Brystspreng dag 3

tralala

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Lille kom til verden for 3 dager siden. Nå er brystene så sprengte/fulle at jeg knapt klarer å ha han liggende til kos oppå brystene. Han er veldig glad i å sove, og ligger alt fra 1-11 min til brystet før han sovner og kobler seg av selv.

Hva har dere andre som har opplevd brystspreng gjort? Ammehjelpen anbefaler hverken pumpe eller håndmelking.

Jeg har bitt tenna sammen, og håndmelka litt. Litt bedre nå på dag 3 med spreng[emoji28]

Jeg har bitt tenna sammen, og håndmelka litt. Litt bedre nå på dag 3 med spreng[emoji28]

Det blir ikke verre av å håndmelke da? Husker jo ingenting fra storesøstrene for ni år siden

Jeg vurderer å ta meg en tur i dusjen snart for å se om det kan hjelpe med litt varmt vann og massasje.

Det blir ikke verre av å håndmelke da? Husker jo ingenting fra storesøstrene for ni år siden

Jeg vurderer å ta meg en tur i dusjen snart for å se om det kan hjelpe med litt varmt vann og massasje.

Jeg gjør det i dusjen. Men må innrømme at dusjstrålen gjør vondt også[emoji85] men jeg håndmelker bare pittelitt.

Mener føden sa at varmeomslag kunne hjelpe på spreng følelsen også.

Jeg kjenner at det begynner å nærme seg, fødte lørdag.
Med de to forrige har jeg håndmelket litt i dusjen. Varmeflaske hjalp og med andremann måtte jeg pumpe litt før hver amming for å få vekk det verste trykket sånn at vesla fikk sugetak.

Jeg kjenner at det begynner å nærme seg, fødte lørdag.
Med de to forrige har jeg håndmelket litt i dusjen. Varmeflaske hjalp og med andremann måtte jeg pumpe litt før hver amming for å få vekk det verste trykket sånn at vesla fikk sugetak.

Har lært meg et supert grep for at baby skal få tak på brystet selv med spreng. Cottermanns grep. Det hjelpe veldig[emoji1360]

Dag 4 her og melka kom for fullt i går. Her sover babyen bare og jeg må vekke til hvert måltid. Hun sovner også til puppen etter bare å ha ammet i 2-3 minutter. Så her går det i vekking, amming, raping, amming, bytte bleie, amming, ta av alt av klær på henne, amming, og alt annet man kan gjøre med en baby for å prøve å få de til å være litt våken.

I dag har det derimot sprengt så sinnsykt at jeg har tydd til pumpa en liten gang i dag. Pumpet ikke mye, bare nok til at babyen fikk sugetak. Jeg er livredd for brystbetennelse/tette melkeganger!

Synes forresten en varm klut på puppene/varm dusj også hjelper om det ikke er for ille! Og så hjalp det litt å gi henne smokken fremfor at hun brukte puppen til kos når jeg vet hun er mett og god..

Føler vi prøver alt vi kan for å vekke han, men det føles nytteløst. Han kan såvidt være våken når jeg prøver å legge han til, men han bare sovner igjen [emoji17]

Lille kom til verden for 3 dager siden. Nå er brystene så sprengte/fulle at jeg knapt klarer å ha han liggende til kos oppå brystene. Han er veldig glad i å sove, og ligger alt fra 1-11 min til brystet før han sovner og kobler seg av selv.

Hva har dere andre som har opplevd brystspreng gjort? Ammehjelpen anbefaler hverken pumpe eller håndmelking.
Å herregud, jeg hadde dødd uten pumpe! Anbefaler det på det sterkeste. Har slitt med såre brystvorter og melkespreng og tette melkeganger, men hyppig pumping har gjort at det går mye bedre nå. Har investert i medela sin freestyle dobbel pumpe og angrer ikke selv om det enkleste hadde vært hvis jeg kunne fortsatt å bare amme. Men nå kan far også mate babyen og jeg få pause når jeg trenger det. Vet ikke hva jeg hadde gjort uten pumpe ❤️❤️❤️

Føler vi prøver alt vi kan for å vekke han, men det føles nytteløst. Han kan såvidt være våken når jeg prøver å legge han til, men han bare sovner igjen [emoji17]
Jeg fikk beskjed om å kle av sist, så det ble litt kaldt. Og det hjalp veldig.
Og på brystsprengen så hjalp det med varmeomslag på puppa. Håper det snart går seg til for deg.

Last edited:
Takk for slike tråder som denne,både til den som spør og de som svarer. :-) Her er mye nyttig å lese for oss som fremdeles venter.

Har lært meg et supert grep for at baby skal få tak på brystet selv med spreng. Cottermanns grep. Det hjelpe veldig[emoji1360]

Takk for tips! Skal sjekke det ut dersom det trengs denne gangen. Andremann hadde litt kort tungebånd i tillegg som gjorde ting litt ekstra vanskelig så jeg håper vi slipper unna denne gangen

Back
Topp