Brystspreng og melkespreng?

Fand

Blir kjent med forumet
Jeg fødte ei herlig jente for 6 dager siden.
På dag 4 kom brystsprengen og jeg våkna opp med skikkelig silikonpupper. Igår og idag har det også flommet over av melk. Det renner og babyen klarer nesten ikke svelge unna. Når jeg står lent over vasken får jeg samla opp en halv dl bare ved å la det dryppe av seg selv.
Så nå lurer jeg på om det er både brystspreng og melkespreng på gang? Kan ikke huske dette skjedde med nr. 1.
Har jo lest at man ikke skal håndmelke fordi det stimulerer produksjonen, så det har jeg holdt meg unna. Men det gjør kanskje ikke noe når det er så mye melk? Gjør skikkelig vondt med disse gigapuppene!
 
Litt håndmelking tror jeg nok skal gå bra, for å ta unna verste sprengen. Men ikke håndmelk for mye, eller fall for fristelsen til å pumpe.

Husker hvor ubehagelig det var første par ukene! Og flere ganger stod strålen fra brystet og spyla ned stakkars babyen. :p
 
Litt håndmelking tror jeg nok skal gå bra, for å ta unna verste sprengen. Men ikke håndmelk for mye, eller fall for fristelsen til å pumpe.

Husker hvor ubehagelig det var første par ukene! Og flere ganger stod strålen fra brystet og spyla ned stakkars babyen. :p

Da prøver jeg litt håndmelking for å ta bort verste sprengen :)
 
Da prøver jeg litt håndmelking for å ta bort verste sprengen :)

Kan bli litt lettere for baby å ta tak også da, og slipper den første sterke utdrivingen. Jeg gjorde det når brystene var sprengte, for lille her sleit litt med å få godt tak når de var som noen silikonbomber. :hilarious: Men det stabiliserte seg heldigvis kjapt.
 
Håndmelking av spreng er helt greit. Det er pumping eller det å håndmelke opp et lager man fraråder ved brystspreng:)
 
Back
Topp