Brystspreng og overproduksjon

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Har siste tiden slitt med at baby er veldig urolig og grinete når jeg ammer, noe som er ganske så Irriterende. Sparker og drar brystvorten i alle retninger som om det skulle være en tyggisklyse. Dette har gjort at det absolutt ikke er noe kos eller kjekt å amme, og jeg har tenkt tanken på heller begynne med flaske.
Har vært i kontakt med ammehjelpen, og no ser det ut som det har kommet med den perfekte løsning. Jeg har nemlig overproduksjon av melk, og når jeg ammer så må nærmest baby klamre seg fast til brystvorten pga av sterk motstrøm med melk;) trykker jeg på puppen så står strålende rett ut og den lille for seg en real dusj ;)
uansett, i går begynte vi med intervallamming, og det ga umiddelbar effekt. Jeg har endelig fått en rolig baby når jeg ammer, og snart er forhåpentligvis overproduksjonen under kontroll også:) Så om noen andre sliter med lignende kan dere lese mer om det her: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Jeg også har veldig mye melk. Prøvde intervallamming en stund, men ble plaget med smerter og tette melkekjertler på det brystet som ikke fikk tømt seg på en stund.

Jeg bare lar spruten stå i et håndkle før han drikker. Ellers så klarer han det bedre nå når han er litt større. Så har begynt å ta annenhver igjen. Er litt småspiser han her. Deler ofte opp måltidet i 2-3 økter, og da får han av samme :)

Jeg pumper lett ut 150ml fra hvert bryst om kveldene :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Sånn er den ene puppen min også! Har hittil bare latt det gå ut i et håndkle før jeg legger han til. Er SÅ mye mer kos å amme fra den "lille" puppen som ikke produserer så mye, hvor han må suge jevnt for å få det ut. Men skal helt klart vurdere intervallamming om det ikke blir bedre om en stund. Takk for tips og link :)

Back
Topp