Brystpumpe..

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Legger den ut her også, ønsker høre litt..

Jeg fant brystpumpe på lokal kjøp/salg side. To stk. Medela, manuell og medela elektrisk.. Veldig lyst til å gå for en av dem, men hvilken? Noen som har noe erfaring? Ser ikke for meg at jeg kommer til å ha behovet for mye pumping, derfor jeg tenker mest på den manuelle.. Men, vet ikke hvor mye bedre elektrisk er i forhold...? Noen som har noen tanker eller erfaringer?

Jeg hadde manuell og syns det funket veldig bra :)
Så bra! Tenker egentlig mest på manuell.. Sånn, siden jeg neppe blir å pumpe så mye.. Sist hadde jeg dog manuell dr brown pumpe (tror jeg?), og den funka jo ikke i det hele tatt.. Så var redd for bomkjøp. Selv om en 50lapp ikke er så mye [emoji14]

Så bra! Tenker egentlig mest på manuell.. Sånn, siden jeg neppe blir å pumpe så mye.. Sist hadde jeg dog manuell dr brown pumpe (tror jeg?), og den funka jo ikke i det hele tatt.. Så var redd for bomkjøp. Selv om en 50lapp ikke er så mye [emoji14]
Nei alle er vel ikke like gode. Jeg arvet en medela(?) manuell pumpe. Funket til det den skulle.. Ble litt sliten i henda men da var motivasjonen til å amme enda større [emoji23] hehe

Nei alle er vel ikke like gode. Jeg arvet en medela(?) manuell pumpe. Funket til det den skulle.. Ble litt sliten i henda men da var motivasjonen til å amme enda større [emoji23] hehe
Ja, altså.. Jeg tenkte bare ha en i tilfelle jeg måtte noe. Kjekt å ha.. Men også kjekt om den FUNKER da [emoji14]

Jeg hatet den manuelle, og skal kjøpe elektrisk denne gangen

Jeg har vært en som har pumpet endel ved begge tidligere barseltider, for å ha i fryseren. Med første kjøpte jeg meg en manuell og syntes egentlig at den funket fint. Men så fikk jeg låne en elektrisk med nr. 2 og da skjønte jeg ikke at jeg gadd å holde på med den manuelle :P
Men det funket absolutt med den manuelle også, så vil si at jeg var lykkelig uviten :P Og fordelen med den manuelle er at den kan du lettere ta med deg dit du skal enn med den elektriske. Ergo jeg brukte begge deler når jeg hadde de begge tilgjengelig :)

Takk for svar alle :)
Jeg måtte bare bestemme meg i gårkveld, og siden hun skulle ha bare 50,- for den manuelle, gikk jeg for den. I hovedsak var det sugeevnen jeg tenkte på, og det høres ut som om medela er grei der. Behovet mitt er tenkt til å være ganske smalt (altså, kun hvis jeg MÅ bort f.eks), og jeg blir neppe styre alvorlig mye med pumping og amming før jeg heller tyr til mme (med mindre jeg MÅ pumpe av andre grunner). Så blir nok heller å bruke den manuelle, så fremt den funker godt, også får jeg heller kjøpe elektrisk om behovet tilsier det :)

Hadde manuel og elektrisk sist. Brukte kun den elektriske for hadde så mye melk.
Har kjøpt meg elektrisk igjen [emoji4] ga 300kr for en brukt i et par mnd.

Jeg hadde elektrisk, var greit siden jeg hadde så mye melk at jeg måtte holde glass under den som ikke ble pumpet :p

Jeg har en elektrisk Medela og er veldig glad i den. I forrige permisjon var jeg på jobb igjen etter 8 uker og jobbet i 15 uker, så pumpet flere ganger for dagen i 3,5 mnd, så hadde ikke klart meg uten en elektrisk en. Likte veldig godt Medela sin, brukte også flaskene deres pga calma'en, så totalt sett veldig fornøyd med utstyret som helhet. Ser ikke for meg at det blir like mye pumping denne gangen, men å ha en pumpe for å ha litt lager i frseren, tror jeg er greit :)

Det er vanskelig å si på forhånd hvor stor bruk man får for brystpumpe. Jeg fikk ikke til ammingen forrige gang, og gikk derfor til innkjøp av en elektrisk pumpe etter fødsel og den funket veldig bra. Så hvis man av en eller annen årsak trenger å pumpe en del, så er elektrisk å foretrekke. Kan være lurt å vente til etter fødsel for å se hva man får behov for:)

Jeg ville ventet til etter fødsel for og se ann behovet.

Det er vanskelig å si på forhånd hvor stor bruk man får for brystpumpe. Jeg fikk ikke til ammingen forrige gang, og gikk derfor til innkjøp av en elektrisk pumpe etter fødsel og den funket veldig bra. Så hvis man av en eller annen årsak trenger å pumpe en del, så er elektrisk å foretrekke. Kan være lurt å vente til etter fødsel for å se hva man får behov for:)
Nå synes jeg ikke 50,- var så innmari mye at det er bortkastet, jeg da.. Også ser jeg heller an behovet ift elektrisk senere.

Har hadd elektrisk medela og manuell fra Avent. Blir uten tvil en ny elektrisk fra medela om behovet melder seg :)

Akkurat det samme som skjedde med meg sist :happy:

Back
Topp