Brystpumpe.

Mammatil4småskatter

Andre møte med forumet
Julemiraklene 2025
Hei damer.

Av erfaring fra tidligere graviditeter å tiden etter vet jeg at amming er et vansklig å sårt tema å vansklig å få til, men denne gangen er jeg fast bestemt på at hvis baby ikke vil ta puppen i det store hele skal jeg pumpe for harde livet. :happy:

Med fire andre barn, et hus å en mann som jobber mye å både dagtid, ettermiddag å natt blir det meste å falle på meg så derfor leter jeg etter den beste håndfrie pumpen på markedet. Noen som har noe å anbefale?

Kriterier:
*Må være håndfri å kunne passe i bh'en.
* Gjerne så stillegående som mulig.
* Helst to stykk så jeg eventuellt kan pumpe den ene puppen mens baby ligger til den andre. Å motsatt etterpå.

Det finnes jo en jungel der ute så håper noen sitter på erfaringer? :Heartred

Haaka eller hva den heter er vel ganske populær sånn vakum pumpe man kan ha på den puppen man ikke ammer. Hørt mye positivt om den. Aldri brukt selv da.

Men elektronisk pumpe lurer jeg også.

Haaka eller hva den heter er vel ganske populær sånn vakum pumpe man kan ha på den puppen man ikke ammer. Hørt mye positivt om den. Aldri brukt selv da.

Men elektronisk pumpe lurer jeg også.
Jaa, en sånn er jo optimal mens man ammer da.! :) Takk for tips! Men trenger fortsatt tips på en elektrisk pumpe for begge bryst uannsett. :Heartred

Medela handsfree freestyle brukte jeg sist og var veldig fornøyd. Den har lette kopper som ligger i bh, har et behagelig sug :happy:

Last edited:
Dette blir en ukjent jungel for meg! 12år siden sist jeg hadde baby, og da kan jeg nesten ikke huske om jeg hadde pumpe i det hele tatt?!
Men tror jeg vil ha en liggende denne gangen, i tilfelle, også greit å kunne pumpe ut litt overskudd som kan være i fryseren ved behov.
Håper jo ammingen går like fint som med mine to andre men er forberedt på at det kan by på problemer denne gangen, siden jeg nå har silikon, noe jeg ikke hadde med de to første. (Jeg var jo ferdig med barn ;) )
Har riktignok så lite innlegg at ingen tipper jeg har, så føler jeg har «god» plass til masse melk, men man vet jo aldri! :)

Men hvilken en skal velge blir ikke lett!

Back
Topp