Brystreduksjon og ammimg?

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
B

Blue Angel

Guest
Noen som har erfaringer?
Tok brystreduksjon for 7 år siden, og er gravid igjen nå.
Håper på å få amme men det er jo usikkert!
Erfaring? :)

Jeg har tatt en liten brystreduksjon, for å stramme opp hud etter vekttap, det gjorde jeg for 7 år siden. Jeg har ei lita ei på to måneder, og jeg ammet fra første stund. Det gikk veldig bra i begynnelsen, men på fireukerskontrollen hadde hun bare gått opp 50g på to uker og jeg ble anbefalt å gi morsmelkstillegg. Jeg har melk ennå, og hun får pupp før flaska, i tillegg til at jeg pumper - men jeg har nesten ikke melk i puppene på dagen, og har til tider skikkelig melkespreng om natta. Har heller aldri fått ut mer enn 50ml av puppene med pumpa. Har forsøkt Syntocinonspray uten hell. Rart med det...
Vesla får nok morsmelk til at bæsjen hennes er knallgul og kornete, så jeg har slutta å stresse med det.
Dette er helt vanlige ammeproblemer, og jeg regner med at ammingen kommer til å gå problemfritt med nestemann!

Så godt å høre, snupppåtjukka!
Du har no fått det til i det minste så det er jeg veldig glad for å høre! :D problemene du nevner kan jo være vanlig uansett liksom, så det er vanskelig å si... :)

Jeg har tatt brystreduksjon og fått to barn etterpå. Første ammet jeg ikke. Han ville ikke ha. Men pumpet og gav på flaske.Hadde nok melk til han, men var redd det var for lite. Så gav 50/50 morsmelk og NAN. Pumpet i 6 mnd og hadde melk til han sluttet med melk ved 14 mnd alder.

Andre fullammet jeg til hun var ca 6 mnd. Ammer fortsatt litt og hun er 19 mnd. Så joda det går absolutt. Men kommer veldig ann på teknikken de har gjort. Har de tatt brystvorten på stil eller skåret den av. Har de tatt den på stilk, er sjansen stor for at ammingen går bra. Melkemengden kommer ann på hvor mye brystvev som er igjen. Er det nok til å lage nok melk.

Jeg har tatt brystreduksjon og fått to barn etterpå. Første ammet jeg ikke. Han ville ikke ha. Men pumpet og gav på flaske.Hadde nok melk til han, men var redd det var for lite. Så gav 50/50 morsmelk og NAN. Pumpet i 6 mnd og hadde melk til han sluttet med melk ved 14 mnd alder.

Andre fullammet jeg til hun var ca 6 mnd. Ammer fortsatt litt og hun er 19 mnd. Så joda det går absolutt. Men kommer veldig ann på teknikken de har gjort. Har de tatt brystvorten på stil eller skåret den av. Har de tatt den på stilk, er sjansen stor for at ammingen går bra. Melkemengden kommer ann på hvor mye brystvev som er igjen. Er det nok til å lage nok melk.

Du sier noe der... eg husker faktisk ikke hva de har gjort, men jeg ha jo beskjed om at jeg ønsket flere barn på sikt, så ville absolutt prøvd å kunne amme. :)
De har jo flyttet brystvorten, men hvordan de har gjort det er jeg usikker på... Men! Før reduksjonen så hadde eg ikke følelse i dem i hele tatt, mens nå har eg faktisk veldig følelse i de, og de er skikkelig ømme nå som gravid og alt..
De sa de reknet med at melkegangene (eller noe sånn) ville nok gro tilbake igjen og bli som normale men det var aldri noen garanti. .

Back
Topp