Trenger tips og råd!!!
Ligger her og tenker på forskjellen på brystspreng og melkespreng.
Leste meg litt opp i det på ammehjelpen.no, men blir ikke klokere på hva jeg bør gjøre.
Så om noen vet eller har noen gode råd tar jeg veldig gjerne i mot.
Det er 6 dager siden fødsel og til å starte med slet jeg med amming og produsert ikke nok melk og måtte dermed gi mme i tilleg på sykehuset. Fikk låne pumpe, for å se hvor mye baby fikk fra meg slik at de kunne estimere hvor mye mme tillegg han skulle få.
Klarte først å pumpe ut 2ml (!!!!!) den 1.gangen
, 10ml den andre også senest i går fikk jeg ut 60ml
Problemer mitt er... jeg har sinnsykt vondt i brystene, de er harde, ømme og føles hovne ut. Er dette brystspreng i og med at det skjedde 5 dager etter fødsel? Jeg har så vondt at jeg ikke kan løfte armene nesten, prøver å amme ofte, men det hjelper ikke mye da det er litt begrenset på hvor mye pupp han vil ha også.
Kan jeg pumpe? Eller bør jeg ikke i følge ammehjelpen.no som sier det gjør vondt verre
?? Noen sier jeg bør og andre ikke. Hva tenker dere???? Er super redd for betennelse
men det gjør så vondt
Ligger her og tenker på forskjellen på brystspreng og melkespreng.
Så om noen vet eller har noen gode råd tar jeg veldig gjerne i mot.
Det er 6 dager siden fødsel og til å starte med slet jeg med amming og produsert ikke nok melk og måtte dermed gi mme i tilleg på sykehuset. Fikk låne pumpe, for å se hvor mye baby fikk fra meg slik at de kunne estimere hvor mye mme tillegg han skulle få.
Klarte først å pumpe ut 2ml (!!!!!) den 1.gangen
, 10ml den andre også senest i går fikk jeg ut 60ml
Problemer mitt er... jeg har sinnsykt vondt i brystene, de er harde, ømme og føles hovne ut. Er dette brystspreng i og med at det skjedde 5 dager etter fødsel? Jeg har så vondt at jeg ikke kan løfte armene nesten, prøver å amme ofte, men det hjelper ikke mye da det er litt begrenset på hvor mye pupp han vil ha også.
Kan jeg pumpe? Eller bør jeg ikke i følge ammehjelpen.no som sier det gjør vondt verre
?? Noen sier jeg bør og andre ikke. Hva tenker dere???? Er super redd for betennelse
men det gjør så vondt
Jeg tenker at babyen spiser det den skal ha og produksjonen justerer seg der etter. Bare godt å lette litt på trykket når man har slik melkespreng/brystspreng