Brystreduksjon og amming?

Angelstorm

Blir kjent med forumet
Noen som har tatt brystreduksjon og fått barn etterpå eller venter barn ?
jeg tok reduksjon for ett halvt år siden og lurer litt på hvordan graviditeten påvirker resultatet og hva dere gjorde eller komme til og gjøre i forhold til amming ?

Jeg tok for 11 år siden (da jeg var 18 år), og er gravid med første nå. Veldig spent jeg også på om jeg kan amme eller ikke. Har hørt fra andre at det kan være strevsomt å få til.

Men tenker du og prøve? Jeg har vell egentlig tenkt å la være.. vil ikke ødelegge resultatet av operasjonen hvis jeg ikke kommer til og få det til allikevel tenker jeg..

En venninne tok brystreduksjon ganske nøyaktig 1 år før hun fikk førstemann, og hun ammet til han var 14 mnd :) fullammet til han var 5 mnd.

Da var hun nok ganske heldig.. flesteparten som har tatt reduksjon har ikke mulighet for å amme etterpå.

Jeg kjenner det er litt trist og tenke på og ikke amme.. men jeg finner det vell ut iløpet av disse månedene hva som er best :)

Ei venninne av meg tok brystreduksjon for 4 år siden og i fjor fikk hun ei jente til som ho har fullammet en god stund :) Hun var oxo spent på om ho kunne amme igjen, men det gikk supert! :joyful:

Jeg hadde reduksjon for fem år siden og har tenkt på det samme. Håper det løser seg

Det kan gå begge veier. Ei venninne klarte fint å amme ;-) og ei anna venninne fikk til amming sånn delvis,men bruker mest morsmelkerstatning..

Men tenker du og prøve? Jeg har vell egentlig tenkt å la være.. vil ikke ødelegge resultatet av operasjonen hvis jeg ikke kommer til og få det til allikevel tenker jeg..

Jeg tenker nok å prøve, men går det ikke ganske fort, så gir jeg nok opp.

Jeg tok brystreduksjon i 2008, og fikk nr 3 i 2012. Jeg fikk beskjed om at jeg mest trolig ville kunne amme igjen, men det var ingen garanti. Jeg ammet til hun var 16 mndr, fullammet til hun var 6 mndr. Det var litt arbeid til vi fikk igang melkekanalene, og jeg fikk akupunktur 3 ganger på sykehuset :-)

Back
Topp