Brystpumpe

Syse

Flørter med forumet
Heisann!

Jeg driver og leser meg litt opp på brystpumper m.m., men blir ikke helt klok på hva som faktisk er bra.
Mitt håp og ønske er å kunne amme, men også pumpe slik at samboeren min også fra tid til annen kan hjelpe til med mating (tror også det vil være hyggelig for han).

Har dere erfaringer med noe utstyr dere likte veldig godt eller som absolutt ikke fungerte?

Den beste, enkleste, og billigste er denne i silikon fra Nature bond.
Den sitter godt på brystet, og man trenger ikke å pumpe så mye manuelt, vakuumet gjør jobben. For meg som ofte har hatt overproduksjon var den genial å ha på det andre brystet mens jeg ammet. Brukte den også til pumping når jeg var tilbake i jobb. Veldig enkel å oppbevare og rengjøre, siden det bare er tre deler.

For de som pumper mye er sikkert elektrisk pumpe best, men det har jeg aldri prøvd.

Den beste, enkleste, og billigste er denne i silikon fra Nature bond.
Den sitter godt på brystet, og man trenger ikke å pumpe så mye manuelt, vakuumet gjør jobben. For meg som ofte har hatt overproduksjon var den genial å ha på det andre brystet mens jeg ammet. Brukte den også til pumping når jeg var tilbake i jobb. Veldig enkel å oppbevare og rengjøre, siden det bare er tre deler.

For de som pumper mye er sikkert elektrisk pumpe best, men det har jeg aldri prøvd.

Denne har aldri fungert for meg som pumpe. Den har fungert som en oppsamler + stimulering av brystene i starten for å få opp produksjonen. Jeg har vært helt avhengig av å bruke elektrisk pumpe over en 20-30 min tid for å få en mengde verdt å ta vare på. Har aldri vært «heldig» å ha hatt overproduksjon, men heller motsatt.

Har en avent elektrisk brystpumpe som jeg har brukt endel. Syns det beste med den er at den passer med alle typer avent-flasker.

Den har en sånn myk gummiting som skal sitte mot brystet for å gjøre pumpingen skånsom. Men får ikke ut melk da, brystene mine trengte mer kraft.

Har ikke erfaring med andre typer pumper utenom medela som de hadde på sykehuset, men de solgte ikke den i noen nærbutikk da jeg måtte ha fort etter fødsel.

Anbefaler i hvert fall elektrisk brystpumpe. Philips og Medela er mine favoritter. Medela selger i tillegg ulike størrelser på brystkoppen på apotek. Jeg synes det er vanskelig å pumpe melk noe med manuell pumpe, og med håndmelking fikk jeg vondt i håndleddet etter hvert.
Det er også enklere å pumpe ut moden melk (råmelk er veldig tykk) og at man holder babyen mens man holder på med.

Fikk heller aldri til med naturebond, utenom at den samlet i motsatt bryst når jeg ammet. Hadde også overproduksjon. Elektrisk pumpe og manuell pumpe funket her, best med elektrisk :D

Back
Topp