Brystpumpe

Inlovewiththedream<3

Forelsket i forumet
Hva tenker dere om kjøp av brystpumpe?

Jeg er veldig for å handle brukt, men akkurat dette med brystpumpe føler jeg kanskje er litt uhygienisk å kjøpe brukt og heller vil kjøpe nytt. Jeg har fra tidligere men finner ikke alle delene :facepalm: Hva mener dere om det ny eller brukt?

Jeg har lyst på en dobbel medela og ser mange pent brukte på finn.no.
Om jeg skal kjøpe brystpumpe er det mange tusen å spare på det, og delene er jo godt kokt.
Er jo ikke verre enn at klærne vi får på sykehus er brukt før av andre, men det er jo kokt i mellom.

Jeg vant faktisk en på Facebook - fra avent. Venter på den i posten! Førstegangsgravid så aner ikke noenting om slikt :wacky:

Jeg har en elektrisk fra avent som jeg kjøpte brukt, de er både vasket og sterilisert så jeg tenker det er helt innenfor :)
Veldig fornøyd med den. Har en manuell også, men selv om jeg skulle ha pumpet lite ville jeg ha hatt en elektrisk, for å sitte der å trykke å trykke var bare tungvint :eek:

Har en elektrisk frå Avent som eg har fått av ei venninne. Veldig fornøyd med den, har ikkje hatt noke problem med at den var brukt og ikkje ny :) Har også ein naturebond brystpumpe som eg kjøpte ny, veldig grei å ha i starten når melka renner frå begge brysta kvar gang ein ammer.. :woot:

Jeg har medela dobbel som jeg kjøpte ny. Men ser ikke noe problem med å kjøpe brukt, man steriliserer utstyret mellom hver gang. Bare inspiser slanger mtp at det ikke har kommet noe i de, men det skal godt gjøres:)

Jeg har dobbel medela fra før, som er kjøpt brukt. Er jo bare å vaske og koke så blir jo basseluskene borte :happy:

Jeg har lånt min bort til ei venninne og får den tilbake kokt og klar. Man deler jo på utstyret på sykehuset liksom?

Eg har ei dobbel Mandela fra forrige gang- lånt vekk til to venninner i mellomtida..
Det blir jo kokt i mellom bruk så eg ser ikkje problem med å låne/kjøpe brukt..:happy:

Jeg kjøpte brukt sist. Og jeg lånte en sånn svæær en fra sykehuset da jeg donerte morsmelk dit. Ser ikke noe problem med at de er brukt av andre før. Alt er lett å rengjøre, og de mer sarte delene kan lett byttes :)

Ettersom utstyret er sterilisert så tenker jeg det må være helt greit :) mye penger å spare ved å kjøpe brukt, og bra for miljøet er det også.

Back
Topp