Brystpumpe

Vårspire

Flørter med forumet
Marshmallows2021
Hei Igjen..

Nå som ammepute er i box. Lurer jeg på hva dere tenker ang. elek.brystpumpe Medela?

Nødvendig eller unødvendig?

Har dere en liggende allerede eller blir det innkjøp ved behov senere?

Takk for svar ;)
 
Har en Medela liggende fra tidligere. Hadde ventet å sett an behovet. Sist måtte jeg pumpe da babyen trengte "bomber" (morsmelk med ekstra mme) flere ganger om dagen. Hvis det blir pumping denne gangen også, så har jeg lyst til å prøve Elvie, og slippe ledningsstyret.
 
Har en Medela liggende fra tidligere. Hadde ventet å sett an behovet. Sist måtte jeg pumpe da babyen trengte "bomber" (morsmelk med ekstra mme) flere ganger om dagen. Hvis det blir pumping denne gangen også, så har jeg lyst til å prøve Elvie, og slippe ledningsstyret.
Har også lyst til å prøve Elvie. Den er jo grisedyr, da. Men siden jeg ikke skal amme, men prøve å pumpe mest mulig, så er det kanskje verdt investeringa. Sist pumpa jeg også, men det er fryktelig tidkrevende og upraktisk å pumpe for å gi på flaske etterpå om man er kobla fast til ei pumpe. Bråket fra pumpa jeg har (Philips avent elektrisk) er også skikkelig irriterende.
 
Jeg brukte Avent sist. Jeg kjøpte den ikke før en god stund etter fødselen. Har du problemer med amming på sykehuset så får du låne pumpe, og du rekker å få noen til å kjøpe en for deg før du kommer hjem. Evt låner du fra ammehjelpen frem til du får tak i.
 
Jeg ønsker meg veldig Elvie, men er litt usikker på hvilke behov jeg kommer til å ha. Jeg har kjøpt en Medela manuell til å ha den første tiden, før jeg bestemmer meg for om jeg vil investere i en Elvie eller om jeg klarer meg med manuell. Faktisk veldig usikker på hvor mye pumping det kommer til å bli, selv om dette er tredje gangen :rolleyes:
 
Har også lyst til å prøve Elvie. Den er jo grisedyr, da. Men siden jeg ikke skal amme, men prøve å pumpe mest mulig, så er det kanskje verdt investeringa. Sist pumpa jeg også, men det er fryktelig tidkrevende og upraktisk å pumpe for å gi på flaske etterpå om man er kobla fast til ei pumpe. Bråket fra pumpa jeg har (Philips avent elektrisk) er også skikkelig irriterende.
I din situasjon så hadde jeg lett investert i dobbel Elvie. Den skal jo være nesten lydløs, og du kan jo potensielt komme til å pumpe veldig mye. :Heartred
 
Har også lyst til å prøve Elvie. Den er jo grisedyr, da. Men siden jeg ikke skal amme, men prøve å pumpe mest mulig, så er det kanskje verdt investeringa. Sist pumpa jeg også, men det er fryktelig tidkrevende og upraktisk å pumpe for å gi på flaske etterpå om man er kobla fast til ei pumpe. Bråket fra pumpa jeg har (Philips avent elektrisk) er også skikkelig irriterende.
Creds til deg som pumper for å flaskemate, det er en kjempejobb:angelic:
 
I din situasjon så hadde jeg lett investert i dobbel Elvie. Den skal jo være nesten lydløs, og du kan jo potensielt komme til å pumpe veldig mye. :Heartred
Ja, jeg tror faktisk jeg skal kjøpe den doble. Har Googla litt. Den er dyr, både ny og brukt. Men hør her, da: Lillesøster sin samboer er brite og kommer antageligvis tilbake til Norge i løpet av noen få uker eller 1 mnd. Og i England koster den doble 4600 kroner mot 7000 kroner i Norge! Så jeg tror jeg bestiller den hjem til han der, og så kan han ta den med når han kommer!! :talk017
 
Ja, jeg tror faktisk jeg skal kjøpe den doble. Har Googla litt. Den er dyr, både ny og brukt. Men hør her, da: Lillesøster sin samboer er brite og kommer antageligvis tilbake til Norge i løpet av noen få uker eller 1 mnd. Og i England koster den doble 4600 kroner mot 7000 kroner i Norge! Så jeg tror jeg bestiller den hjem til han der, og så kan han ta den med når han kommer!! :talk017
Åhh, heldig! Jeg hadde kjøpt den uten å blunke til den prisen :D
 
Har medela fra sist, kjøpte brukt av ei venninne. Pumpa og fryste en del i starten,men ungen nekta flaske, så det ble tilslutt kastet.. Sånn ca 3 år senere :hilarious::hilarious:
(Skulle gjerne donert, men det får jeg ikke pga medisin)
 
Kjøpt medela dobbel elektrisk pumpe som står klar hjemme. Ikke åpna den enda, for da kan den byttes om det ikke blir behov for den. Venter 3 barnet og pumpa mye med de 2 første. Med 1 mann måtte mannen ut å kjøpe pumpe kvelden vi kom hjem fra sykehuset og det ble bare stress så har hatt klart til 2 mann, og fikk bruk for den tidlig for å lette på brystspreng. Brukte mye fryst melk til å blande grøt med da vi begynte med grøt rundt 4 mnd.
 
Jeg brukte ledelse elektrisk med førstemann! Og den var gull verdt.. Har kjøpt en nå til lillesøster som jeg tenker å bruke innimellom! Men som de andre sier så har alle ulike behov;)
 
Førstegangs med arvet Medela dobbel elektrisk.
Sånn i tilfelle :happy: hadde egentlig tenkt å vente med pumpe for å se an behovet, men så var den med i et lass jeg fikk av ei venninne:)

Kan man forhånds-herde nipplene før fødsel...? :joyful:
 
Førstegangs med arvet Medela dobbel elektrisk.
Sånn i tilfelle :happy: hadde egentlig tenkt å vente med pumpe for å se an behovet, men så var den med i et lass jeg fikk av ei venninne:)

Kan man forhånds-herde nipplene før fødsel...? :joyful:
Har hørt at man kan gni litt på dem osv før fødsel! Men vet ikke om det har noe effekt:p Hos meg gjorde det steinvondt en ukes tid, men så ble det plutselig helt bra! Smurte med purelan etter hver amming!!
 
Jubel! Nå har jeg bestilt dobbel elvie brystpumpe! Til kr 4600 i UK, og så tar samboeren til lillesøsteren min den med seg når han kommer tilbake til Norge om noen uker :dance011
 
Back
Topp