brystskjold

tøttanr3

Betatt av forumet
er det fler som bruker dette?er den noe negative sider med dette?han klarte ikke ta puppen min på sykhuset,så da ble vi tipset brystskjold som hjalp grådig på.men min mor tyter at puppen ikke blir skikkelig tømt.stemmer dette?e det VELDIG negativt å bruke?

Jeg bruker det selv og er veldig nysgjerrig på dette også.. vet at de svelger mer luft enn uten da.

min raper og får det til.men noen sier man ikke får tømt puppen.men vet ikke eg.....hmmmm

Ja, har også lest i go'boka mi av Gro Nylander at brystskjold gjør at brystet ikke tømmes helt og kan føre til både brystbetennelse og mindre stimulering, som igjen gir mindre melkeproduksjon... Men har brukt det selv i perioder når sårheten har vært som verst. Men vanligvis har jeg bare brukt det et par dager av gangen. Stakkars tulla mi, er så sugeforvirra etter at vi har gitt melk fra både pupp, flaske, kopp og sprøyte. Jeg driver å pumper for harde livet for tiden. Er så redd for å miste melka etter at jeg så produksjonen hadde gått ned i går kveld. Og når man ikke slapper av, så blir produksjonen enda mindre. En ond sirkel, det der...

ja prøver at han skal ta puppen av og til men da blir han helt stressa stakkaren.....ja kniper og trykker på puppen når han drikker...hehe

men har kostholdet noe å si på produksjonen???bør man spise noe spesielt elle drikke noe for å kunne påvirke dette?

Ja, jeg tror proteiner skal være bra... Ihvertfall viktig å drikke mye. Vann!

Har forresten kutta ut skjoldet nå.. Han er litt stressa og forvirra, men han får jo et tak til slutt. Håper bare han spiser like godt som han alltid har gjort. Puppen mykner jo bra, så det ser jo sånn ut. Og er sånn passelig fornøyd når han sovner med puppen foran nesa. Er bare at han skulle helst hatt puppen i munnen hele døgnet dette nurket så det er vanskelig å vite om han er mett til tider... Matvraket mitt!

Man kan reduserer melkemengden hvis man bruker skjold over en lengre periode... Står ihvertfall advarsel om det på esken de ligger i[8|]

Man skal ikke tro på alt man leser. Feil å lær det e mitt moto.[:D]

Tuva tar ikke puppen uten...
tror jeg har for småe brystvorter[8|]
jeg fikk albueskjell på føden som jeg har på noen timer hver dag...de skal dra ut brystvortene og er bra vist man har såre brystvorter..men har vært litt sløv å bruke dem da...
*Lisbeth..skjerp deg*

ORIGINAL: Lisbeth83

jeg fikk albueskjell på føden som jeg har på noen timer hver dag...de skal dra ut brystvortene og er bra vist man har såre brystvorter..men har vært litt sløv å bruke dem da...
*Lisbeth..skjerp deg*

Jeg lurer fælt på hva de albueskjellene er for noe... Hvor får man tak i sånne?[8|]

ORIGINAL: Irene30

*Lisbeth..skjerp deg*

Jeg lurer fælt på hva de albueskjellene er for noe... Hvor får man tak i sånne?[8|]

skjell som finnes i fjæra[:D]
jeg fikk mine på føden..
vet ikke hvor man får tak i dem ellers...

*Lisbeth..skjerp deg*

jeg fikk mine på føden..

her plukka vi i fjära og kokte dei[;)]

ORIGINAL: sol77

*Lisbeth..skjerp deg*

jeg fikk mine på føden..

her plukka vi i fjära og kokte dei[;)]

ja enkelt å greit spring til fjæra å plukk.. etterpå spring hjem å kok[:D]

ikke så lett for oss, men jeg var heldig da mamma og lillebroren min plukka for meg.
Om noen har tenkt å sende noen å plukke så er et lite tips å sjekke at kanten ikke er "hakkete", det var noen av de jeg fikk og det var ikke så behagelig..

Da skal jeg i fjæra i morra!![:)]
Har måtte begynt med skjold igjen.. han ble altfor stressa og klarer ikke finne brystvortene mine. Tror nok vi har samme problem Lisbeth...[8|]

Er det de skjellene som står fast på berg og som ser ut som kremtopper, eller de hvite vanlige skjellene detr er snakk om??[:-][8|]

det er de kremtoppskjellene[:D]

Okidoki.[:D]

Back
Topp