Brystpumpe

guestxy

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Råd til brystpumpe som fungerer til smal brystvorte? Medela sin str s (21 mm) er for stor, og grunnet svært smertefull amming trenger jeg å avlaste brystene litt - men nå er pumping både vanskelig og vondt med for stor trakt.. :/

Hmmm... Har selv en liten brystvorte og har brukt den som fulgte med medela sin... Med første barnet var den så liten som det går an og brukte avent sin standard..

Får du den ikke til å pumpe effektivt?

Joda får ut melk, men bruker 1 time totalt på begge brystene og da pumper jeg ikke "tomt". Problemet er vel heller at det er en smertefull affære å pumpe med for stor trakt. :/

Råd til brystpumpe som fungerer til smal brystvorte? Medela sin str s (21 mm) er for stor, og grunnet svært smertefull amming trenger jeg å avlaste brystene litt - men nå er pumping både vanskelig og vondt med for stor trakt.. :/
Jeg er svært fornøyd med Philips Avent sin elektriske :)

Joda får ut melk, men bruker 1 time totalt på begge brystene og da pumper jeg ikke "tomt". Problemet er vel heller at det er en smertefull affære å pumpe med for stor trakt. :/
Vet du hvorfor du er sår?

Vet du hvorfor du er sår?

Har reynaolds fenomen etter helsesøster, men alle årsaker er egentlig luket vekk :/ hadde hs hjemme i går for å se på ammestilling/teknikk men alt så bra ut etter henne, utenom at brystvortene er hvite og lilla etter at lille har vært koblet på 30 sek.. :/

Vet du hvor stor trakten er på den? Der hvor brystvorten skal være? :)
Nei, det husker jeg ikke. Jeg har småbryster og nipler og det har gått fint :)
Men pumpen klarte aldri å tømme brystene mine på samme måte som babyen.

Har reynaolds fenomen etter helsesøster, men alle årsaker er egentlig luket vekk :/ hadde hs hjemme i går for å se på ammestilling/teknikk men alt så bra ut etter henne, utenom at brystvortene er hvite og lilla etter at lille har vært koblet på 30 sek.. :/
Ok. Har du prøvd å varme opp brystet før pumping med varme omslag? Det kan hjelpe...

Medela hadde 16mm før :-( Jeg sliter med det samme... På sykehuset så hadde de 16mm. Det var perfekt.

Jeg har medela og str m 21 mm er for stor til meg. Hørte på apoteket og de har nå bestilt str s 19 mm til meg, skal hente i dag :) vet det finnes xs 16 mm også (så det på ebay), så spør på apoteket :) funker ikke small må jeg få tak i xs..

Ser at tråden er gammel, men til eventuelle andre som lurer på det samme fins det tredjepartsprodusenter som lager mindre størrelser. Sliter selv med at 21 mm er alt for stort! Målte min brystknopp til å være 15mm i diameter, og har bestilt trakt fra maymom i 17 mm på ebay. Søk på "medela breastshield xs" på google. De har både på ebay og amazon, og de skal være kompatible med de fleste av medela sine pumper.

Back
Topp