

Du må gjøre sånn: Også lager a to klypehender forran puppene, tommel og pekefinger sammen, og liksomgnukker ivei.

[8|][8|][8|]

Det er i sånne stunder du ikke vet om du bare skal la tårene sprette, eller si til deg selv, at, nei, hun gjorde ikke det. Innbilning.

ORIGINAL: enois

haha, jeg også holdt på å dette om for en stund siden da en av mine kollegaer (dame på 60 år) sa jeg måtte huske å herde brystene mine før baby kom.

Jeg ga a et sånnet: [8|]  Og måtte spørre pent hva hun mente med det, hvor hun så fin kunne svare og demonstrere:

Du må gjøre sånn: Også lager a to klypehender forran puppene, tommel og pekefinger sammen, og liksomgnukker ivei.

[8|][8|][8|]

Det er i sånne stunder du ikke vet om du bare skal la tårene sprette, eller si til deg selv, at, nei, hun gjorde ikke det. Innbilning.

hhahahaa! og litt æsj.. aner ikke hvordan jeg hadde reagert jeg:P

Haha, gamle damer er skjønne de...
Jeg henter bare mannen og ber han tygge på brystvorten når det klør sånn inn i gampe ræva mye.. Ikke det at han gjør det da, men jeg prøver meg..

ORIGINAL: huva

ORIGINAL: baby72

Eh, med fare for å framstå som et komplett nek:
hva skal de herdes mot???
Er det vondt å amme???
Er den lykkelige kosestunden mellom mor og barn egentlig ikke så idyllisk???

Visste det fantes mer jeg kunne bekymre meg over[:o] 

Mine så ut som kjøttsår et par dager[:(] Grein og ammet sammtidig...satt med puppene ute i mange dager.. Lanolin brystvorte salve sier jeg!!!
Gikk over etter en uke så var det ikke vondt og hadde grodd[:D] 

Back
Topp