Brystvortene mine!!!

Troika85

Betatt av forumet
De er så såre! Har vært det fra andre dag, da hang hun på den hele tiden:( i går fikk jeg store sprekker og blødde. Det endte med at jenta mi gulpet blod:( jeg trodde hun var dødssyk, men så så jeg alt blodet i ammeinnlegget. Jenta mi gråt for hun fikk ikke nok mat, måtte pumpe og gi henne kopp, men måtte bare amme henne til slutt for hun fikk ikke nok i seg...

I dag hadde vi avtale for etterkontroll, da fikk jeg mange gode råd. Siden jeg er så sår, må vortene få litt hvile, så nå pumper jeg og gir flaske og bruker brystskjold. Håper hun vil ha pupp naturell etterpå!

Jeg fikk også resept på en hormonespray som gjør at melka kommer lettere ut...

Fy så vondt det skal være! Andre med bringebærbrystvorter der ute?

Uff :/ dette hørtes forferdelig ut! Har ikke såre vorter, det kjennes bare ut som det suges piggtråd ut gjennom de når han suger :(
Sender deg ein superstor trøste klem! Og håper for din og jenta sin del at det bedrer seg raskt :)

Jaa! Såre vorter og jorbærmelk når jeg pumper. Fikk brystbetennelse den tredje dagen etter vi kom hjem (9 Jan), og sliter fortsatt med det. Går på penicillin og har ogdå fått nesespray. Jenta har ikke gått opp det hun skal så jeg pumper for harde livet og gir så ofte jeg kan. Var på ammeveiledningstime igår og skal igjen idag. Dette tar skikkelig på!!

Sniker, om det er slik piggtrådfølelse når de drikker så gå til lege og få behandling, hadde det med min første og tok lang tid før jeg sjønte det var tørske.. Jeg gråt hver gang jeg ammet.. Men ble fort bedre når behandlingen var igang:)

Her får hun heller ikke nok i seg, pumper og pumper, men får ikke nok ut:( føler jeg får mindre og mindre, skulle ønske hun kunne spise tårer, da hadde hun fått mer enn nok:(

Måtte gi henne posemelk i går bare for å komme litt i forkjøpet med pumpingen, hun tok ikke pupp med brystskjold:( skal snart amme uten skjold og se om det går bra, er redd jeg ødelegger alt, men jeg er redd for å miste melka...

Vi får besøk av helsesøster i morgen, håper hun har lagt på seg og at bringebæra mine er borte da! Fikk anbefalt å smøre øyesalve simplex i sprekkene, men ingen av apotekene hadde den, men det kan kanskje være til hjelp for noen av dere andre?

Jeg har heldigvis nok melk, men hun har fått i seg for lite pga betennelsen. Jeg pumpa som en helt i hele går, og idag på veiledningstimen hadde jenta gått opp nesten 100 gr siden igår. Helsesøster var svært fornøyd og syntes brystvortene så bedre ut også. Skal bruke tvilling teknikken når jeg ammer sånn at hu ikke suger der det allerede er sårt.

Her får hun heller ikke nok i seg, pumper og pumper, men får ikke nok ut:( føler jeg får mindre og mindre, skulle ønske hun kunne spise tårer, da hadde hun fått mer enn nok:(

Måtte gi henne posemelk i går bare for å komme litt i forkjøpet med pumpingen, hun tok ikke pupp med brystskjold:( skal snart amme uten skjold og se om det går bra, er redd jeg ødelegger alt, men jeg er redd for å miste melka...

Vi får besøk av helsesøster i morgen, håper hun har lagt på seg og at bringebæra mine er borte da! Fikk anbefalt å smøre øyesalve simplex i sprekkene, men ingen av apotekene hadde den, men det kan kanskje være til hjelp for noen av dere andre?
Åhh skulle gitt deg litt av min produksjon! Men siden det ikke er mulig så sender jeg deg en stor klem! Får vondt i hjerte når jeg leser, sjønner at du virkelig vil amme! krysser alt jeg har for deg :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vær kjempe stolt over innsatsen jenter MEN husk barn lever godt på mme også! Og er det så ille som mange av dere skriver er det ingen skam å kaste i håndkle! Med første måtte jeg gjøre det til slutt da det rett og slett ikke var nok til han til slutt og alt var bare forferdelig! Han er en sunn og frisk gutt som nesten ikke har vært sy. Og jeg kunne ønske noen hadde fortalt meg at jeg var en like god mamma og like glad i barnet mitt som de som amma! Stor klem sendes! <3

Vær kjempe stolt over innsatsen jenter MEN husk barn lever godt på mme også! Og er det så ille som mange av dere skriver er det ingen skam å kaste i håndkle! Med første måtte jeg gjøre det til slutt da det rett og slett ikke var nok til han til slutt og alt var bare forferdelig! Han er en sunn og frisk gutt som nesten ikke har vært sy. Og jeg kunne ønske noen hadde fortalt meg at jeg var en like god mamma og like glad i barnet mitt som de som amma! Stor klem sendes! <3
Signerer denne! Måtte gjøre det med første mann jeg også. Merker at lillebror er ikke så langt unna å bli flaskebarn han heller. Ingen skam i det! ;)

Flott at dere vil gjøre alt dere kan for at minien deres skal få i seg morsmelka. Men føler dere at dere blir deppa av det, og ikke orker mer, så er det ingen skam og kaste inn håndkledet. Er bedre med en opplagt og glad mamma, enn en mamma som er helt utslitt av all ammingen og det "styret" det medfølger.

Jeg fullammet storebror i 6 måneder, men hadde jeg ikke fått det til, så hadde jeg heller gitt han MME, enn at jeg skulle slite meg helt ut. Og bedre med en god og mett baby, enn en baby som ikke legger på seg.

Jeg synes bare det var så koselig og praktisk med førstemann, hadde startproblemer da og, men da var det han som ikke klarte å suge, nå var det liksom min feil:(

Men det ser ut som om jeg har fått lønn for strevet, i dag har vi ammet skikkelig:) det ene brystet var veldig spent og jeg hadde mild/begynnende brystbetennelse, men nå har hun slurpet godt i seg;) veldig lettet!

Jeg vet at det noen ganger er bedre å gi mme i stedet for å tyne seg selv. Har vært veldig dårlig stemning i gruppen de siste dagene og jeg har enten hatt baby på fanget eller pimpet så sønnen min stakkar har ikke fått den oppmerksomheten han fortjener, hadde det fortsatt sånn måtte jeg nok gått over til flaske :)

Såre vorter er pyton!!! Jeg har brukt skjold et par dager nå, lufttørka masse og smurt med purelan etter hver amming. I dag er det ene brystet så og si bra og det andre kommer seg. Men fy så vondt det har vært!!

Sliter noe sykt jeg også. Forreløpig får hun flaske. For jeg må pumpe igang melken. Ennå ikke fått melk:( men har hatt probøemr med å få melk de andre gangene og. Da kan det ha gått noen uker før melken kommer :(

Back
Topp