Brystpumpe

Eli_92

Forelsket i forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Trenger litt hjelp/erfaringsdeling :angel3 Men har tre forskjellige brystpumper jeg kan kjøpe brukt fra venninner. Den ene er manuell, den andre elektrisk og den siste er elektrisk med app osv. Jeg har jo iiingen aning om hva jeg trenger, og det vet man kanskje ikke før barnet er født heller. Men hvilken ville dere gått for/hvilke erfaringer har dere med disse? Den med app høres jo veldig lettvint ut, og man kan visst bruke den på jobb uten at det synes veldig godt. Hjelp :smiley-angelic001

Manuell er utrolig slitsomt dersom du skal pumpe mye. Når det er sagt var jeg veldig fornøyd med avent sin til førstemann (pumpet slik at min mor kunne gi flaske dersom jeg skulle bort). Til de to siste har jeg brukt en kombinasjon av manuell og elektrisk. Kommer nok til å gjøre det denne gangen også. Har kjøpt Medela freestyle handsfree.

Om den med app er Elvie, ville jeg gått for den. Kjempefornøyd

Hadde Medela (Swing maxi tror jeg) til de andre og kjøpte en brukt slik en nå også. Godt fornøyd med den, men helt sikkert kommet mer fancy og komfortable produkter siden den gang, eller selvsagt også oppgraderinger. Ser Medela fortsatt gjør det meget godt i tester...Vet den ble benyttet på sykehus og helsestasjon når mine eldste var babyer.

Ville ikke satset på manuell, jeg opplevde det hvertfall som veldig strevsomt sammenlignet med elektrisk. Men det varierer jo hvor mye en skal bruke den og ikke minst fra merke til merke og fra bryst til bryst selvsagt.

Last edited:
Jeg har både elektrisk og manuell! Men før barnet blir født og man ser at man får til amming/pumping ville jeg nok ventet med innkjøp av elektrisk pumpe! Har selv Medela swing maxi og Medela manuell :-)

Jeg har både elektrisk og manuell! Men før barnet blir født og man ser at man får til amming/pumping ville jeg nok ventet med innkjøp av elektrisk pumpe! Har selv Medela swing maxi og Medela manuell :)
Når er det du bruker de to forskjellige? I hvilke situasjoner liksom? :)

Når er det du bruker de to forskjellige? I hvilke situasjoner liksom? :)
Det varierte litt, brukte mest den elektriske, men tok den manuelle hvis vi var borte på tur/ferie og noen ganger i senga før baby våknet! :-)

Jeg kjøpte Medela Freestyle Flex. Flere venninner og familiemedlemmer var veldig fornøyd med sin i samme modell. Noen av dem hadde også Medela swing maxi (tror jeg den het) og var veldig fornøyd.

Jeg valgte trådløs slik at jeg kan pumpe mens jeg beveger meg, på den måten låser jeg meg ikke. Har fått råd at man kan vente til etter fødsel og man finner ut om det går greit med amming, men tenker jeg bare selger den isåfall :)

Back
Topp