Brystvegring = Hjerteskjærende

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Plutselig så føler du deg utilstrekkelig, som om du har gjort alt feil. Hodet vrir seg bort og skrikende høres så sår ut når de kommer ut av munnen til det kjæreste du har.

Du gjør alt du kan for å minne deg selv på at det er ingen sin feil og det vil gå over, men alle tanker om hva som er og hva du gjør gale treffer deg som en murstein når skrikene når et nytt nivå.

Det er hjerteskjærende og du har mest lyst til å gråte, noe du av og til gjør når ingen ser. Alle har tusen råd og kommentarer, og mange gjør vondt verre for deg.

Men et råd fra en som nå opplever dette, husk å puste og ta et med et råd fra meg; time ammingen.
Amm rett etter en hvil, mens din lille fortsatt er trøtt. Eller ta det rett før søvner tar helt over. Ved brystvegring er sløvhet brystet sin beste venn

Last edited:
Enig. Å amme når de nettopp har våknet funker!

Her hjalp det også å øke tiden mellom ammingene litt.

Yngste ble bysset og sunget for. Sangen hjalp meg til å slappe av også som er viktig for utdrivingsrefleksen. Leste et sted at sang virker avslappende for den syngende, men jeg sang egentlig bare for å roe baby.

Enig. Å amme når de nettopp har våknet funker!

Her hjalp det også å øke tiden mellom ammingene litt.

Yngste ble bysset og sunget for. Sangen hjalp meg til å slappe av også som er viktig for utdrivingsrefleksen. Leste et sted at sang virker avslappende for den syngende, men jeg sang egentlig bare for å roe baby.

Då sang kan fungere? Hmm. Det må prøves.

Måtte få ut litt tanker og frustrasjoner her.

Da poden (nu 6,5 mnd) hadde brystvegring ved 3-4 måneders alder spiste han nesten ingenting på dagen, var så vanskelig å amme han. Men om natten spiste han som bare det. Greit å samsove når eneste tidspunktet han var villig til å spise på var natta.

Back
Topp