Brystspreng!

AMM90

Flørter med forumet
Bare en liten klaaaage.. blir så sliten av "den første brystspreng" [emoji31] dette er mitt 4. Barn og har opplevd brystspreng mange ganger før! Men denne gang føles det ille! Blir sliten av det! Forsøker og håndmelke litt i dusjen for og dempe litt men fremdeles veldig stindt bryst! Lille er flink til og suge og får unna litt! Tenker stay strong og bit tenna sammen.. dette er forbigående men av og til er d jaggu ikke lett[emoji33] Hva gjør dere for og "lindre" ubehag?
 
Fødte for kun få dager siden, så sprengen har ikke kommet enda... men gruer meg ! Har slitt veldig med spreng med de to eldste barna. husker ikke hva som hjalp meg sist, foruten det du nevner om å dusje og masere! Håper det snart går over for deg [emoji4]
 
Varm dusj, massere ut knutene under varmen. Evt bruk varmepose for å lindre.

Ikke noe godt nei, begynner å kjenne sprengen komme selv, 3 dag nå.
 
Her hjelper det å dusje, massere, amme veeeldig ofte og massere samtidig. Legge baby til begge bryst hver gang. [emoji170][emoji108] håper det blir bedre for deg snart.
 
Jeg endte opp med og pumpe meg helt tom ett par ganger etter lille hadde spist ferdig! Den ene puppen stabeliserte seg etter 3 dager, den andre har brukt 8..... men nå er den på rett vei den også :)
 
Fødte for kun få dager siden, så sprengen har ikke kommet enda... men gruer meg ! Har slitt veldig med spreng med de to eldste barna. husker ikke hva som hjalp meg sist, foruten det du nevner om å dusje og masere! Håper det snart går over for deg [emoji4]

Er så vanskeli for lille og syge godt på puppen også når den er så hoven! Krysser fingrene for att vi får diet en del i dag slik att vi får bort den verste sprengen!
 
Varm dusj, massere ut knutene under varmen. Evt bruk varmepose for å lindre.

Ikke noe godt nei, begynner å kjenne sprengen komme selv, 3 dag nå.

Ja den kom for fullt til meg i går kveld og da var det dag 3, så krysser fingrene for rask bedring, ikke godt for mor og heller ikke greit for lille og ikke få ordentlig tak! Vi får tilbringe tid i dusjen om det blir ille ;-)
 
Jeg endte opp med og pumpe meg helt tom ett par ganger etter lille hadde spist ferdig! Den ene puppen stabeliserte seg etter 3 dager, den andre har brukt 8..... men nå er den på rett vei den også :)

Har pumpe men vil helst ikke, er så redd overproduksjon, det fikk jeg med første baby og det endte i betennelse! Men det er jo ett alternativ om det går mange døgn!
 
Har pumpe men vil helst ikke, er så redd overproduksjon, det fikk jeg med første baby og det endte i betennelse! Men det er jo ett alternativ om det går mange døgn!

Skjønner det! Men ifølge ammehjelpen er det bedre med overproduksjon og heller amme seg ned igjen enn det er med brystspreng! For tette melkeganger og spreng gir og fort betennelse :)
 
Shit! Dag 3 her, og puppene er enorme og harde! Meieriet er definitivt i gang! Gleder meg til en varm dusj etterpå. Håper det tar bort det verste trykket. Kan ikke huske at det var sånn sist...
 
Bare en liten klaaaage.. blir så sliten av "den første brystspreng" [emoji31] dette er mitt 4. Barn og har opplevd brystspreng mange ganger før! Men denne gang føles det ille! Blir sliten av det! Forsøker og håndmelke litt i dusjen for og dempe litt men fremdeles veldig stindt bryst! Lille er flink til og suge og får unna litt! Tenker stay strong og bit tenna sammen.. dette er forbigående men av og til er d jaggu ikke lett[emoji33] Hva gjør dere for og "lindre" ubehag?
Med mine to så har jeg lagt de til mot knutene også massert knuten mens de spiser. Fikk det som tips av jordmor og det funket med meg iallfall. I tillegg håndmelket jeg i dusjen som du
 
I går greide vi og få slutt på spreng, endelig nå er det bare fryd igjen! Lille spiser godt og vi berget såre bryst [emoji4] men det er jaggu ikke godt mens det står på[emoji4] takk for masse tips, det ble dusjn og håndmelking som ble løsningen når det var på det verste [emoji4]
 
Dag 3 her. Kjempevondt! Heldigvis er etterriene nesten borte nå, så en ting mindre å tenke på. Håper det går snart over. Hadde samme med første, men slapp unna ganske greit med andremann.
 
Bruk gjerne litt babyolje når du skal håndmelke. Blir litt lettere å massere brystet da.
Varme omslag før du starter og cottermans grep.
 
Back
Topp