Brystskjold,en dødssynd ??

Tussi75

Forumet er livet
Jeg må innrømme at jeg bruker brystskjold når jeg ammer
Ikke fordi jeg har såre brystvorter ,men fordi jeg ikke har brystvorter som knopper seg ...
Prøvde på sykehuset å amme uten og jormødrene klemte,kløp og dro i brystene mine men det var umulig.

Så siden har jeg syndet ...
Helsesøsteren min  ble ikke blid da hun hørte om det og mente at det var noe av det værste jeg kunne gjøre[:@]
Men hovedsaken er vel at jeg gir barnet mitt mat og at han vokser og trives ???

Hva mener dere ?

Jeg bruker det av den grunn du sier... jeg prøver å få han til å suge rett på etter at han har sugd ut med brystskjoldet, men det gjør så vondt for han får ikke ordentli tak!!!

Så ja jeg synder!!!

Bedre at han får i seg mat syns nå jeg!!!

Ikke bry deg om helsesøster! [:-] det viktigste er jo at ungen for i seg mat!!
Jeg måtte også bruke skjold av samme grunn som deg med førstemann. Men etter en stund kunne jeg slutte! [;)]

Nei vet du hva! Gjør det du synes er best for ditt barn! Tror de fleste er enig om at det er ganske viktig at barnet får mat!

Jeg bruker brystskjold jeg og. Av samme grunn som du sier.
Fikk det anbefalt på sykehuset.
Helsesøsteren min sier ikke noe på at jeg bruker det. Hun må jo få mat jo!
Bruk de du, ikke bry deg om helsesøster! Sier nå jeg!

Et lite tips så du kanskje kan slutte med brystskjoldet hvis det liksom skal være en dødssynd:
bruk albueskjell hele dagen når du ikke ammer. Puppen former seg litt etter det spisse skjellet,
og babyen får mye enkelere tak. Har samme problemet med venstre puppen selv, men etter at jeg begynte med skjellene gikk det mye bedre! [:)] Du får de på apoteket.  

Ikke bry deg om helsesøsteren, mange bruker sånne. gjorde det med første man, men nå så prøver jeg å få hun andre til å suge rett, dette er bare på den ene puppen, men det vil hun ikke og det gjør vondt, jeg har syndet jeg også[:D]

Jeg og bruker skjold, av samme grunn, men etterhvert som vi har blitt bedre på å amme, har det faktisk gått ganske greit uten. Av og til skjærer det seg, enkelte ganger som en drøm! Han suger godt med skjold, men helsesøster sa jeg skulle slutte.... enkelt for henne å si! Gjør som du selv føler for, og prøv deg frem [:)]

Jeg har brukt dem litt pga såre brystvorter - Hjalp meg et par dager iallefall - men den dagen jeg så blodet spruta inni skjoldet før melka kom, da la jeg dem bort[8|]
Er fortsatt sår på den ene puppen, men skjoldene tør jeg ikke ta i bruk igjen på den siden, for det er jo vondt i noen sekunder/minutter uansett om jeg bruker skjold eller ikke[8|]

Det viktigste er at barnet får mat, ja [:)]
- og det er flott at du vil amme selv om ikke du har de tydeligste "tuttene" på brystene[;)]

Disse helsesøstrene og jordmødrene, de har oppskrifter på alt de av hva som ikke er bra og omvendt... Jeg mener at man føler seg frem på sitt eget barn, og finner ut på egen hånd hva som er best for barnet, alle er ikke like [:)] Så at du sier du "synder" er bare tull [:)] 

Bruker også brystskjold. Ville gi opp hele amminga fordi jeg ikke fikk det til + at det var vondt.
Heldigvis var det en JM som lot meg prøve skjold samme dag jeg skulle hjem. Funka med en gang!
Uten de måtte jeg tatt JM med hjem for å kunne fortsette med amming! [8|] 

Småen spiser godt og legger på seg, så syns de burde foreslått det før, jeg hadde jo aldri hørt om det.

Bruker brystskjold innimellom jeg også, og det er ikke noe problem å veksle! Hun tar puppen like godt med og uten. Måtte gjøre det pga enormt såre brystvorter![&:]

Takk for støtten jenter !!![:)][:)][:)]
Asbjørn er i hvertfall veldig fornøyd med disse silikon "brystvortene" mine[:D]
Vi har prøvd flere ganger uten men det går bare ikke ..det blir for mye å "bite" over for en slik liten munn[8D]
Jeg har til og med kjøpt en slik pumpesak for å trekke ut brystvortene ,men det ble det bare søl ut av...
Så nå skal jeg bruke skjoldene mine med god samvittighet [;)]

ORIGINAL: jealie25

Disse helsesøstrene og jordmødrene, de har oppskrifter på alt de av hva som ikke er bra og omvendt... Jeg mener at man føler seg frem på sitt eget barn, og finner ut på egen hånd hva som er best for barnet, alle er ikke like [:)] Så at du sier du "synder" er bare tull [:)] 

ENIG!!! [:D]

Back
Topp