Brystspreng !!!!

Du kan amme ofte hvis babyen er interresert...... Eller pumpe det verste, men ikke tømme brystet.

Skal jeg da bare pumpe til det letter litt da ? Fikk ikke til å amme første gangen men barn nr 1 så dette er helt nytt for meg :)
Jeg ville ikke pumpet mye hvert fall, kun til det letter ja. Jeg pumpet for mye forrige svangerskap og da fikk jeg problemer med overproduksjon i flere uker, og det var helt forferdelig.

Varme lindrer mye alene, ellers er det å forsøke å tømme brystene. I forhold til overproduksjon er det bedre å tømme brystene mye og skjelden enn litt og ofte. Jo oftere brystene blir stimulert jo mer produserer de.

Jeg håndpumpet det verste i dusjen:) Påvirket ikke produksjonen, og gikk over etter kort tid. Men ja, det er ikke godt når det står på. Håper du finner ut av det og slipper å få mye spreng!

Jeg pumper meg i dusjen. Morgen og kveld samtidig som jeg masserer funker kjempe her

Jeg pumpet ikke, kun masserte og håndheklet i dusjen, 1 døgn gikk det til sprenget var borte. Pumper du mye lager det bare mer melk som gjør at sprenget blir bare værre

Pass på at du ikke pumper for mye. Etter 1 uke hadde jeg pupper som meloner og de var så smertefulle. Ble anbefalt å nullstille brystene. Tømte de helt en gang og ammet som vanlig. etter noen dager var alt regulert :) Dette er noe man gjør kun en gang. Les på ammehjelpen.

Back
Topp