Brystpumpe

MammaJuly2022

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Har nå prøvd å pumpe meg 2 ganger men kan ikke skryte på meg at det kommer noe mere enn 2-3 dråper. Andre som har opplevd dette? Er det ikke ment at jeg skal kunne pumpe meg?
Lurer på å prøve en siste gang, kanskje prøve litt lenger enn hva jeg hat pleid.
Kan jo nevne at jeg fullammer babyen min på 3,5mnd
 
Har du pleid å få melk ut med denne pumpen? Det kan(er vel sannsynligvis) pumpa som er feil for brystet ditt ettersom du fullammer.

Jeg kan ikke bruke hvilken som helst pumpe. Avent manuell var helt ubrukelig for meg. De elektriske fra Medela som jeg lånte på sykehuset fungerte også dårlig, men bedre enn Avent manuell, + det kom an på hva slags brystkopp som var koblet på flasken.

Det som har fungert for meg, er Medela manuell med langt rør. Har hatt 2 ulike av disse. Den første jeg hadde fungerte bedre enn den andre, men den hadde også det lengste røret(dvs. dro brystet godt inn i pumpa). Begge disse har derimot vært klart bedre enn de elektriske og Avent manuell.
 
Har du pleid å få melk ut med denne pumpen? Det kan(er vel sannsynligvis) pumpa som er feil for brystet ditt ettersom du fullammer.

Jeg kan ikke bruke hvilken som helst pumpe. Avent manuell var helt ubrukelig for meg. De elektriske fra Medela som jeg lånte på sykehuset fungerte også dårlig, men bedre enn Avent manuell, + det kom an på hva slags brystkopp som var koblet på flasken.

Det som har fungert for meg, er Medela manuell med langt rør. Har hatt 2 ulike av disse. Den første jeg hadde fungerte bedre enn den andre, men den hadde også det lengste røret(dvs. dro brystet godt inn i pumpa). Begge disse har derimot vært klart bedre enn de elektriske og Avent manuell.
Signerer denne. Vært pumpe mamma og måtte prøve med litt frem ulike str på traktene. Noen har også mer pumpevennlige bryst og får ut masse melk uansett, mens andre (som meg) trenger en godt tilpasset pumpe.

stress reduserer også utdriving refleksen så et tips er å sitte så konfortabelt som mulig på et rolig sted. Viktig også å bruke utpumping/utdriving funksjon på pumpen da den klargjør brystene for pumping og øker mengden melk som pumpes ut.m
 
Har pumpet første 8 ukene med storesøster og 4 uker med lillebror grunnet prematurt. Nå pumper jeg et par ganger i uken for å ha litt melk til å blande diverse tilskudd i. Jeg MÅ pumpe før amming og helst 2-3 timer etter sist for å få ut mer enn noen ml. Får ut som regel 20 ml (tok 3 uker med pumping hver 3. time) og maks 50 ml.

Bruker forøvrig manuell. Den var best ift mine ikke-pumpevennlige pupper.
 
Back
Topp