Brystreduksjon dekket. Noen fått det?

Jeg får sinnsykt vondt av å gå med vanlige bh’er, til tross for at det er helt riktig str osv. de er så tunge, gjør vondt overalt. Jeg har gitt opp vanlige bh’er og bruker bare bralette. Det er litt bedre fordi de ikke blir holdt opp med mye vekt på skuldrene. De Er litt lenger ned enn jeg kanskje ønsker, men heller det enn konstant vondt :shifty:
Jeg skjønner heller ikke de som ønsker store pupper. Jeg syns ikke det er fint heller. Jeg har stor overkropp i forhold til underkroppen, så de store puppene gjør bare at jeg ser enda større ut. Krysser fingra for at de blir litt mindre når jeg får somla meg til å gå ned litt mer :hilarious:
Unnskyld, må bare slenge inn.
Hvis de vanlige bhene dine legger vekten på skuldrene så har du feil bh størrelse :sorry:
Vekten skal ligge på båndet rundt ribbeina.
 
Bør begynne å skje noe snart da, men du har gått mye ned i vekt også? Håpe det skjer noe snart med de. Mine pupper er rare for de endrer seg hele tiden. Med de blir aldri sånn jeg vil ha de lenger.
Jeg har gått ned i underkant av 18kg, så forstår jo at ting blir påvirket :p puppene kan jeg leve med ifht at de henger, verre med henget på magen (selv om det har trukket seg noe tilbake) :nailbiting:
 
Jeg har gått ned i underkant av 18kg, så forstår jo at ting blir påvirket :p puppene kan jeg leve med ifht at de henger, verre med henget på magen (selv om det har trukket seg noe tilbake) :nailbiting:
Ja, vektnedgang påvirker veldig. Men heng på magen kan vel også søkes om? Jeg kunne tenkt meg å få sydd sammen magemusklene, men de er ikke langt nok frahverandre. Jeg tror det hadde gjort mye for ryggen min. Alt vi kvinner opplever med kroppen vår ..
 
Unnskyld, må bare slenge inn.
Hvis de vanlige bhene dine legger vekten på skuldrene så har du feil bh størrelse :sorry:
Vekten skal ligge på båndet rundt ribbeina.
Nei, jeg har riktig. Jeg har jobbet med dette. Men når man har store pupper så blir det vekt på skuldrene uansett. Og når man allerede har ryggplager så blir det vondt.
 
Unnskyld, må bare slenge inn.
Hvis de vanlige bhene dine legger vekten på skuldrene så har du feil bh størrelse :sorry:
Vekten skal ligge på båndet rundt ribbeina.
Men er puppene store så vil uansett bh leggevekt på skuldrene. Jeg har fått målt opp og går med riktig størrelse legger fortsatt vekt på skuldrene. Kan ikke ta av stropper for å si det sånn.
 
Ja, vektnedgang påvirker veldig. Men heng på magen kan vel også søkes om? Jeg kunne tenkt meg å få sydd sammen magemusklene, men de er ikke langt nok frahverandre. Jeg tror det hadde gjort mye for ryggen min. Alt vi kvinner opplever med kroppen vår ..
Ja, det kan det, men for meg er det mer hva jeg føler meg vel med. Tror ikke jeg oppfyller kravene ifht å få det dekket, og da får laser til øynene komme først :p
 
Men hvordan finner man ut hvor mye hver pupp veier liksom? Man får liksom ikke veid de uten å lette eller legge på tyngde på vekten...

Jeg har bmi på 22 så skulle være innafor sånn, skal ta en ny time på legekontoret og ja er jo en annen lege der men vet ikke om han er så mye bedre. Litt sløvt av legen min og tar ikke noe sånt alvorlig, og leger vokser ikke på trær så vanskelig å få byttet. Men skal prøve igjen, er bare redd de ikke er store nok. Selv om de plager meg hver dag..
Du trenger ikke veie de selv, du skal bare gå til fastlegen å klage over alt som plager deg pga brystene (vondter pga tyngde på rygg/nakke, problemer med trening og smerter etterpå, vansker med å finne klær osv.) Så skal fastlegen egentlig se at de er for store og han skal sende inn BMI, BH-str og mål av «heng» i cm sammen med henvisningen. Med de opplysningene vil du da sannsynligvis få konsultasjon. Kirurgen avgjør om du er en kandidat til operasjon. Han ser fort hva de veier og hvor mye som evt vil fjernes. Jeg bruker G-cup og måtte fjerne halve brystene for at det skulle fjernes 500gram.
 
Mine pupper har blitt så store etter siste svangerskap, jeg bruker størrelse F og G i changes størrelser. Var en A før.. Jeg sliter mye med skuldre og nakke, men om det kommer av puppene vet jeg ikke. Synes bare de er grusomt store og bh er et mareritt for det er så vondt...
Kunne tenkt meg å redusert de, men har ikke helt lege som forstår sånt. Synes det er flott at puppene vokste.. er ikke overvektig. Hva skal til for å få det dekket? Hvor begynner jeg :)


Gikk de ikke noe ned igjen etter svangerskap og amming?

Mine har også vokst 3-4 str under starten av amming. Men etter tredje svangerskap og ammeperiode nå er de tilbake igjen til sitt vanlige slappe. Fyllet er på en måte borte, men dessverre så har det satt sitt preg på huden. Jeg kunne tenkt meg et løft!

Men mamma fikk brystreduksjon pga helseplager. Slet mye med nakke og rygg. Hun var overvektig, men fikk ikke spørmål om å slanke seg heller.

Snakk med fastlegen din du. Alt går vel gjennom han :happy:
 
Gikk de ikke noe ned igjen etter svangerskap og amming?

Mine har også vokst 3-4 str under starten av amming. Men etter tredje svangerskap og ammeperiode nå er de tilbake igjen til sitt vanlige slappe. Fyllet er på en måte borte, men dessverre så har det satt sitt preg på huden. Jeg kunne tenkt meg et løft!

Men mamma fikk brystreduksjon pga helseplager. Slet mye med nakke og rygg. Hun var overvektig, men fikk ikke spørmål om å slanke seg heller.

Snakk med fastlegen din du. Alt går vel gjennom han :happy:
Jo, etter amming var de som to vrengte bukselommer. Så startet jeg på medisiner og har lagt på meg 13 kilo og da vokste puppene veldig. Jeg har større pupper nå enn da jeg ammet.., jeg var veldig undervektig så ble normalvektig når jeg la på meg. Puppene mine varierer fortsatt i størrelse, men de blir aldri små igjen. Jeg vil ikke bli undervektig igjen jeg trives bedre sånn jeg er bortsett fra puppene da. Ser jeg må gjennom legen, jeg får gi det et forsøk igjen:)
 
Søstera mi fikk innvilget brystreduksjon. De var veldig store og hun hadde smerter i rygg og nakke.
 
Det er det eller slanking da, og slanking er nok ikke lurt når jeg "endelig" har blitt normalvektig... men med normalvektig så vokste jo puppene enormt...
Hmm.. se om jeg kan finne en slik klinikk da, min lege henviser ikke engang når jeg har kul under armen. Så han er ikke så glad i henvisninger...
Tror min søster fikk det dekket, hun var overvektig og har gått ned en del.
Kravet er at bmi skal være under 27, og at puppene er til besvær. Vær obs på at det kan være lang ventetid!
Ser ingen grunn til at du ikke skal få det dekket..
 
Men hvordan finner man ut hvor mye hver pupp veier liksom? Man får liksom ikke veid de uten å lette eller legge på tyngde på vekten...

Jeg har bmi på 22 så skulle være innafor sånn, skal ta en ny time på legekontoret og ja er jo en annen lege der men vet ikke om han er så mye bedre. Litt sløvt av legen min og tar ikke noe sånt alvorlig, og leger vokser ikke på trær så vanskelig å få byttet. Men skal prøve igjen, er bare redd de ikke er store nok. Selv om de plager meg hver dag..
Jeg dro til fastlegen, sa jeg hadde nakkeproblemer og har slitt med betennelse i armene. Hun sendte henvisning til Aleris, de tittet litt og jeg fikk time 3 uker etter. Dette var i 2014. De veide ikke puppene. Som han på aleris sa, de er ikke store, men de henger litt. Så de brydde seg ikke om mengde som skulle fjernes eller hvor mye de veide. Angrer ikke ett sekund på det!!
 
Jeg har gått ned i underkant av 18kg, så forstår jo at ting blir påvirket :p puppene kan jeg leve med ifht at de henger, verre med henget på magen (selv om det har trukket seg noe tilbake) :nailbiting:
Gi det litt tid ❤️ Du har gått ned utrolig mange kg på kort tid, huden bruker nok mer tid på å trekke seg tilbake :)
 
Gi det litt tid ❤️ Du har gått ned utrolig mange kg på kort tid, huden bruker nok mer tid på å trekke seg tilbake :)
Leste noe om at det kunne fort gå 1år og opp imot 2år før en kunne være sikker på at det ikke trakk seg mer tilbake. Ulempen er at huden er mindre elastisk med strekkmerker og jeg har endel av det på magen etter graviditetene:p
 
Leste noe om at det kunne fort gå 1år og opp imot 2år før en kunne være sikker på at det ikke trakk seg mer tilbake. Ulempen er at huden er mindre elastisk med strekkmerker og jeg har endel av det på magen etter graviditetene:p
Ja,det tar litt tid. Vil kunne hjelper om man spiser riktig og trener styrke. Håper min hud også trekker seg mer tilbake. Operasjon er ikke et alternativ for meg.
 
Ja,det tar litt tid. Vil kunne hjelper om man spiser riktig og trener styrke. Håper min hud også trekker seg mer tilbake. Operasjon er ikke et alternativ for meg.
Jeg vil aller helst heller ikke det, ikke når jeg egentlig ikke har noe ubehag eller noe :shy:
 
Back
Topp