Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, det var det jeg var redd for. Men det var i alle fall helt ulevbart å ikke gjøre noeJeg håndmelker bare til den verste sprengen er borte.... Tar man for mye regulerer man jo produksjonen opp i stedet for ned....![]()
Er det praktisk å fryse ned i samme mengde da? Tenker eventuelt på senere brukHar du prøvd å håndmelke? Hvis du får det til er det bedre enn pumpe.
Ellers fikk jeg anbefalt 15-20 ml på hvert bryst, men å massere er veldig viktig!
Har hørt om veldig mange som velger å fryse ned det som pumpes ut. Selv har jeg ikke tenkt så langt ennåEr det praktisk å fryse ned i samme mengde da? Tenker eventuelt på senere bruk![]()
Jeg bare fryste ned det jeg pumpet jeg. En del mer en hva som ble anbefalt jaHar hørt om veldig mange som velger å fryse ned det som pumpes ut. Selv har jeg ikke tenkt så langt ennå![]()
Måtte le! 200ml pumpet jegHar du prøvd å håndmelke? Hvis du får det til er det bedre enn pumpe.
Ellers fikk jeg anbefalt 15-20 ml på hvert bryst, men å massere er veldig viktig!
Ja absoluttEr det praktisk å fryse ned i samme mengde da? Tenker eventuelt på senere bruk![]()
jeg måte pumpe 70ml forrige uke, men da fikk jeg vekk alt av kuler og det som var, samboern måtte til og med hjelpe meg for var helt sprengtJeg bare fryste ned det jeg pumpet jeg. En del mer en hva som ble anbefalt ja200ml! Men vet jo ikke hva som er praktiske doseringer til eventuelt senere.
Mye bedre i dag! Godt med melk jajeg måte pumpe 70ml forrige uke, men da fikk jeg vekk alt av kuler og det som var, samboern måtte til og med hjelpe meg for var helt sprengtog jeg fikk ikke ut melk når jeg pumpa selv.. men det funka og etpar dager med litt (10-15ml) pumping så stabiliserte det seg
200ml er en del melk, da har du nok hvertfall
![]()
Det gikk faktisk mye bedre etter den ene gangen jeg pumpet meg. Passer på å massere litt nå jaDet går ei uke eller to til det stabiliserer seg. Men lurt å ta en varm dusj og masere vekk alle kuler vist det er for masse spreng. Kan jo bli betennelse vist man går med spreng for lenge og ikke får tømt nok.
Jeg har ikke pumpa på lenge nå. Har stabilisert seg heldigvis. De første dagene var vonde. Føltes som om puppene skulle eksplodere.![]()
Jeg ammer henne nå. Så trenger ikke noe melk å gi henne utenom. Har ikke akkurat tenkt meg bort fra henne med det første!Melka holder seg en stund i kjøleskapet også. 200ml var mye mer enn jeg har! Jobber fortsatt for å øke mengden, men fikk beskjed om ikke lenger enn 30min pr bryst
Tror det går litt tregt, men gir fortsatt flaske ved siden av hvis hun ikke er fornøyd. Det varierer veldig hvor mye og hvor lenge hun vil ha. Men mer og mer fra meg og mindre flaskeJeg ammer henne nå. Så trenger ikke noe melk å gi henne utenom. Har ikke akkurat tenkt meg bort fra henne med det første!
Går det bra med økningen?