Brystpumpe!

Meteora

Blir kjent med forumet
Jeg trenger tips, råd, erfaringer - da jeg er førstegangs og litt "grønn" på dette området!

Så brystpumpe;
Kjøpe før eller etter fødselen? Noe vits i å kjøpe før man vet hvordan ammingen går?
Manuell eller elektrisk?
Noen anbefalinger, erfaringer?
Og hva trenger man i starten av flasker og slikt?

Hvis du har planer om å amme så kan du vente til du ser at ammingen er i gang og at det fungerer for deg. Tenk gjerne over hvor du kan kjøpe en pumpe, priser osv. hvor du får kjøpt flasker og la gubben kjøpe hvis du ser behovet de første dagene etter fødsel. Alternativt lån av ei venninne i starten, det gjorde jeg.
Vil absolutt anbefale en elektrisk da en håndpumpe var fryktelig slitsomt.

Du har ikke noen du kan arve fra da?
Jeg hadde ventet for å se an behovet.
Hvorvidt man skal ha manuell eller automatisk kommer også an på behovet. Trenger man pumpe for å øke produksjonen, ergo må pumpe ofte ville jeg ha gått for automatisk, men hvis det er for å pumpe en gang i blant for å ha så ville jeg ha tenkt at det holdt med en manuell. Men dette her er en smaksak og ikke minst hva som funker best på en. Jeg har brukt både automatisk og manuell og egentlig like fornøyd. Jeg begynte med en manuell til nr. 1 og arvet en automatisk til nr. 2...

Hvis du har planer om å hente de gratis babypakkene så tenker jeg at det holder å begynne med de flaskene man får der. Og supplere ved behov.... Min nr. 2 ville ikke ta flaske ;)

Jeg er førstegangs som deg og helt grønn! Jeg har arvet en manuell, og kjøpt en automatisk av ei venninne. Jeg tenker at d er bare evt å selge d videre om jeg ikke trenger det, og dersom jeg trenger det, så slipper jeg å dra å kjøpe d [emoji23]

Jeg fikk låne en sist som kunne være både elektrisk og manuell :) fungerte helt fint, men jeg hadde så mye melk at jeg egentlig ikke trengte det. Jeg begynte å jobbe før babyen var fire mnd, og da var det litt mer effektivt å bruke den enn å håndmelke :)

Mannen kom hjem fra jobb og sa en kollega hadde om vi trengte, så da låner jeg bare den om jeg trenger. Vet ikke om den er manuell eller elektrisk, men god nok til å starte med tenker jeg

Jg hadde en baby som var glad i å sove, så jg måtte ha pumpa på nattbordet og bruke den for å lette på trykket før ungen skulle ha. Så her er den allerede handlet inn men behovet er veldig individuelt..
Hadde et par tåteflasker stående i skapet.

Back
Topp