Brystpumpe

Seawave

Elsker forumet
Pga medisiner må ett måltid på natt gis på flaske. Med begge di andre barna har dette gått fint, jeg pumper til ett ekstra måltid iløpet av dagen, og så gir mannen det på natt.
Men nå må jeg ha meg ny brystpumpe, og er ute etter erfaringer.
Hadde Medela swing sist, og var sånnsett fornøyd, men følte kanskje ikke den var så flink på å tømme det siste, så jeg måtte alltid håndmelke ut litt på slutten.
Noen erfaringer med andre brystpumper og/eller sammenligninger med medela swing om dere har prøvd flere typer?
Må være elektrisk, ikke søren om jeg orker å sitte å pumpe for hånd når det må gjøres daglig :wtf:

Lurer også på erfaringer med flasker når man samtidig ammer. Flaskebruk kan jo forstyrre ammeteknikk. Vi brukte medela calma, ene barnet tok den veldig fint og det gikk ikke ut over ammingen, men det andre barnet fikk aldri helt teken på den, og da måtte vi bruke di vanlige tutene til medela sine flasker, og det gikk litt mer ut over ammeteknikk. Erfaringer med andre merker? Altså kombinert med amming.
 
Jeg brukte medela swing sist og kjøpte en ny i januar på salg på farmasiet.no, denne gangen kjøpte jeg medela swing maxi (dobbel brystpumpe). Veldig fornøyd med den. Tømte godt hos meg.
 
Sverger til NatureBond silikonpumpe. Sjekk den ut, den enkleste som finnes.

Når det kommer til flasketut så er det nok helt tilfeldig at medela calma ikke trøblet det til med dieteknikken til barnet. Det er et salgstriks fra medela, rett og slett. Noen barn klarer fint å bytte mellom bryst og flaske, andre forstår ikke helt hvordan de skal gjøre det.
 
Har Beemoo dobbel Elektrisk brystpumpe (brukt den i 18 mnd). Er veldig fornøyd! Har også flere venninner som har samme og de er også veldig fornøyde. Den er/var på salg hele tiden til 650kr når jeg kjøpte den i 2018!
Har lånt medela swing av en venninne før jeg kjøpte min egen fra beemoo, og kan ikke si jeg merket forskjell. Flaskene fra Avent passer på Beemoo.

Har også en enkel manuell pumpe fra MAM - den er så dårlig.

Flaskene fra comotomo er det svært mange som har gode erfaringer med. Min første tok aldri flaske uansett hva vi prøvde (vi ventet for lenge med å introdusere for vi skulle være så flinke å unngå sugeforvirring), men vi prøvde aldri comotomo da vi ikke hadde hørt om den. Den er kjøpt inn til lillebror i magen allerede ;-)
 
Jeg har kjøpt Medela swing. Tidligere hadde jeg også Medela som fungerte veldig bra, men den var en gamlere type og veldig bråkete.
 
Hadde medela swing, synes den bråkte en del. Hadde også en manuell fra avent, og den synes jeg funka bedre til å få tømt helt :) så tenkte jeg skulle prøve nature bond, har hørt mye bra om den
 
Back
Topp