Brystpumpe

i1986

Flørter med forumet
Noen som har anbefalinger i fht manuell/elektrisk brystpumpe? Hvor mye ekstrautstyr MÅ man ha? Hva kan kjøpes brukt og hva må være nytt?

Er førstegangs, så skal la andre få svare på erfaringer med pumpe etter fødsel. Men jeg har fått anbefalt naturebond som det eneste man trenger FØR fødsel, da den kan brukes til å stimulere melkeproduksjon og fryse ned noe i forkant av fødsel (etter uke 35). Har kjøpt denne selv, og avventer videre kjøp til etter fødsel - vil se an om lille i det hele tatt tar flaske, om jeg kan amme i det hele tatt, og om jeg trenger elektrisk, eller om naturebond holder :Heartred

Jeg hadde Medela Swing dobbel elektrisk og var fornøyd med den sist. Men det er 5 år siden, og da var den med ledning. Men nå tror jeg den har blitt elektrisk, sånn at du kan pumpe når du går :love017

Vi hadde nok med 2-3 sett med flasker til pumpinga, og fant fort ut at det var fint å kjøpe en flaske sterilisator som gjorde jobben med å sterilisere å tørke dem:)

Jeg hadde Medela Swing dobbel elektrisk og var fornøyd med den sist. Men det er 5 år siden, og da var den med ledning. Men nå tror jeg den har blitt elektrisk, sånn at du kan pumpe når du går :love017

Vi hadde nok med 2-3 sett med flasker til pumpinga, og fant fort ut at det var fint å kjøpe en flaske sterilisator som gjorde jobben med å sterilisere å tørke dem:)
Har Medela swing enkel fra 2021, den kan brukes både med ledning og batteri. Helt fornøyd med den, men har jo ikke prøvd noe annet da.

Har medela swing enkel og medela manuell pumpe, og selv om jeg er fornøyd med begge må ærlig si jeg er mest fornøyd med den manuelle. Fikk ut mye mer melk på kortere tid. Men må dessverre kjøpe ny da jeg klarte å glemme den da jeg kokte den siste gang jeg brukte den. Så et tips til, sett på alarm når du koker noe :laughing002

Har Medela manuell og var veldig fornøyd med den sist :) For meg fungerte den mer enn bra nok da jeg ikke hadde behov for å pumpe så ofte. Har også Naturebond, den ble brukt absolutt mest! Samlet opp fra det brystet jeg ikke ammet på og fryste ned. Brukte disse posene:https://www.apotek1.no/produkter/medela-oppbevaringspose-frysepose-brystmelk-962094p

Et tips som kom godt med for meg sist (fikk ikke til Medela-pumpen med én gang) er å se på traktstørrelsen. Jeg måtte kjøpe en mindre størrelse og da funket den supert :)

Har også hatt medela swing med en del flasker (10-15stk) som jeg kjøpte på finn.
Var fornøyd med pumpen, men ble ikke brukt noe særlig da ungen ikke tok flaske.

Back
Topp