Brystvortekrem?

Juggaliss

Flørter med forumet
Har i det siste fått veldig såre og vonde brystvorter. Har hatt ømme brystvorter tidligere i svangerskapet også men nå er det nesten uutholdelig. En venninne av meg anbefalte brystvortekrem, men mener jeg har lest at man ikke skal smøre brystvortene? Hvem har rett?

Når man ammer kan man f.eks. bruke purelan eller lanolinkrem mot såre brystvorter.

Men det er jo ikke pga amming du er sår...

Uansett, kan smøre de [:)]

ORIGINAL: Fjärild

Når man ammer kan man f.eks. bruke purelan eller lanolinkrem mot såre brystvorter.

Men det er jo ikke pga amming du er sår...

Uansett, kan smøre de [:)]

Bare pass på at du ikke blir fuktig på brystvortene og så går med bh over - la de lufttørke. Hvis du er begynt å lekke, gå med ammeinnlegg i silke, bambus eller ull.

man kan bli sår av å være fuktig der, ømtåelig hud. Kanskje det du har lest?

Hmm jeg lekker ikke da, har bare små klumper med tørket råmelk som legg seg på utsiden. Når jeg tenker meg om var det kanskje vanlig fuktighets krem jeg hadde lest man ikke kunne bruke der? Var iallefall noe med at brystvortene var selvsmørende og at man ødela det om man smurte. Forresten har også brystvortene mine begynt å oppføre seg merkelig, de blir plutselig steinharde og firkantet og kjempevonde før de "slapper av" igjen etter en lang stund. Er dette normalt?

ORIGINAL: Juggaliss

Hmm jeg lekker ikke da, har bare små klumper med tørket råmelk som legg seg på utsiden. Når jeg tenker meg om var det kanskje vanlig fuktighets krem jeg hadde lest man ikke kunne bruke der? Var iallefall noe med at brystvortene var selvsmørende og at man ødela det om man smurte. Forresten har også brystvortene mine begynt å oppføre seg merkelig, de blir plutselig steinharde og firkantet og kjempevonde før de "slapper av" igjen etter en lang stund. Er dette normalt?

Vet ikke med at de blir harde og sånn, men de små klumpene kan godt være talg, altså. Det er veldig bra å ha.

Jeg har ikke lest at man ikke skal smøre brystvortene i graviditeten - under amming skal man være forsiktig...

Jeg har hatt ømme og sprukne brystvorter hele svangerskapet. Fikk anbefalt av både JM og lege en krem som heter Bepanthen. Den er for både såre babystumper, tørre brystvorter og for ammende [:)] Funker kjempebra for meg iallefall [:D]

Har ikke vært plaga denne gangen men var det sist, og da fikk jeg råd av JM og bruke en eller annen nippelkrem, og det hjalp masse.[:D] (foresten super til såre lepper også[;)])

*noterer seg bak øret*

Jeg liker purelan fra medela veldig godt. Super på leppene også den, som nevnt over her.

ORIGINAL: DUCHESS

Har ikke vært plaga denne gangen men var det sist, og da fikk jeg råd av JM og bruke en eller annen nippelkrem, og det hjalp masse.[:D] (foresten super til såre lepper også[;)])

Oh yes!! [:D] Helt perfekt! Trenger ikke noe annet! [8D]

Back
Topp