Brystspreng

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
Åååååå, hjelpeste meg for ein brystspreng :(
Eg tror snart puppene eksploderer..
Prøver å bli kvitt melka siden ammingen ikkje fungerer.
Men kan ikkje pumpe eller håndmelke for da øker vell produksjonen. Så det går i varme dusjet og massasje.
Men føler det ikkje nytte, like mye spreng uansett.. Så her sitter eg da, i stua med puppene hengende ute og et håndkle under ...

Skikkelig syte innlegg.. Sorry ;)
Misunner virkelig alle som får til ammingen ;)

Du kan absolutt både pumpe og håndmelke, men bare ta ut såpass at du letter på trykket...

Ikke tøm puppen, da øker produksjonen ;-)

**JENTE FØDT 05.07.2013**

Jeg slet med akkurat det samme. Jeg tok kontakt med legen, fikk noen tabletter for å stoppe melkeproduksjonen.. men jeg fikk desverre mange bivirkninger (det trenger jo ikke skje med deg :) ), SÅ derfor kjøpte jeg støttebandasje og surret ganske stramt rundt brystene etter samtale med legen. Jeg fikk beksjed om å evt bare håndmelke ut bitte litt (eller gå i dusjen og "slippe det ut", for så å surre på støttebandasjen igjen) slik at sprengen gav seg dersom dette var nødvendig. Den kjempe sprengen varte et godt døgn etter at jeg begynte med støttebandasjen, å gikk gradvis vekk....

Vet ikke om dette var til hjelp.. men det er min erfaring.. Håper du finner en løsning for deg, dette er utrolig kjedelige greier! Lykke til!

Jeg måtte slutte å amme pga. sykdom da min mellomste var 4 mndr. Da fikk jeg noen tabletter som stoppet melken. Det forsvant over natten :)

Åh... Huff... Det er vondt... Håper du finner en kjapp løsning...

Ei veninne fikk tabeletter hos legen som stoppa opp melka og som forsvant rimelig kjapt

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Har vert hos legen i dag og fått tabletter for å stanse melka. Legen anbefalte jo selvfølgelig å pumpe og gi melken på flaske, men det synes eg virker veldig stressende. Hadde sittet med den pumpa store deler av døgnet da.

Tusen takk for gode råd :)

Endelig begynner brystsprengen å gi seg :)

Begynte med tablettene i går, og ble så plutselig trett etter en stund, følte hodet bard ville falle bakover og fikk skikkelig stråle hodepine.
Så ringte legen meg i dag, anbefalte meg å ikke fortsette med tablettene. Det hadde vert forsket på de, og de viste seg å være kraftige bivirkniger på dem - I USA hadde de sluttet med tablettene grunnet det.

Så nå får puppene bare ordne med den melken på egen hånd, så får en bare håpe på at sprengen ikke kommer tilbake ;)

Back
Topp