Brystreduksjon-noen andre??

CLJ

Glad i forumet
Da jeg var ca 20 hadde jeg en brystreduksjon, noe jeg i dag ikke vet helt hvorfor.. Men så var jeg veldig opptatt av det den gangen. Men den gangen tror jeg de fjernet ca 500g i hvert bryst.. husker ikke helt da. LENGE siden.
Det jeg lurer på, er det noen andre som har gjort dette? Kan dere evt amme?
Jeg har fått beskjed om at det er 50/50 sjanse for at jeg kan amme, men jeg tror jo ikke selv at jeg kan. Har ikke blitt mørk rundt brystvorten slik alle sier man skal bli.. ikke blitt noe større i brystene.. syns egentlig de er helt normal, eller slik de var før[;)] *tenker veldig på dette*

ORIGINAL: Burger

Jeg har ikke det selv, men ei venninne gjorde det og hun kan ikke amme.. det er vel noe med at de har skjært rundt brystvorten og dermed kuttet melkegangene.. vet ikke hva de gjorde til deg da

De gjorde det samme hos meg, men de sa at noen melkeganger kunne fortsatt være i orden.. siden de fjerner mest fett.. Men jeg vil jo tro at jeg ikke kan det. Men jordmor var veldig opptatt av at jeg må tenke positivt. Men da tror jo jeg selv at jeg bare blir skuffet...

ORIGINAL: CLJ

Jeg har ikke det selv, men ei venninne gjorde det og hun kan ikke amme.. det er vel noe med at de har skjært rundt brystvorten og dermed kuttet melkegangene.. vet ikke hva de gjorde til deg da

De gjorde det samme hos meg, men de sa at noen melkeganger kunne fortsatt være i orden.. siden de fjerner mest fett.. Men jeg vil jo tro at jeg ikke kan det. Men jordmor var veldig opptatt av at jeg må tenke positivt. Men da tror jo jeg selv at jeg bare blir skuffet...

Det kan jo hende di får til da[:)] Mener hun fortalte at med siste ungen ammet hun litt, men det kom ikke nok så det var mest for kosen sin skyld[:)]

Ja, er jo det som er håpet. At vi kan kose oss litt hvertfall[:)]

Jeg hadde en reduksjon i 2006, fikk melk etter fødselen.

Sniker litt fra Juli.
Har også hatt brystreduskjon og ikke fått til å amme de 2 først!
Fikk det bedre til med nr 2 enn nr 1, men det var fordi jeg fikk mer hjelp.
Så vil bare fortelle om noe hjelpemidler som kanskje kan hjelper dere til å få det til. [:)]
Det finnes en hormonspray som hjelper å åpne melkegangen, syntes den hjalp litt (den får dere resept på av legen)
Siden jeg ikke fikk så mye melk med en gang og trengte at babyen skulle stimulere til å få mer melk, hjalp de meg på sykehuset med en litt grei teknikk.
De lag en slange fra en flaske med melk og teipet den på brystvorten, slik at babyen fikk mat og vi stimulerte for å øke melkeproduksjon. (Var viktig for meg siden jeg har diabetes og babyen trenger mat helt fra hun er født)

Ville også fått de til å føre det på helsekortet at dere ønsker ekstra hjelp med ammingen, for det er masse flinke folk på sykehuset hvis dere bare tør å spørre om hjelp [;)]

Tror ikke fargen på området rundt har noe og si jeg.. mine har blitt mye større og pga det, mye lysere faktisk [8D]

ORIGINAL: *fiffi*

Sniker litt fra Juli.
Har også hatt brystreduskjon og ikke fått til å amme de 2 først!
Fikk det bedre til med nr 2 enn nr 1, men det var fordi jeg fikk mer hjelp.
Så vil bare fortelle om noe hjelpemidler som kanskje kan hjelper dere til å få det til. [:)]
Det finnes en hormonspray som hjelper å åpne melkegangen, syntes den hjalp litt (den får dere resept på av legen)
Siden jeg ikke fikk så mye melk med en gang og trengte at babyen skulle stimulere til å få mer melk, hjalp de meg på sykehuset med en litt grei teknikk.
De lag en slange fra en flaske med melk og teipet den på brystvorten, slik at babyen fikk mat og vi stimulerte for å øke melkeproduksjon. (Var viktig for meg siden jeg har diabetes og babyen trenger mat helt fra hun er født)

Ville også fått de til å føre det på helsekortet at dere ønsker ekstra hjelp med ammingen, for det er masse flinke folk på sykehuset hvis dere bare tør å spørre om hjelp [;)]

Åh, tuuuusen takk for svar! Det var jo kjekt at det kan finnes hjelp. Er jo alltid litt kjekt å kunne amme! Men da skal jeg snakke med legen neste kontroll og høre hva han sier for noe! :)))

Vaffelrøra: Det var jo gode nyheter, håper jeg får det også![:)]

Back
Topp