Brystpumper

Vanilla

smell of coffee
Hei!
Jeg har akkurat kjøpt inn en brystpumpe fra phillips avent.
Jeg kjenner at jeg ikke orker å sette meg fullt inn i hvordan den virker selv om det bare er 7 dager til termin… noen tips fra dere som har brukt denne før tas imot med takk.
Jeg har tenkt til å full amme men av og til pumpe slik at far kan være litt alene med baby...
Avent1.jpg

Og har dere tenkt til å amme og kombinere med brystpumpe?

Jeg har tenkt til å i alle fall prøve den jeg vant, se om det er noe, og er det det så ser jeg igrunn på den som en fordel :) har aldri brukt før da, men ett triks når det kommer til håndmelking er å Lene seg litt fremover så tyngdekraften kan hjelpe til - kanskje det funker med sånn også ? :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Håndmelking går de kjapt gjennom med deg på barsel, det lærer man fort!
Har en pumpe fra forrige gang. Den ble ikke hyppig brukt men greit å ha litt til når jeg var ute på vift og de nettene far tok seg av Minsten så jeg fikk sove en hel natt.
Man kan få prøve pumper på barsel også, så kan spørre der og. Men sånn enkelt så er det jo bare plassere på puppen trykke på on- ca 10 min på hver bryst i starten!

Jeg har Medela Swing elektrisk. Pumper masse i starten og har på melkeposer i frysern. Hadde flere liter i frysern sist. Kjempegreit når man begynner med grøt og kan blande ut med morsmelk istedet for vann. Og veldig veldig greit å ha i frysern hvis mannen skal ha ungen alene i noen timer og ungen blir 'uplanlagt' sulten.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kkjøper ikke før jeg vet at ammingen går skikkelig denne gang. Hadde Medela sist, men fikk bare prøvd den ett par ganger, før det var slutt på ammingen. Men går ammingen bra, blir det pumpe ja!

Har ikke kjøpt noen pumpe denne gangen. Forrige gang leigde jeg på helsestasjonen, men den ble nesten ikke brukt. Kun noen fåe netter da jeg våknet med brystspreng fordi veslesnuppa sov så godt;) (og dette var jo ikke akkurat hverdagskost). I tillegg tok hun ikke flaske. Så denne gangen ser jeg det heller litt an etterhvert.

Jeg har medela swing elektrisk, men amminga fungerte ikke sist gang så brukte den lite. Lånte en advent manuell og den fungerte nesten bedre på meg. Et par venninner av meg lånte min medela og syns den fungerte fint. På sykehuset her bruker de medela.
Regner nesten med at amminga ikke vil fungere denne gangen heller, men har beholdt pumpa sånn for sikkerhet skyld. :-)

Jeg har også elektrisk brystpumpe fra Avent, men ser at min er annerledes enn din da. Har ikke prøvd den ennå og har dessverre mistet bruksanvisning, så det blir spennende å se hvordan den fungerer

Jeg venter med kjøp av pumpe til jeg vet melka kommer som den skal. Apotek både på sykehuset og veien hjem hvis vi skulle trenge :)

Kjøpt avent sin manuell pumpe denne gang. Veldig greit når man skal i gang med amming, fikk det ikke ordntlig til sist gang, og pumpa masse å ga på flaske i 6 mnd :)

• Liker
Reactions: Mie
Jeg lånte en Medela elektrisk pumpe sist gang. Fungerte helt supert! Veldig kjekt å ha mulighet til å pumpe og ha litt reserve i fryseren. Jeg har ikke den pumpa lenger så må kjøpe. Tror det blir samme type for jeg var veldig fornøyd med den.

Jeg har avent sin :-) fullamnet vegge de andre. Men det hente jentungen var mett og jeg hadde en full pupp igjen. Og da pumpet jeg den siden og brukte det i grøten :-) for ho tok IKKE flaske. Lettere for fordøyelsen og når de begynner med grøt.

sniker litt fra april... har medela elektrisk og bruker den minst en gang daglig. Har litt såre brystvorter hvis jenta mi har hatt drøye økter, så avlaster puppen litt sånn. Så får hun mm flaske først og litt bryst etterpå (evt). De første to dagene etter klinikkren ble den høyre brystvorten så sår at jeg måtte pumpe, ikke sjans å amme! Håndmelking går for langsomt for meg.

Nå har jeg måttet bestille håndpumpe fra avent! Har hatt lille knøttet her i straks 6 døgn, og har definitivt nok melk nå. Det blir melkespreng opptil flere ganger om dagen, de lekker også mye med en gang jeg hører et knyst fra henne eller det nærmer seg ammetid for henne :p
Håndpumping går ikke fort nok, brystet har fylt seg opp igjen før jeg blir ferdig :p

Back
Topp